Treceți la conținutul principal

26 NOIEMBRIE - Ziua in care nu cumperi nimic

1. NON-ACTIUNE
———————
E simplu. Pe 26 noiembrie nu cumparam si nu vindem nimic.
De ce pe 26 noiembrie si nu in alta zi?
26 noiembrie e ultima sambata a lunii, sambata cu care incepe Sezonul Cumparaturilor. Din ziua aceasta si pana la sfarsitul anului, consumam la greu. Suntem indemnati, sfatuiti, flatati, invitati, obligati, rugati, excitati, impinsi, implorati sa cumparam. Pentru asta sunt aruncate in joc instrumente puternice si incredibil de penale: mass media shit, plictiseli publicitare, folosirea sarbatorilor religioase si a actului gratuit al daruirii in scopuri comerciale.
Daca pana acum le-a cam mers, anul asta o sa aiba o surpriza.
"Ziua in care nu cumperi nimic" e sarbatorita in peste 50 de tari din intreaga lume. In America de Nord aceasta zi cade in "Vinerea Neagra" (prima zi dupa Thanksgiving Day, in care vanzarile ating nivelul maxim). In Europa si in restul lumii, BND e sarbatorita o zi mai tarziu, sambata.
Lasa balariile cu "I love shopping", vezi de tine pentru o zi. Bruiaza un pic sistemul, se poate si altfel.
2. ACTIUNE
—————
*** Vrei sa faci MAI MULT decat sa NU cumperi?
Atunci raspandeste anuntul asta. Trimite-l catre toti oamenii pe care-i stii interesati. Posteaza-l pe forumuri si grupuri de discutie. Pune-l pe site-ul sau pe blog-ul tau. Formeaza o comunitate alternativa. Creeaza ritualuri demente in Catedralele Consumului din orasul tau.
*** Vrei sa faci SI MAI MULT?
Bucuresti: 26 noiembrie, ora 16:00, metrou Grozavesti (oricare dintre iesiri – vom fi multi). Poarta o banderola alba pe mana stanga, sa te recunoastem. Vei primi acolo un bilet care contine mai multe detalii.

More @ buynothingday [dot] home [dot] ro –

emoticon Idee interesanta dar tot stupida si cretina si puerila ramane .. De ce avem noi nevoie de o astfel de zi ? suntem chiar asa de mari consumatori ? Ei Bine raspunsul e NU - urmatorul care nu e instare sa se exprime intr`un mod non patetic si care ne compara cu faimoasa natiune americana o sa emoticondin partea mea .. C`mon ppl cum poti sa ne comparam cu aia ? Aia sunt nascuti consumatori si mor consumatori …. sunt intoxicati de reclame si produse de orice fel . Ei nu au de ales – casa e cu ipoteca , masina e luata in rate si mobila la fel. Americanii daca nu muncesc 2-3 luni ajung sa stea in cutii de carton … nu toti dar un procentaj destul de semnificativ. Ei practic nu detin nimic al lor … totul e al bancii – de asta au nevoie sa se mai opreasca .. de asta au nevoie de o astfel de zii – sa se amageasca ca pot sa se opuna sistemului . Ei bine nu poti . Nici nu stiu de ce ai vrea si mai ales cum ai putea face asa ceva la oras . Hmmm da orasul aceast conglomerat obtinut de la simpla idee de consum – serviciile si produsele furnizate in schimbul banului . Pana acum oranduirea asta a mers oke – chiar a ajutat societatea sa progreseze intelectual si tehnologic . De ce nu mai merge acum ? Va zic eu de ce – pentru ca sunt prea multi cretini care nu stiu cand sa se opreasca , sunt prea multe legume ambulante care isi primesc "ordinele" din campanii publicitare .

Cat despre cei care creaza campania asta in romanaia … nu pot sa zic decat : (n) . Inteleg ca voi sunteti un pic creduli dar ce vreti sa obtineti cu un mesaj asa de penal ? Ce va face sa credeti ca mesaju suna mai bine cu aceste cuvinte : penale , plictiseli , balarii si demente? Mah copii voi sunteti normali ? Asta se vrea campanie serioasa si de fapt e o bascalie copiata de niste pustani de 15-16 ani . Sictir ! emoticon

Nici nu vreau sa vorbesc de ironia cu care este conturata intalnirea respecitva : In fata gurii de metrou ? WTF ? Cati or sa vina cu metroul pana acolo ? Eu zic ca or sa fie cativa … pai si nene ala nu e serviciu ? atunci ce naiba campanie e asta ? Refuzi doar anumite servicii ? Mai bine faceati ziua mondiala cand nu se mananca banane …. cred ca aveati mai mult succes .

Oricum sunteti naivi daca credeti ca veti reusi ceva … da`o dreaq e doar un kkt ca de zi care nu pica cu nimic special pentru noi romanii .. Daca era cu o zi inainte de Craciun poate avea rost … dar asa … ce dreaq? Alta data sa ganditi si voi de ce pula mea vreti sa copiati o campanie straina … poate aia aveau motiv sa o faca in ziua aia …. idiotii dracului .

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…