Treceți la conținutul principal

Quick Guide

Sau mai bine spus ... cum sa scrii un blog de succes ( parerea mea ). Ce inseamna blog de succes? Probabil cel mai multi ar masura succesul in numarul de vizitatori unici pe zi ( eu am cam 350 asa informativ ... si nu sunt de succes ) mai sunt unii care au senzatia ca succesul e dat de numarul mare de hate mail ... sau aprecieri pozitive. Eh eu sunt de parere ca succesul e dat de cate " aaah te citesc " primesti in real life / sau de " aaah tu esti nihasa" - de asta am si pus poza pe blog ... sa dau autografe la fete pe strada.
Dar observ ca ma indepartez incet incet de la idee .. si nu e bine pentru ca aveam in cap un faq despre cum sa ajungi si tu milionar in lei vechi din cauza blogului.

Primul si primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa te intrebi daca vrei neaparat sa faci asta. Pentru ca pe langa lucrurile pozitive ( some say it helps u 2 get laid ) pe care un blog poate sa le aduca in viata ta mai sunt si micile aspecte negative ( not to get laid anymore ). Dupa ce ai stabilit ca vrei sa faci asta ... trebuie sa te intrebi de ce vrei sa faci asta! E trendy ?Sunt multi care isi fac blog .. scriu de 3-4 ori si apoi il lasa sa moara. Este foarte oke si asa ... a incercat omul si a vazut ca nu e de el. Dar daca nu faci asta de placere nu ai nici o sansa sa te captiveze si sa scrii de placere si implicit sansele spre un succes garantat scad drastic.

Dar noi deja vorbim de bloguri de succes - pentru ca sunt destui care simt nevoia sa fie cititi - nu de multi dar cativa acolo cat sa primeasca un feedback. Nevoia asta de feedback apare doar in momentul in care nu folosesti blogul ca pe un fel de jurnal personal mai public asa ( doar prietenii sa te citeasca sau ceva de genu asta ori in alta situatie in care blogul e secret si scrii ce iti trece prin cap ). Cand ai trecut deja in partea ailalta - in care blogul e un instrument de prezentare a unor idei si trairi - vei vrea sa ai o granita foarte bine delimitata intre prea multa informatie personala si prea putina personalitate in blog. Asa cosinder eu ca este calea de succes : prea multe chestii personale vor indeparta cititorii pentru ca le ofera senzatia de lume inchisa in care nu pot sa pantrunda iar prea putine chestii personale le da senzatia de site official de stiri.

Urmatorul lucru pe care ai vrea sa il faci e te gandesti despre ce vrei sa scrii ... si ce personalitate sa dezvolti pentru blogul tau. Sa fie blog urban, de stiri , de chestii amuzante sau despre sex - alegerea e foarte usor de facut - practic alegi subiectul cu care esti mai in contact si care te atrage. Cum am mai spus .. blogul il faci de placere .. si ai mai mult spor cand faci ceva de placere. Asta se va observa si in articole.

Urmatorul capitol ar fi despre claritatea si calitatea gramaticala a textului. Dar nu sunt persoana cea mai indicata sa vorbeasca despre asta .. scriu mizerabil. Din cauza asta multi imi spun ca sunt greu de citit - ei bine nu vreau mai mult ... adica imi e lene sa depun un efort prea mare in a scrie. E adevarat pierd mult cu chestia asta ... dar imi place sa cred ca e un fel de trademark ... ( dea dea egocentricul din mine zbiara!! ).

Alt aspect care imi vine in minte ( ideile sunt nitel imprastiate ) acum e faptul ca un blog trebuie sa faca parte dintr`o comunitate. O yeah it helps a lot !!!. Trebuie sa te faci vizibil intr`un fel ( not spam ffs ) si mai ales trebuie sa stii cu cine sa faci link exchange. Motivul e foarte clar : cititorii veniti de pe un anumit site poate nu vor aprecia ceea ce scrii tu, asa ca linkul respectiv nu are o asa de mare importanta. Normal ca linkul respectiv iti va aduce niste vizitatori ... dar in primul rand nu sunt vizitatorii pe care ii cauti tu ( cei care vor gasi interesant ce ai scris si se vor intoarce ).

Schimbul de linkuri e destul de usor de realizat: un mail in care iti explici intentia se finalizeaza in general cu schimb de linkuri ( asta in caz ca nu cunosti persoana din spatele blogului din alta parte pentru o altfel de introducere ) - asta doar daca respecti ce am zis eu mai devreme legat de apartenenta. Am primit in trecut oferte de link exchange dar din pacate unele le`am refuzat pentru ca nu erau genul de bloguri care interesau cititorii mei ( eh e vorba si de profilul si stereotipul pe care il ai tu legat de cei care gasesc blogul tau un loc interesant si tocmai asta e motivul pentru care revin).

Probabil ti se pare ca pun prea mult accent pe acest networking aka pe contactul cu blogosfera. E firesc in opinia mea sa fac asta pentru ca majoritatea cititorilor ii vei acumula astfel. Uita de google sau portale - cei care vin de acolo fie vor gasi ceea ce cauta si apoi isi vad de surfing, fie ajung la tine pe blog dintr`o eroare google sa zic asa. In ambele cazuri foarte putini vor deveni "returning visitors" - asa zic eu din proprie experienta .. si cam ce a mai zis google analytics.

Sper ca pana acum ti`am mai clarificat niste probleme legate de modul de promovare ( link in status la yahoo messenger e o idee buna ... pentru inceput ) si sper ca ai inteles cat de important e un vizitator de pe un blog aflat cam in aceasi arie de interes. Cum transformi un vizitator dintr`un "one time visit who liked ur blog " in " returning visitor "? Eh aici intervine o definitie fundamentala a blogului : interactiunea cititor - scriitor. Este foarte important sa ai comentariile activate si mai ales sa iti monitorizezi comentariile si sa interactionezi cu vizitatorii. Esuand in a face asta vei lasa impresia de monolog si nu vei stimula intoarcerea respectivului vizitator.

Este necesar sa exista o comunicare intre tine si cei care te citesc ... ceea ce mi se pare oarecum si firesc ... doar oamenii aia vin si comenteaza ce ai scris tu - implicit te intereseaza sa iti motivezi afirmatia sau sa ii faci sa inteleaga mai bine ce ai vrut sa exprimi. In plus asta e unul si dintre cele mai importante feedbackuri pe care le poti primi de la cititori.

Alte sfaturi pe care as putea sa le mai dau ar fi ... o adresa de blog scurta si usor de tinut minte ( bunny-power.blogspot.com e nitel cam lunga asa ca am alternativa nihasa.net ), un site ingrijit si usor de vizualizat , exprimarea in texte sa fie una clara si pentru cei care nu te cunosc asa de bine ( e indicat sa nu faci foarte foarte multe referiri personale ) si cel mai important ar fi : sa faci asta de placere.

Ce am scris eu aici se vrea a fi un ghid despre cum sa iti aduci cititorii care automat vor fi atrasi de modul in care scrii. Nu e vorba de trafic virtual , optimizare motoare de caute sau alte chestii din astea. Si nici nu consider ca daca ai face ce as zice eu vei fi un fel de stats hore ... sunt niste chestii pe care eu le gasesc de bun simt - dar cum am mai spus ... nu sunt autoritatea suprema in blogging si nici nu ma consider blogger de succes. Imi dau si eu asa cu parerea.

ps .. quick guide pentru blog personal ... restul imi sunt cat de cat necunoscute.

Comentarii

  1. tare. pe gustul meu. nu zici "ce să faci" ci "dacă vrei şi ai ce să scrii, iete experienţa mea" :)

    singura chestie pe care aş adăuga-o este pozele. nici măcar poze ci ilustraţii. dacă ai în posturile tale ceva to look at, va "prinde" vizitatorul. asta dacă ţii atât de mult să citească lumea blogu' tău :D

    RăspundețiȘtergere
  2. hihi,deci asa as putea deveni faimoasa ca Nihasa :D

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesant ce ai scris tu, unele idei ma vor ajuta pe viitor, ca acum sunt la inceput de drum. 10x.

    RăspundețiȘtergere
  4. interesant. Pentru cine are timp mai bine de o ora sa asculte un podcast al unor tipi misto poate urma linkul asta: http://lifeinthemiddle.typepad.co.uk/life_in_the_middle/2006/06/planning_brandi.html#comments
    Ma rog nu tot este legat de blogging si se vorbeste destul de mult de blogul lui Russell Davies care e un tip din GB.

    RăspundețiȘtergere
  5. poate n-are legatura cu ce ai scris tu aici.. dar chiar nu crezi ca exista oameni care scriu de dragul de a scrie, mainly pentru ei insisi? si ca tzesand usor usor o "poveste", atrag "fara sa vrea" public cititor?
    eu nici macar nu stiu de ce m-am apucat sa scriu, nici nu stiu exact ce ma face sa pun posturi noi.. dar observ ca e addictive.. insa nu din cauza fluxului de cititori, ci pur si simplu pentru mine in primul rand. da, te gadila la ego ca te citeste cineva, ca e un interes complet dezinteresat la capatul celalalt, but is that all?
    who cares ce inseamna in termeni de blog personal un blog "de succes"? nu ajungi sa cam deviezi de la ideile tale daca scrii mainly ca sa atragi cititori?
    ma rog, girlie opinion ;) just be yourself..

    RăspundețiȘtergere
  6. eu am specificat .. sa scrii de placere.

    Quick Guide-ul asta e ca atunci cand scri sa scrii intr`un mod care iti favorizeaza atragerea potentialilor vizitatori care se intorc ..or smth.

    Am specificat ... nu pun accent pe maximizarea artificiala a traficului ... ci doar pe cei care ar gasi interesant ceea ce scri.

    RăspundețiȘtergere
  7. ma gandesc ca nu conteaza cantitatea celor care te citesc,ci calitatea.Dar ce inseamna calitate?E un termen foarte relativ pana la urma.Un cititor de calitate este PT MINE(pt altii poate insemna cu totul altceva) un cititor care se afla oarecum in aceeasi zona de interese si de gandire ca si mine.Ma intereseaza sa am macar o cat de mica afinitate de gandire cu cei pe care ii am in blogroll si pe care ii clickez aproape zinic.
    Ma intereseaza de asemeni si oameni cu interese diferite de la care pot invata chestii,dar oricum,chiar si asa,avand interese diferite de ale mele,daca ii citesc inseamna ca trebuie sa existe undeva deep inside un fond comun,un acelasi tip de sensibilitate sau de gandire...

    RăspundețiȘtergere
  8. Un blog de succes cred ca inseamna sa depasesti 200 de vizitatori pe zi dupa prima saptamana de la lansare(in ro), asa... ca mine :D Desi acum sperie gandul retrogradari...

    RăspundețiȘtergere
  9. Te citesc de ceva vreme si sa stii ca ma intorc pe blogul tau cu mare placere, stiind ca voi citi ceva ce ma incanta. Interesant post si ai mare dreptate in legatura cu apartenenta. Keep it real.

    RăspundețiȘtergere
  10. adevarat graiesti.da e interesant quick guide-ul implementat de tine.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…