Treceți la conținutul principal

Noul cod rutier

Desi nu sunt sofer ... ci mai mult pasagerul din dreapta enervant ... fac si eu asta pentru prietenii cu masini ... mai sunt 2 zile pana la intrarea in vigoare a noului cod rutier. Am doua variante de documente ... unul de 92 pagini ( pdf ) care iti arata si cum era inainte si cum e acum ... si un extras din monitorul oficial in care nu ti se arata decat noile legi.

Vechiul cod rutier impreuna cu modificarile din noul cod rutier (pdf 92 pag ) ... aici
Extrasul din Monitorul Oficial ... aici

Si pentru aia lenesi .... o varianta scurta scurta scurta (nu stiu cat de buna e ) ... nu mai stiu pe unde am gasit asta ... dar o aveti aici

Eh acum stiti si ce schimbari vin in 2 zile :)

CODUL RUTIER 2006 - cateva dintre cele mai importante modificari le gasiti in cele ce urmeaza:

Noul Cod Rutier are, in sfarsit, norme metodologice de aplicare - Guvernul Romaniei (4 octombrie 2006)

Cateva dintre cele mai interesante noi prevederi ale legii:
  • utilizarea detectoarelor de radar devine legala;
  • toti pasagerii dintr-un autoturism sunt obligati sa poarte centura de siguranta (exceptiile se admit pentru soferi, in timpul mersului inapoi, soferi de taxi, instructori auto, femei insarcinate si bolnavi care pot dovedi ca le este contraindicata centura de siguranta);
  • soferii opriti de politist sunt obligati sa ramana in masina, cu mainile pe volan, iar ceilalti pasageri sa nu deschida portierele, respectand indicatiile politistului;
  • copiii sub 3 ani trebuie sa stea intr-un scaun special pentru masina;
  • punctele de penalizare se sterg dupa 6 luni, daca soferul in cauza nu comite alte contraventii;
  • scoala de soferi se va putea face si cu 3 luni inainte de a implini 18 ani, examenul de conducere va putea fi sustinut si in localitatea de resedinta, nu doar in cea de domiciliu, si se va putea da si in alte limbi decat romana.


  • In circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si in timpul zilei luminile de intalnire.

    Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera in legatura cu prezenta in trafic a dispozitivelor de masurare a vitezei, prim mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei. Folosirea aparatelor de bruiere a sistemelor de supraveghere si monitorizare a traficului (gen antiradare) va ramane interzisa.

    Pietonii surprinsi si accidentati ca urmare a traversarii prin locuri nepermise, la culoarea rosie a semaforului destinat acestora, sau a nerespectarii altor obligatii stabilite de normele rutiere poarta intreaga raspundere a accidentarii lor, in conditiile in care conducatorul autovehicului respectiv a respectat prevederile legale privind circulatia prin acel sector.

    Automobilistilor surprinsi in trafic fara polita de asigurare de raspundere civila auto (RCA) li se vor retine talonul si placutele de inmatriculare ale masinii. Daca in termen de 30 de zile nu se vor prezenta cu dovada incheierii RCA, masina va fi radiata din circulatie.

    Pentru amenzi va exista un sistem de puncte, in functie de gravitatea abaterii. Cuantumul amenzilor va fi legat de salariul minim brut pe economie: un punct de penalizare va reprezenta 10% din salariul minim brut pe economie.

    Amenzile vor fi impartite in 5 clase:
  • clasa I : 2- 3 puncte de amenda
  • clasa a II-a : 4 sau 5 puncte-amenda
  • clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda
  • clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda


  • Clasa de amenda
    Situatii pentru care se aplica amenda

    Clasa I
  • nerespectarea obligatiei de a purta centura de siguranta
  • conducerea unui vehicul avariat peste termenul de 30 de zile de la data eliberarii documentului de constatare a avariei
  • Lasarea libera in timpul conducerii a volanului

  • Clasa a II-a
  • nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare
  • conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicala, triunghi reflectorizant si stingator, omologate
  • nerespectarea regulilor privind depasirea si a culorii rosii a semaforului

  • Clasa a III-a
  • conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a carui valabilitate a expirat
  • nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus

  • Clasa a IV-a
  • conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice a expirat
  • detinerea, montarea sau folosirea in circulatia pe drumurile publice a dispozitivelor care perturba functionarea normala a dispozitivelor de masurare a vitezei (gen antiradare)
  • savarsirea de catre conducatorii de vehicule sau de catre pasageri de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare la adresa participantilor la trafic

  • Clasa a V-a
    se aplica doar persoanelor juridice
    Pentru depasirea cu mai mult de 30 km pe ora a vitezei maxime admise se vor aplica trei puncte de penalizare, iar pentru mai mult de 50 km la ora permisul va fi ridicat.
    Va amintim care sunt limitele maxime admise de viteza:
    • limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h
    • limitele maxime de viteza in afara localitatilor sunt:
      • pe autostrazi: 130 km/h
      • pe drumurile expres, nationale si europene: 100 km/h
      • pe celelalte categorii de drumuri: 90 km/h


    Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru conducatorii auto care au mai putin de un an practica de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

    Un alt element de noutate il constituie si faptul ca amenzile contraventionale de pina la 20 de puncte - amenda pot fi achitate pe loc agentului constatator, beneficiind de reducerea valorii amenzii la jumatate. Este important de retinut ca la cumularea a cel putin 15 puncte de penalizare se retine permisul de conducere.
    Via AutoBizz

    Comentarii

    1. S-ar putea sa intre in vigoare de la 1 decembrie. Asa zic aia de pe hotnews.

      RăspundețiȘtergere
    2. MAi ai variante pentru mobil. Vezi pe http://www.ghidmobil.com/ . E misto si poti citi cand te plictisesti: pe buda de ex.

      RăspundețiȘtergere
    3. Rusinica, rusinica...
      Acuma chiar stiu ca cineva nu imi citeste blogul http://alexbrie.net/myblog/Blog/805/cine-stie-noul-cod-rutier

      Cu alte cuvinte, mai ai o varianta: fragmente alese pe spranceana, mereu la indemana, pe mobilul tau(daca stie java MIDP 2.0). Vezi mai multe pe http://ghidmobil.com/

      RăspundețiȘtergere
    4. hmmm la volan mai greu se citeste codul ... mai trebuie sa tragi de volan ... mai bagi in viteza ... si cu a 3a mana sa iti tii telefonu` :D

      oricum asta de care am facut rost e frumos ... facut ... vechiul vs noul ... nici nu poti spune ca se compara cu aplicatia aia de telefon mobil.

      chiar asa de dragul dragului as face un sondaj cati din soferii cititori de blog au telefon cu java :D

      si da ... stiam de proiectul tau .. mi se pare oke ... dar sincer cum nu am telefon cu java si nici carnet ... sunt fix langa targetu` tau :D

      RăspundețiȘtergere
    5. Nu e nevoie de 94 de pagini! Se rezuma intregul Nou! (mai curat, mai uscat) cod rutier intr-un cuvant: nasol.

      RăspundețiȘtergere

    Trimiteți un comentariu

    Postări populare de pe acest blog

    Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

    Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

    Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

    Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

    Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

    Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

    Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



    Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

    Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

    Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

    De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

    Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

    N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

    Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…