Treceți la conținutul principal

Bloguri vs Jurnalism

Meci intrat parca in prelungiri. Analistii ar declara la unison ca jurnalismul inca nu a pierdut lupta pentru suprematie .... dar parca cifrele arata altceva. Sa fie acesta rezumatul conferintei de astazi de la Centrul Cultural American?

Raspunsul inca nu ma grabesc sa il dezvelesc. Despre ce s`a vorbit cred ca e foarte clar din pozele slideurilor prezentate (pe care le`am pus mai jos) ... daca sunteti foarte curiosi aruncati acum o privire peste ele. Temele propuse au fost 3 fiecare beneficiind de cate un pahar de cola/cafea si o portie de saratele sau socializare la o tigara.

  • Blogging, Jurnalism & Credibilitate
  • Blogging - Aspecte Legale si Financiare
  • Blogging – Activism Social

Cam scurte aceste pauze (care nu prea au fost de socializare) ... pentru o masa rotunda. As fi absurd daca m`as plange de organizare in conditiile in care a iesit foarte bine. Nu am fost bombardat cu informatii noi dar scopul informativ s`a atins cu destul de multa usurinta.

Am descoperit ca statistic vorbind doar 30% din americani cititori de bloguri ... lectureaza un blog personal ~ implicit cam scriu degeaba pentru publicul meu american vorbitor de romana. S`a mai vorbit de dreptul la replica care ar trebui acordat in cazul unei insemnari mai agresive. Astfel s`a punctat credibilitatea ca factor determinant in castigarea bataliei aprige vs media clasica.

Intr`o oarecare masura s`a incercat compunerea unui raspuns frumos la intrebarea " Ce sunt blogurile? " Apoi s`a ornat frumos cu niste exemple de implicare sociala a acestor necunoscute (supranumit si ca activism social). Cum iti afecteaza blogul locul de munca? a fost alta intrebare care a fost ridicata si pasata "if clause"-ului.

A fost interesant si am fost bombardat efectiv de exemple relevante cu rolul de a sustine argumentarea. Iubesc exemplele ... poate si din cauza asta mi`a placut atat de mult si am ramas pana la final (eu si aprox 20% din cei prezenti initial).

Data aleasa acestui eveniment (care totusi este unul nesemnificativ) in cursul saptamanii a afectat gradul de participare ... dar nu si comunicarea. Discutiile au fost deschise intre vorbitori si public fapt ce a schimbat oarecum ritmul monoton al genului acesta de conferinte.

Am inteles ulterior ca filmul de inceput (If You Can’t Beat ‘Em, Blog ‘Em<) este unul din categoria " de vizionat " si cam asta e singurul regret legat de evenimentul asta.


Comentarii

  1. Interesant ! Insa cred ca vor trebui din ce in ce mai multea stfel de conferinte pana sa se trezeasca unii dintre cetateni si pana sa inteleaga ideea bloggingului si ablogurilor in general !
    Andrei... ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa treaca mult timp pana or sa inteleaga ca IE 6 te umple cu troiani ... dar rabdare este.

    RăspundețiȘtergere
  3. "armata de zombi care citesc acest blog..." :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Avem sute de mii de abonați, dar ce le vindem?

Săptămâna trecută am fost la prezentarea studiului InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers (comunicat de presa & infografic) unde prin spatele sălii se mustăcea când se vorbea de sutele de mii de views, afișări și abonați pe care influențatorii autohtoni le au. Nu pentru că e ceva în neregulă cu aceste cifre, ci pentru că grosul acestor cifre reprezintă o generație căreia îi este greu să vinzi ceva.

Azi de dimineață un reportaj de pe Pro Tv vorbea despre procentul de 23% dintre tinerii între 20 și 24 de ani care preferă să nu își continue studiile sau să nu se angajeze pentru că le este mai comod să stea pe ajutoare de la stat sau pe banii părințiilor.

Cred că acum o lună vedeam pe Facebook pe un prieten care se plângea de al 3-lea caz de tânăr care a renunțat la job în prima zi de muncă și încerca să înțeleagă ce naiba era în capul lor de au cedat atât de repede mai ales că job-ul era în zona de IT.

Pui toate astea cap la cap și începi să îți faci griji ca om de m…

Mirajul legumelor și fructelor de la țăran

Dacă te-ai uita în gura Internetului, ai putea să te juri că nu există legumă mai bună ca cea de la țăran. Că ăla o crește cum se făcea odinioară - cu mâinile și multă trudă - și cel mai probabil bio pentru că nivelul de tehnologizare se știe că e la nivelul Marii Uniri. Ajută și că o mână de hipsteri s-au apucat de agricultură și acum vând roșii cu povești demne de Oscaruri.

Problema e că realitatea stă puțin diferit. E mai scump la țărani și legumele nu prea sunt demne de pozat pe Instagram. Și nici n-au tot timpul quinoa. Și parcă au și program scurt și nu îi găsești la 10 seara. Și parcă îți aduci aminte că ai găsit niște viermi în cireșele alea luate anul trecut. Și parcă nici nu ai chef de conversație și tocmeală. Și multe alte scuze.

Gustul diferit nu îl contest, deși dacă e să fiu sincer diferență e doar între legumele românești vs cele străine, iar aia e lesne de explicat prin climă, sol și soiuri diferite. Nu sunt absurd și înțeleg că e vorba de produse diferite, mai ales i…

Cifrele primelor 3 săptămâni cu un cățel

Pentru că tot mă luase puțin la mișto Vali că mi-am luat câine pentru like-uri și engagement pe rețelele sociale, m-am gândit să aștern pe blog niște numere referitoare la ce înseamnă să îți iei un câine.

Poate ajută pe careva, poate nu - este un exercițiu interesant.

Costul inițial: cumpărat câine și niște basic stuff pe care să le aibă prin casă (mâncare pentru aproximativ 2 luni, pătură, țarc, castroane și pad-uri pe care să își facă nevoile): 3588 RON. O bună parte din costul ăsta reprezintă costul de achiziție în sine care poate să varieze în funcție de unde iei câine. Ca idee - diferența de preț între o canisă din Timișoara și una din București este de 1835 RON.

Costul cu entertainment pentru câine - jucărele, lesă și zgardă: 323 RON. Eu aici am avut noroc cu un prieten care mi-a dat o mulțime de prostioare care le-au rămas mici câinilor lui. În funcție de unde iei jucăriile respective, prețul poate să crească vertiginos. Când vine vorba de lesă și zgardă vă recomand să fiți zg…