Treceți la conținutul principal

robotul din mine se simte mai uman

Povestea este cam asa ... pe onlineul romanesc sunt din cate stiu eu 3 siteuri care ofera acelasi serviciu. Imi cer scuze pentru ambiguitate dar exact nume si ce serviciu nu este relevant pentru povestioara aceasta.

Buuun ... aveam cont pe toate 3 ... si aveau cam acelasi content. Doar pe unul dintre ele il foloseam pentru serviciul despre care nu o sa vorbim ... celalalte doua erau de browsing.

Firefox la u momentdat a cedat nervos si a pierdut parola de la unul din site`uri. Contul fiind facut pe o adresa care nu era a mea .. pa pa cont. Nu m`a deranjat mai de loc. Acum o saptamana sau zece zile ... al doilea site si`a pierdut baza de date cu useri si acum practic ar trebui sa imi fac iar user si sa pun umarul la munca.

Trecand peste faptul ca e inacceptabil ca un site cu 30 000 useri sa nu aiba back up ... pur si simplu nu am chef sa o iau de la zero ca sunt ei retardati. Aceste doua siteuri de care vorbesc erau cele din categoria de browsing.

Oke oke ... ai ramas cu ala pe care chiar il foloseai cu adevarat ... unde este problema?

Paaai .. problema .... este legata de libertatea de a alege. V`am zis de la inceput ca e fucked up. Inainte simteam ca aveam de unde alege.Eu decideam care site imi va rezolva nevoia de respectivul serviciu. Ca alegeam intotdeauna acelasi site asta nu este relevant. Eu alegeam.

Simteam ca aleg ... acum iau ce mi se ofera ... si automat mi se pare mai urat si mai prost. Serviciul respectiv nu s`a schimbat cu nimic. Se poate spune ca poate e din cauza lipsei unei comparatii pe care sa o fac.

In momentul in care toate siteurile ofereau acelasi content coafat de un alt layout ... problema se pune ca acum nu mai am acces la acelasi content din 3 surse diferite.

Am doar dintr`o singura sursa si ma simt dependent de respctivul site. Poate nu`mi place sa fiu dependent ... poate este nevoia de a alege si de a imi exprima libertatea de a alege ... sau poate nu mai am cu ce sa compar contentul .... cert e ca de fiecare data cand am nevoie de respectivul serviciu intru asa intr`o mica depresie.

Its just online shit ... de ce sa ma afecteze atat de mult? de ce am atat de mult timp liber sa ma gandesc la chestiile astea? A btw ... pentru cei putini care au citit mambo jambooul pana la capat ... nu vrea sa vad comentarii cu numele celor 3 siteuri ... in ce consta serviciul respectiv si cine il oferea nu este relevant. (Pariu ca se va gasi unul sa comenteze fara sa citeasca pana la capat si implicit ce scrie aici. Imi e mila de ei si as vrea sa ii transez cu un desfacator de conserve)

E o senzatia ciudata ... ma simt mai uman acum ca am experimentat`o si pe asta ... poate in curand o sa pot sa si plang. Wouldnt u like that?

emo xo xo luv

Comentarii

  1. get your cojones reattached man! desi e placut sa "vad" un nihasa suparat, nu din rautate ci asa ca experiment. din nefericire stiu cum e sa fii limitat la un singur lucru dupa ce ai avut mana libera sa cam faci ce vrei. e ca si cum ti se fura din jucarii: ai vrea sa plangi si sa-i zici lu' mama sa ii si bata,eventual.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu despre ce vorbesti ... dar probabil ai dreptate.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …