Treceți la conținutul principal

cand publicitatea mincinoasa este premiata

Preludiul incepe cam asa. Avem o scoala oarecare de advertaizing din asta ... sa ii zicem adc*ro .... care incearca sa invete tinerii cu ambitii corporatiste si ceva creativitate wannabe cum se face advertaizing pe bune. Un scurt rand de aplauze si hai sa continuam.

La aceasta minunatie de scoala tinerii invatacei primesc briefuri. Gen tema pentru acasa. Ultimul brief de la editia de anul acesta a fost legat de conceperea unei campanii de autopromovare. Un tanar creativ care e probabil consumator de scandaluri otevistice intre vedete de carton a venit cu o idee geniala.

Hai sa reeditam scandalul sexy braileanca vs roxy manelista. Cu alte cuvinte hai sa avem doi oameni din advertaizing care se cearta pe posibilitatea de angajare a unui tanar elev al scolii adcro. Pe cine sa punem in rolul principal? De ce nu tocmai pe acest zdrobitor de inimi corporatiste care a venit cu ideea? Si cine sa fie "fetele" care se cearta pe potenta lui creativa? Pai simplu ... doi oameni din doua agentii diferite ...... sa le zicem Pila si Serban.

Nu-i asa numele au ceva potential de telenovela? Avand scenariul si cei 3 protagonisti s-a inceput campania. Intre timp s-a si terminat cu marea iesire din dulap (in engleza parca suna mai bine) care denota nitica mandrie corporatista.

Foarte tare frate ... desi eu ma cam intreb daca chestia asta nu nitel venerica pentru imaginea participantilor. Oare o astfel de minciuna (eu tot zic ca e minciuna indiferent de cum vrei sa o dai) ar trebui sa imi dea fluturasi in stomac sau o senzatie de murdarie persistenta in urma violului de incredere la care am fost supus?

Intr-un mod ironic povestea s-a desfasurat (cel putin din punctul meu de vedere) pe meca advertaizarilor din .ro  - un site care cu asta se ocupa. Dar unde vine ironia ... pai siteul acesta ce se vrea serios intr-un interval de 12 zile a trecut de la
Superscandal.. Şerban Alexandrescu s-a supărat pe bunul său coleg de breaslă, Pilă, şi intenţionează să se retragă din Şcoala ADC*RO
 (am accentuat eu superscandal ca sa se prinda si cititorii mei cu 8 clase) ... la

... au pus la cale ştirea bombă. Ea reprezintă, de fapt, rezolvarea neconvenţională a ultimului brief din cadrul Şcolii ADC*RO
 Pai acum ma intreb si eu .... voi ca site de informare din aceasta industrie exotica .. nu v-ati facut de ras ca dati stiri din astea? Ce incredere sa mai am in voi daca un tanar publicitar wannabe va manipuleaza pentru buna sa nota 10?

Sa nu fim rautaciosi si sa insistam pe vina site-ului respectiv. Problema mai mare este legata de acest low senzational in care elitismul advertaizingului se scalda fara nici o jena. Acest plusvaloare adus unei industrii si asa schiopatande de idei bune.

Cu adevarat amuzant mi se pare problema de etica si moralitate pe care o ridica acest viol in grup. Parca doar in dragoste si in razboi totul este permis. Sa fie advertaizingul noul copil din flori al celor doi?

Eu totusi parca as vrea ca oamenii care imi fac campania de whatever suma de bani munciti de mine sa fie nitel mai creativi decat otv-ul. Nu stiu de ce. Nu vreau sa disciminez. Asa sunt eu. Poate nitel arogant ... poate elitist wannabe. Dar ce stiu eu? Poate chiar asa vinzi. Poate asta este asocierea de brand. Poate asa trebuie sa fii sa poti face reclame pentru semintari si bautorii de bere la pet.

Cateodata imi vine sa ma angajez in advertising...ca nu pare chiar asa de greu. Eu la campania asta as fi pus si niste sext tape-uri si poze incomode pentru personajele campanie.

Comentarii

  1. demonstreaza ca esti mai bun, incearca scoala adc, vezi ce-ti iese.
    fara demo acest post parte o simpla oftica si atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @anonim - din pacate ... tind sa cred ca nu ai inteles nimic din aceasta insemnare.

    pacat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Diablo 3: Rise of the Necromancer a ieșit fix cum trebuia să fie

Versiunea scurtă la ce vreau să zic este deja în titlu.

Versiunea lungă este că după vreo 2-3 ore jucate pot spune cu mâna pe inimă că îmi place necromanul mai mult decât jumătate din clasele din Diablo 3. Aduce destul de mult a ceea ce am jucat aproape obsesiv în Diablo 2 și lucrul ăsta nu poate decât să mă bucure. Nu la fel de mult ca anunțul unei versiuni remastered D2, dar p-acolo.

De fapt DLC-ul ăsta este atât de bine închegat încât singurul reproș pe care îl am este referitor la decizia de a aduce necromancerul în universul Diablo 3 printr-un DLC și nu o expansiune. Blizzard fiind printre puținele companii care ignoraseră modul ăsta de muls bani. Ei lucrau 2-3 ani, făceau o expansiune, îi trânteau un preț de 60 de euro și știam că am o grămadă de conținut de care pot să mă bucur.

Pachetul ăsta digital e relativ ieftin pentru un DLC, doar 15 euro, dar s-ar putea să fie primul dintr-o întreagă serie. Lucru care sincer nu mă coafează. Nu pentru că sunt scârțar, dar pentru că DLC-u…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…