Treceți la conținutul principal

Care este cuvantul anului in industria online .ro?

Acum ceva vreme twitter a fost declarat cel mai popular cuvant din limba engleza in 2009. Cristi Manafu (link) arunca o idee pe blog a lui Emilian Nedelcu (link) despre care ar fi cuvantul anului in dot ro. Pune la dispozitie si un mic poll in care te roaga sa alegi dintre: Twitter, Facebook, Blog, New Media, Google, E-commerce, Hi5 si oricare altul ales de tine.

Pornind de la asta m-am gandit sa vad care sunt cele mai populare cuvinte folosite in online-ul romanesc in ultimele 365 de zile (7 decembrie 2008-2009). Nu se vrea a fi un studiu ci mai degraba o curiozitate personala.

Rezultatele sunt date de Google. S-au cautat termenii doar in textele (nu in linkuri) prezente pe site-urile scrise in limba romana (nu doar din romania) si crawl-uite in ultimul an.

Cuvinte caracteristice pentru online-ul romanesc (cautare - numar de rezultate)


  • Twitter - 24,600,000
  • Criza - 12,800,000
  • Mobile - 2,680,000
  • Magazin Online - 2,050,000
  • SEO - 2,120,000
  • Banner - 2,140,000
  • Youtube - 2,120,000
  • 2.0 - 2,110,000
  • SATI - 2,060,000
  • Spam - 2,050,000
  • Wordpress - 2,010,000
  • E-commerce - 2,010,000
  • Jobs - 2,000,000
  • Antreprenor - 2,000,000
  • New Media - 1,970,000
  • Wikipedia - 1,940,000
  • F5 - 1,880,000
  • Gmail - 1,750,000
  • Publicitate Online - 1,730,000
  • Hi5 - 1,710,000
  • Facebook - 1,680,000
  • Trilulilu - 1,570,000
  • Bio - 1,370,000
  • Interactiv - 1,310,000
  • Okidoki - 1,240,000
  • Faliment - 1,210,000
  • Neogen - 1,200,000
  • Bannere - 897,000
  • Zelist - 865,000
  • Boom - 859,000
  • Investitie - 793,000
  • Networking - 743,000
  • Bloggeri - 664,000
  • Netbridge - 568,000
  • Zoso - 488,000
  • Comert Electronic - 480,000
  • Trafic.ro - 464,000
  • Branding - 436,000
  • Publisher - 375,000
  • Adsense - 370,000
  • Emag - 369,000
  • Social Media - 359,000
  • Viral - 344,000
  • Investitor - 328,000
  • Manafu - 317,000
  • Video - 233,000
  • Online - 231,000
  • Blog - 222,000
  • Internetics - 219,000
  • Yahoo - 211,000
  • Google - 208,000
  • Metropotam - 200,000
  • Roblogfest - 196,000
  • Retele Sociale - 117,000
  • Startup - 123,000
  • Webstock - 120,000
  • Relansat - 110,000
  • IAB - 96,900
  • nihasa - 32,100 ;)
  • Campanii Online - 21,600
  • Monetizare - 19,300
Alin Zainescu pe acelasi principiu a cautat cuvantul anului in presa (link)


Top cautari in ultimul an conform google :
  1. jocuri
  2. youtube
  3. yahoo
  4. hi5
  5. filme
  6. dictionar 
  7. you 
  8. radio
  9. muzica
  10. google
Sunt sigur ca am mai scapat ceva cuvinte ... puteti sa mai propuneti si voi.

Comentarii

  1. Cristi Manafu a fost drăguţ să promoveze o iniţiativă MONEY.ro, nu este ideea lui.

    Multumesc pentru ca ai completat si tu chestionarul. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. jocuri.... asta a fost tot timpul printre primele cuvinte de cautat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …