Treceți la conținutul principal

Care este cuvantul anului in industria online .ro?

Acum ceva vreme twitter a fost declarat cel mai popular cuvant din limba engleza in 2009. Cristi Manafu (link) arunca o idee pe blog a lui Emilian Nedelcu (link) despre care ar fi cuvantul anului in dot ro. Pune la dispozitie si un mic poll in care te roaga sa alegi dintre: Twitter, Facebook, Blog, New Media, Google, E-commerce, Hi5 si oricare altul ales de tine.

Pornind de la asta m-am gandit sa vad care sunt cele mai populare cuvinte folosite in online-ul romanesc in ultimele 365 de zile (7 decembrie 2008-2009). Nu se vrea a fi un studiu ci mai degraba o curiozitate personala.

Rezultatele sunt date de Google. S-au cautat termenii doar in textele (nu in linkuri) prezente pe site-urile scrise in limba romana (nu doar din romania) si crawl-uite in ultimul an.

Cuvinte caracteristice pentru online-ul romanesc (cautare - numar de rezultate)


  • Twitter - 24,600,000
  • Criza - 12,800,000
  • Mobile - 2,680,000
  • Magazin Online - 2,050,000
  • SEO - 2,120,000
  • Banner - 2,140,000
  • Youtube - 2,120,000
  • 2.0 - 2,110,000
  • SATI - 2,060,000
  • Spam - 2,050,000
  • Wordpress - 2,010,000
  • E-commerce - 2,010,000
  • Jobs - 2,000,000
  • Antreprenor - 2,000,000
  • New Media - 1,970,000
  • Wikipedia - 1,940,000
  • F5 - 1,880,000
  • Gmail - 1,750,000
  • Publicitate Online - 1,730,000
  • Hi5 - 1,710,000
  • Facebook - 1,680,000
  • Trilulilu - 1,570,000
  • Bio - 1,370,000
  • Interactiv - 1,310,000
  • Okidoki - 1,240,000
  • Faliment - 1,210,000
  • Neogen - 1,200,000
  • Bannere - 897,000
  • Zelist - 865,000
  • Boom - 859,000
  • Investitie - 793,000
  • Networking - 743,000
  • Bloggeri - 664,000
  • Netbridge - 568,000
  • Zoso - 488,000
  • Comert Electronic - 480,000
  • Trafic.ro - 464,000
  • Branding - 436,000
  • Publisher - 375,000
  • Adsense - 370,000
  • Emag - 369,000
  • Social Media - 359,000
  • Viral - 344,000
  • Investitor - 328,000
  • Manafu - 317,000
  • Video - 233,000
  • Online - 231,000
  • Blog - 222,000
  • Internetics - 219,000
  • Yahoo - 211,000
  • Google - 208,000
  • Metropotam - 200,000
  • Roblogfest - 196,000
  • Retele Sociale - 117,000
  • Startup - 123,000
  • Webstock - 120,000
  • Relansat - 110,000
  • IAB - 96,900
  • nihasa - 32,100 ;)
  • Campanii Online - 21,600
  • Monetizare - 19,300
Alin Zainescu pe acelasi principiu a cautat cuvantul anului in presa (link)


Top cautari in ultimul an conform google :
  1. jocuri
  2. youtube
  3. yahoo
  4. hi5
  5. filme
  6. dictionar 
  7. you 
  8. radio
  9. muzica
  10. google
Sunt sigur ca am mai scapat ceva cuvinte ... puteti sa mai propuneti si voi.

Comentarii

  1. Cristi Manafu a fost drăguţ să promoveze o iniţiativă MONEY.ro, nu este ideea lui.

    Multumesc pentru ca ai completat si tu chestionarul. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. jocuri.... asta a fost tot timpul printre primele cuvinte de cautat

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…

Mașina, acest instrument care te face să uiți că ai fost cândva pieton

Acum vreo doi ani au venit să asfalteze strada din spatele blocului, deși dacă e să mă întrebi pe mine ea nu avea nevoie. Da' cine sunt eu să judec motivele experților în drumuri?

Strada e brici acum și băieții îi dau tare dimineața, problema e că aceeași experți de care ziceam mai devreme au reușit performanța românească să pună canalele puțin mai sus de nivelul străzii. Nu mult. Doar vreo 5-7 cm - suficient încât la orice ploaie să se facă o baltă cu o suprafață ce ar face gelos orice posesor de piscină din Pipera.

Lucru care nu m-a deranjat extrem de mult până weekend-ul ăsta când am realizat că locul unde cățelușa s-a obișnuit să își facă nevoile este fix în buza piscinei. Deh, doar un român care nu a prevăzut lucrul ăsta când a obișnuit-o acolo poate să critice alți români care n-au prevăzut că niște guri de canale ridicate nu vor scurge apa de ploaie.

După cum ziceam mai devreme, băieții veneau tare și când vedeau întinderea de apă ce credeți că făceau? Nimic. Treceau ca pr…