Treceți la conținutul principal

ce cauti ma cu bicicleta in metrou?

Se face ca avem o initiativa mult laudata a Metrorexului care ne intreaba cam asa :
  • Este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului? Care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor?
  • Există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement?
Wow ce dragut din partea lor. Dar totusi pare nitel idiotica initiativa asta.

Suporturile pentru parcarea bicicletelor sunt binevenite dar ce legatura are metrorexul cu ele? Nu asta e job-ul primariei? Doar nu s-au gandit sa le faca in interiorul statilor? Sunt sigur ca totusi cineva de la metrorex a mers cat de cat recent cu bicicleta incat sa constientizeze conceptul bicicleta-coborare-scari. Cum spuneam  ... suporturile sunt imperative

A doua idee geniala e cea legata de biciclete in metrou. Sunt sigur ca s-au gandit la bicicletele minorilor dar modul de exprimare lasa liber fanteziilor pentru care toata lumea s-a bucurat fara de zumtie (ce cuvant expresiv am inventat). Ce cauti tu ca adult cu bicicleta in metrou? Unde trebuie sa ajungi de nu poti sa pedalezi pana acolo? Nu-si cam pierde scopul o iesire cu bicicleta daca mergi cu ea in metrou?

Stiu ca la altii se poate sa iti iei bicicleta in metrou dar situatia este un pic diferita. Suprafata orasului la ei e de 30 de ori mai mare ca la noi (NY vs B) iar linia lor de metrou este de 20 de ori mai lunga. Orasul este gigantic si o calatorie catre cel mai apropriat parc de multe ori implica cateva zeci de km. Sa zicem ca atunci e mai scuzabila nevoia de transport a bicicletei cu metroul.

Dar poate nu m-am gandit eu la toate situatiile in care chiar e necesar transportul bicicletei cu metroul bucurestean asa ca va invit pe voi sa imi dati peste manuta daca am gresit. 

Comentarii

  1. Dac-o duci cadou ? Poate într-o bună zi o să se deschidă un nou mall care-o să dea moca în ziua deschiderii biciclete gratis. Cu ce le transportă cetățenii acasă la copii ?
    Sau poate se trezesc într-o (altă) bună tot Bucureștiul să se ducă să-și cumpere biciclete pentru că străzile o să arate ca la Hiroshima, după.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum sunt in Amsterdam si aici se circula la greu cu bicicleta, iar in metrou ai suport pentru ele desi suprafata Amsterdamului e considerabil mai mica decat a Bucurestiului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Masura este facuta sa dea bine la public. Asa pare ca Metrorexul se preocupa de binele pasagerilor sai. Eu daca ma uit la cei care circula as zice ca poate 1 % sa fie interesati de bicicleta si suporturile de care amintesti. Pana la urma cu ce te deplasezi: metrou sau bicileta? Alegi una dintre ele si o folosesti de la un capat la altul. Simplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. OK Romanul este roman ..

    ROmanul are tendinta sa se scarpine la ureschea dreapta cu mana stanga ..

    Ori sunt bani cheltuiti pe ceva ca sa fie "Uite ce am facut cu banii" ori un nene de sus vorba lui Bogdan se crede in NY ..

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce ti se pare tie stupida. Adica nu ai argumentat deloc.

    RăspundețiȘtergere
  6. .. daca faci pana? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @anonim - uite un motiv excelent.

    @amalian - era nitica ironie presarata acolo.

    RăspundețiȘtergere
  8. cazul 1. de-abia ai cumparat-o. am fost in situatia sa imi cumpar bicicleta, care by the way a venit la pachet cu pedalele montate invers (ca sa nu poti sa te dai cu ea in magazin), cu rotile desumflate si cu ghidonul si saua nereglate (normal!). in situatia asta, cum as fi putut sa traversez orasul pana acasa?cazul 2: de-abia ti-ai cumparat-o si vrei sa inveti sa mergi pe bicicleta.
    cazul 3: biciclist amator, iti e frica de mori de masini, dar parcul cel mai apropiat e la mare distanta. ce faci daca nu poti sa mergi cu metroul? te dai cu ea in fata blocului pana iti vine curajul (si hei, nu ma luati cu faza ca daca nu stii sa mergi, nu iti lua bicicleta - cu totii trebuie sa pornim de undeva pana la urma).

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt perfect de acord cu raluca. eu am bicicleta de mai bine de 7 luni si nu am scos-o din boxa de la subsol pt ca sunt incepatoare si mi-e frica sa ies in trafic fara experienta. locuiesc in zona centrala si ca sa ajung la cel mai apropiat parc trebuie sa trec prin cele mai aglomerate intersecii. investitia metrorex nu mi s-ar parea mare iar eu una as circula cu bicicleta in metrou...stiu ca e incomod dar decat sa ma faca vreun inconstint afish pe asfalt...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cel putin in zona centrala sunt piste de biciclete precum si optiunea sa mergeti pe trotuar.

    Serios acum - nu e chiar asa de periculos sa mergi cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis

Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi…

HBO Go, Netflix și Amazon Prime Video la început de 2017

Cumva am început să consum mai multe seriale la final de an. A ajutat și concediul avut de sărbători, dar cumva am început să prefer din ce în ce mai mult serile liniștite acasă în fața unui serial foarte bun sau măcar mediocru. În ultimile luni am tot testat platforme de video on demand și mă gândeam să aștern câteva idei pentru cei care sunt în căutare unui mod legal de a savura seriale și filme.

Amazon Prime Video e cea mai recentă platformă testată și a fost o dezamăgire cruntă. Poate n-am făcut eu ce trebuie, mi-am activat prime-ul din contul de amazon.com și co.uk, dar am acces doar la 18 seriale. E drept că două dintre ele sunt The Grand Tour (care și-a mai revenit nițel prin episodul al 4-lea) și The Man In The High Castle, dar asta nu mă va face să îmi prelungesc abonamentul. Puțin e prea puțin.

Bonus - nici nu-mi merge să pun îl pe Chromecast direct de pe telefon. Trebuie prin Chrome-ul de pe desktop printr-o extensie. E cam multă bătaie de cap pentru soluția click to play p…