Treceți la conținutul principal

ce cauti ma cu bicicleta in metrou?

Se face ca avem o initiativa mult laudata a Metrorexului care ne intreaba cam asa :
  • Este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului? Care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor?
  • Există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement?
Wow ce dragut din partea lor. Dar totusi pare nitel idiotica initiativa asta.

Suporturile pentru parcarea bicicletelor sunt binevenite dar ce legatura are metrorexul cu ele? Nu asta e job-ul primariei? Doar nu s-au gandit sa le faca in interiorul statilor? Sunt sigur ca totusi cineva de la metrorex a mers cat de cat recent cu bicicleta incat sa constientizeze conceptul bicicleta-coborare-scari. Cum spuneam  ... suporturile sunt imperative

A doua idee geniala e cea legata de biciclete in metrou. Sunt sigur ca s-au gandit la bicicletele minorilor dar modul de exprimare lasa liber fanteziilor pentru care toata lumea s-a bucurat fara de zumtie (ce cuvant expresiv am inventat). Ce cauti tu ca adult cu bicicleta in metrou? Unde trebuie sa ajungi de nu poti sa pedalezi pana acolo? Nu-si cam pierde scopul o iesire cu bicicleta daca mergi cu ea in metrou?

Stiu ca la altii se poate sa iti iei bicicleta in metrou dar situatia este un pic diferita. Suprafata orasului la ei e de 30 de ori mai mare ca la noi (NY vs B) iar linia lor de metrou este de 20 de ori mai lunga. Orasul este gigantic si o calatorie catre cel mai apropriat parc de multe ori implica cateva zeci de km. Sa zicem ca atunci e mai scuzabila nevoia de transport a bicicletei cu metroul.

Dar poate nu m-am gandit eu la toate situatiile in care chiar e necesar transportul bicicletei cu metroul bucurestean asa ca va invit pe voi sa imi dati peste manuta daca am gresit. 

Comentarii

  1. Dac-o duci cadou ? Poate într-o bună zi o să se deschidă un nou mall care-o să dea moca în ziua deschiderii biciclete gratis. Cu ce le transportă cetățenii acasă la copii ?
    Sau poate se trezesc într-o (altă) bună tot Bucureștiul să se ducă să-și cumpere biciclete pentru că străzile o să arate ca la Hiroshima, după.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum sunt in Amsterdam si aici se circula la greu cu bicicleta, iar in metrou ai suport pentru ele desi suprafata Amsterdamului e considerabil mai mica decat a Bucurestiului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Masura este facuta sa dea bine la public. Asa pare ca Metrorexul se preocupa de binele pasagerilor sai. Eu daca ma uit la cei care circula as zice ca poate 1 % sa fie interesati de bicicleta si suporturile de care amintesti. Pana la urma cu ce te deplasezi: metrou sau bicileta? Alegi una dintre ele si o folosesti de la un capat la altul. Simplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. OK Romanul este roman ..

    ROmanul are tendinta sa se scarpine la ureschea dreapta cu mana stanga ..

    Ori sunt bani cheltuiti pe ceva ca sa fie "Uite ce am facut cu banii" ori un nene de sus vorba lui Bogdan se crede in NY ..

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce ti se pare tie stupida. Adica nu ai argumentat deloc.

    RăspundețiȘtergere
  6. .. daca faci pana? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @anonim - uite un motiv excelent.

    @amalian - era nitica ironie presarata acolo.

    RăspundețiȘtergere
  8. cazul 1. de-abia ai cumparat-o. am fost in situatia sa imi cumpar bicicleta, care by the way a venit la pachet cu pedalele montate invers (ca sa nu poti sa te dai cu ea in magazin), cu rotile desumflate si cu ghidonul si saua nereglate (normal!). in situatia asta, cum as fi putut sa traversez orasul pana acasa?cazul 2: de-abia ti-ai cumparat-o si vrei sa inveti sa mergi pe bicicleta.
    cazul 3: biciclist amator, iti e frica de mori de masini, dar parcul cel mai apropiat e la mare distanta. ce faci daca nu poti sa mergi cu metroul? te dai cu ea in fata blocului pana iti vine curajul (si hei, nu ma luati cu faza ca daca nu stii sa mergi, nu iti lua bicicleta - cu totii trebuie sa pornim de undeva pana la urma).

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt perfect de acord cu raluca. eu am bicicleta de mai bine de 7 luni si nu am scos-o din boxa de la subsol pt ca sunt incepatoare si mi-e frica sa ies in trafic fara experienta. locuiesc in zona centrala si ca sa ajung la cel mai apropiat parc trebuie sa trec prin cele mai aglomerate intersecii. investitia metrorex nu mi s-ar parea mare iar eu una as circula cu bicicleta in metrou...stiu ca e incomod dar decat sa ma faca vreun inconstint afish pe asfalt...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cel putin in zona centrala sunt piste de biciclete precum si optiunea sa mergeti pe trotuar.

    Serios acum - nu e chiar asa de periculos sa mergi cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…