Treceți la conținutul principal

Social Media Return Of Investment

Social Media este un fel de goana dupa aur - toata lumea a auzit ca te poate imbogati repede si usor. Conform unui studiu eMarketer din septembrie -  cam 86% din companii au abordat calea social media. Problema e ca se merge pe un fel de alba-neagra online - doar 16% masoara ROI. Celalalte declara ca nici macar nu stiau ca se poata masura. Va dati seama cat de cool e SM incat 84% bagau bani orbeste fara sa stie daca isi vor scoate investitia?



Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?

Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes.  Hehe  ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.

Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare



Tot pare destul de usor nu? Daca e sa adaugam si exemplele prezente in filmulet atunci prezenta pe SM daca e  facuta cum trebuie poate avea niste rezultate incredibile indiferent de marimea companiei.  Aici era dragut daca aveam ppt-ul studiului de caz al celor de la Friends Advertising referitor la reclama facuta cu eyeblaster pentru complexul rezidential Doamna Ghica. Daca reusesc sa il gasesc in timp util o sa pun link :)

Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)

Comentarii

  1. Am uitat sa spun, tare imaginea cu pokemonii haha, tare site-ul

    RăspundețiȘtergere
  2. bogdan, ce am facut noi la doamna ghica a avut intr-adevar un impact vizibil, insa nu cred ca vorbim de social media return of investment. noi am facut un banner video interactiv care a fost si inovator pentru online-ul romanesc si foarte atragator pentru targetul Doamna Ghica. Mai multe info gasesti aici: http://creativezone.eyeblaster.com/?ItemName=Romfelt#comments

    RăspundețiȘtergere
  3. @shosha - voi erati cu exemplul de rezultate incredibile (din cate imi aduc aminte s-au vandut niste apartamente din cauza campaniei)

    RăspundețiȘtergere
  4. am revenit cu un studiu de caz cu rezultatele campaniei: http://www.smark.ro/articol_961/rezultatele_campaniei_cu_cel_mai_complex_banner_din_romania__doamna_ghica_plaza.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe c…

Ieri le-am arătat Bucureștiul celor 5 noi beri aduse în România de URBB

De două zile timeline-ul meu s-a umplut de bloggeri care primiseră pachetul din imagine. Poze din toate unghiurile, selfie-uri, nebunie. Eu cred că am primit ultimul lădița care avea frumos atașat următorul mesaj: "Descoperă Europa cu berea care ți se potrivește! #beertrip", așa că presiunea a fost maximă.

Eu ce fel de poză pot să pun ce deja n-a fost făcută de ceilalți? Pe drumul spre casă, ajutat și de constituția specifică de blogger ce trebuia să care 6 kilograme, mi-am zis să fiu o gazdă primitoare și să le arăt celor 5 beri noi o fărâmă de București.

Și pentru că tot zic de ele, dar nu le-am numit, acestea sunt: Grimbergen Ambreé, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti 4 Luppoli Original, Angelo Poretti 5 Luppoli Bock Chiara și Angelo Poretti 6 Luppoli Bock Rossa.

Alături de ele au fost două mutat aici de ceva vreme: Guinness și Weihenstephaner Hefe Weissbier.

Rezultatul este mai jos.














Problema unui food truck făcut din pasiune e că nu se ia niciodată în serios

Sâmbătă am fost la aniversarea celor de la Ground Zero la Verde Stop - un loc ce a văzut de-a lungul timpului câteva street food festivals. Am ajuns regulamentar la 2, mi-am luat o bere și m-am tolănit regulamentar pe iarbă. Deja de la a 2-a bere au început șoriceii să danseze prin stomac așa că am făcut un tur al food truck-urilor prezente.

La BurgerVan timpul de așteptare era de peste 45 de minute, la Pește Pâine nici nu deschiseseră la aproape 3 ore de când începuse evenimentul, iar la Dianei 4 norocul a făcut să aibă gulașul făcut dinainte așa că puteai să mănânci pe loc. Nu zic că m-am resemnat, că au un gulaș bun, dar speram să bag niște cartofi prăjiți de la Pește Pâine.

Au deschis și ei jumătate de oră mai târziu și imediat s-a făcut o coadă care s-a împrăștiat repede. N-am înțeles de ce, dar mi-am zis că ăsta e momentul să merg să iau niște cartofi. Țeapă. Urmau să îi facă în 30 de minute după spusele lor. Mmda. Bine.


Am mai zăbovit ceva timp la niște vorbe și bere, dar am z…