Treceți la conținutul principal

Social Media Return Of Investment

Social Media este un fel de goana dupa aur - toata lumea a auzit ca te poate imbogati repede si usor. Conform unui studiu eMarketer din septembrie -  cam 86% din companii au abordat calea social media. Problema e ca se merge pe un fel de alba-neagra online - doar 16% masoara ROI. Celalalte declara ca nici macar nu stiau ca se poata masura. Va dati seama cat de cool e SM incat 84% bagau bani orbeste fara sa stie daca isi vor scoate investitia?



Ca un veritabil prospector de aur am inceput sa ma intreb de ce este asa de greu de masurat ROI-ul? Avem Google Analytics, PostRank, HotSuite, TweetMeme sau ViralHeat. Bonus mai avem si o formula pentru ROI= (castig din investitie - cost investitie)/(cost investitie). Cat de greu poate sa fie?

Ei bine aparent destul de greu. La ce ma gandeam eu initial sunt indici de impact care desi au o legatura destul de stransa cu ROI-ul nu dau valoarea acestuia. Exceptia e cazul in care se tanjeste dupa awarenes.  Hehe  ... cat de bine ma simt cand ma scald in oala planetara a mediocritatii.

Dar totusi cum se calculeaza? Cred ca prezentarea asta a lui Olivier Blanchard. e suficient de lamuritoare



Tot pare destul de usor nu? Daca e sa adaugam si exemplele prezente in filmulet atunci prezenta pe SM daca e  facuta cum trebuie poate avea niste rezultate incredibile indiferent de marimea companiei.  Aici era dragut daca aveam ppt-ul studiului de caz al celor de la Friends Advertising referitor la reclama facuta cu eyeblaster pentru complexul rezidential Doamna Ghica. Daca reusesc sa il gasesc in timp util o sa pun link :)

Ha .. deci pana la urma SM chiar e vaca de muls a internetului .... ca sa vezi :)

Comentarii

  1. Am uitat sa spun, tare imaginea cu pokemonii haha, tare site-ul

    RăspundețiȘtergere
  2. bogdan, ce am facut noi la doamna ghica a avut intr-adevar un impact vizibil, insa nu cred ca vorbim de social media return of investment. noi am facut un banner video interactiv care a fost si inovator pentru online-ul romanesc si foarte atragator pentru targetul Doamna Ghica. Mai multe info gasesti aici: http://creativezone.eyeblaster.com/?ItemName=Romfelt#comments

    RăspundețiȘtergere
  3. @shosha - voi erati cu exemplul de rezultate incredibile (din cate imi aduc aminte s-au vandut niste apartamente din cauza campaniei)

    RăspundețiȘtergere
  4. am revenit cu un studiu de caz cu rezultatele campaniei: http://www.smark.ro/articol_961/rezultatele_campaniei_cu_cel_mai_complex_banner_din_romania__doamna_ghica_plaza.html

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…