Treceți la conținutul principal

tinerii nu se mai uita la televizor

In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit de timpul petrecut in fata calculatorului, conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia. (dintr-un studiu GfK Romania din februarie 2010)
12 ianuarie 2010: ~500,000 conturi romanesti pe Facebook
8 februarie 2010: ~700,000
22 februarie 2010: ~800,000
26 martie 2010:   ~1,000,000 -//- (facebook.com, azi :-d) (de pe refresh.ro)
 500k noi romani pe facebook in ~70 de zile. Inseamna efectiv dublarea numarului de romani pe facebook. Ce s-a schimbat in astea 70 de zile? Vodafone are de vreo 2 luni niste reclame TV in care se vorbeste despre facebook. Recent a inceput si Cosmote cu niste reclame.

Dar totusi tinerii nu se uita la televizor .... asa ne zice studiul.

Comentarii

  1. Vreau sa adaug urmatoarele:
    1. reclamele despre Facebook nu sunt doar la TV si
    2. dintre cei 10^6 utilizatori poate sunt si oameni mai in varsta care se uita la TV conform studiului Gfk
    Deci as vrea sa cred ca dublarea numarului de useri nu se contrazice cu studiul Gfk.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai sincer eu tanar de 19 de ani in putinul timp pe care il am .. decat sa ma uit la "n" idiotenii care chiar nu ma intereseaza .. urmaresc Discovery si Animal Planet ... si cand am ocazia online Realitatea si "din pacate" cam atat ...

    Deci e cam adevarat ca tinerii evita teveul .. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eiii, nu se uita tinerii la tv,
    dar daca televizorul e aprins / sau pe muzica (pe un post romanesc), se aud reclamele. Si e de ajuns sa se auda interesant ca sa atraga atentia.

    :D asta ca justificare

    RăspundețiȘtergere
  4. Clar a scazut numarulcelor care se uita la TV si ma regasesc printre ei 100%. Nu stiu daca strang 5h pe saptamana de uitat la TV, dar e mult.

    In primul rand ca nu am timp, in al doilea ca nu imi place ce vad, asa ca atunci cand am timp fie merg undeva, fie ma uit la un film/ documentar.

    Antena 3, Realitatea, programele de sport sunt cele care mai imi capteaza alea maaaaxim 5 h pe saptamana..

    RăspundețiȘtergere
  5. Si totusi cifrele nu mint. Tinerii au luat cu asalt facebook-ul dupa ce au vazut reclamele alea la tv :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…