Treceți la conținutul principal

tinerii nu se mai uita la televizor

In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit de timpul petrecut in fata calculatorului, conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia. (dintr-un studiu GfK Romania din februarie 2010)
12 ianuarie 2010: ~500,000 conturi romanesti pe Facebook
8 februarie 2010: ~700,000
22 februarie 2010: ~800,000
26 martie 2010:   ~1,000,000 -//- (facebook.com, azi :-d) (de pe refresh.ro)
 500k noi romani pe facebook in ~70 de zile. Inseamna efectiv dublarea numarului de romani pe facebook. Ce s-a schimbat in astea 70 de zile? Vodafone are de vreo 2 luni niste reclame TV in care se vorbeste despre facebook. Recent a inceput si Cosmote cu niste reclame.

Dar totusi tinerii nu se uita la televizor .... asa ne zice studiul.

Comentarii

  1. Vreau sa adaug urmatoarele:
    1. reclamele despre Facebook nu sunt doar la TV si
    2. dintre cei 10^6 utilizatori poate sunt si oameni mai in varsta care se uita la TV conform studiului Gfk
    Deci as vrea sa cred ca dublarea numarului de useri nu se contrazice cu studiul Gfk.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai sincer eu tanar de 19 de ani in putinul timp pe care il am .. decat sa ma uit la "n" idiotenii care chiar nu ma intereseaza .. urmaresc Discovery si Animal Planet ... si cand am ocazia online Realitatea si "din pacate" cam atat ...

    Deci e cam adevarat ca tinerii evita teveul .. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eiii, nu se uita tinerii la tv,
    dar daca televizorul e aprins / sau pe muzica (pe un post romanesc), se aud reclamele. Si e de ajuns sa se auda interesant ca sa atraga atentia.

    :D asta ca justificare

    RăspundețiȘtergere
  4. Clar a scazut numarulcelor care se uita la TV si ma regasesc printre ei 100%. Nu stiu daca strang 5h pe saptamana de uitat la TV, dar e mult.

    In primul rand ca nu am timp, in al doilea ca nu imi place ce vad, asa ca atunci cand am timp fie merg undeva, fie ma uit la un film/ documentar.

    Antena 3, Realitatea, programele de sport sunt cele care mai imi capteaza alea maaaaxim 5 h pe saptamana..

    RăspundețiȘtergere
  5. Si totusi cifrele nu mint. Tinerii au luat cu asalt facebook-ul dupa ce au vazut reclamele alea la tv :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

În ultimul an am mers pe jos cam 2480 de km

Zilele astea s-a împlinit un an de când am început să port o brățară de fitness. E vorba de un Garmin Vivofit 2 pe care nu l-am dat niciodată jos în ultimele 365 de zile - doar de curiozitate de a vedea cât merg pe jos într-un an. Răspunsul a fost puțin dezamăgitor:

Cam 2480 de kilometri parcurși pe jos într-un an.

Zic dezamăgitor pentru că speram să trec de 2500 până când scriu însemnarea asta.

Aplicația a contorizat doar vreo 2430 pentru că vreo 5-6 zile extrem de active au reprezentat erori de sincronizare și tot ce am făcut în zilele respective s-a pierdut în neant. Estimez eu că e vorba de vreo 50 de kilometri maxim.

În rest, cam așa arată treaba ca în imaginea de mai jos. Trei milioane și ceva de pași, o medie de 6.8 kilometri parcurși zilnic pe jos și un record de aproape 18 km într-o zi călduroasă de mai.


Problema este că deși valorile par mari, cu siguranță peste media bucureșteană, realitatea e că denotă sedentarismul modern. Citeam acum ceva vreme un studiu similar făcut p…

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…

S-a întâmplat nefăcuta: Chefi la cuțite e mai digerabil ca MasterChef

Nu credeam că o să zic asta vreodată, dar Chefii la cuțite s-au transformat încet, încet într-un fel de Top Gear culinar. Prietenia dintre ei a început să își spună cuvântul și întreg show-ul a devenit mult mai ușor de digerat chit că nu este produs la nivelul calitativ MC.

Între timp au renunțat și la jignirile gratuite, doar de dragul de a fi, așa că întreaga experiență este una care binedispune. Știu că elitismul culinar își face cruce în acest moment, dar nici Chefii și nici MasterChefii n-au emisiuni care să aibă legătură cu gătitul.

M-am uitat la 4 episoade și nici snopit în bătaie moldovenească n-aș putea să îmi aduc aminte de vreun preparat care m-a impresionat sau o tehnică pe care am deprins-o.

Emisiunile sunt pe zona pur de entertainment, iar Chefii fac asta mai bine printr-o carismă tip grup de prieteni. Chit că e pe glume de cartier, recunosc că m-am uitat și am râs de multe ori la emisiunea lor. E posibil ca ăsta să fie un prin semn de stockholm syndrome.

Cu toate asta …