Treceți la conținutul principal

in 2009 probabil unul din doi romani a zburat

Si mi-as sustine titlul daca as reusi sa gasesc niste date statistice din 2009 (ins si eurostat fail). Totusi am gasit niste informatii destul de interesante despre situatia companiilor romanesti de zbor pentru anul trecut. Enjoy.
In 1999, numarul pasagerilor era de doar doua milioane, in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor (aterizari si decolari) a fost de 48.240. In 2008, numarul pasagerilor era cu 350% mai mare (in total 9 .076.566 pasageri) , in timp ce numarul de miscari ale aeronavelor crescuse cu 211%, ajungand la 150.120.
Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) a inregistrat in anul 2009 un total de 4.483.661 pasageri, cu 11% mai putin fata de anul 2008, cand pe acest aeroport au fost procesati 5.064.230 pasageri (incluzand si traficul transferat temporar de pe Aeroportul Baneasa in perioada 29 septembrie - 12 octombrie 2008).
Pentru anul 2009, la Aeroportul Baneasa cifrele arata peste 2.005.000 pasageri, fata de 1.760.000 pasageri in 2008 , inregistrand astfel o crestere de 13,92 % .
În contextul recesiunii economice globale, Compania TAROM a transportat (date înregistrate pentru lunile ianuarie – noiembrie şi estimări pentru luna decembrie) în anul 2009, 1.722.430 de pasageri, realizând astfel un grad de încărcare mediu (load factor) de 55,56% pe cursele regulate externe şi 58,88% pe cursele regulate interne.
In timpul anului trecut, Blue Air a inregistrat o crestere de 55% a numarului de pasageri, atingand pragul de 1.710.685 de persoane. Grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.
Compania aeriana Lufhansa, cea mai mare companie aeriana de linie din Europa, a transportat anul trecut circa 600.000 de pasageri pe cursele din si catre Romania, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.
Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.
În 2009, şansele ca un zbor comercial să sfârşească tragic au fost mai puţin de unu la un milion, conform datelor ICAO. Mai exact, 0,71 avioane pierdute la un milion de zboruri în toată lumea, adică 685 de victime dintr-un total de 2,3 miliarde de pasageri. În 1945, primul an de statistici, fuseseră 247 de victime la doar nouă milioane de pasageri. De atunci, aviaţia a învăţat din fiecare dintre miile de greşeli.

Comentarii

  1. Statistic se poate spuna ca 1 din 2 a zburat, dar realist cred ca procentul este mult mai mic. Sunt aceiasi oameni care zboara de multe ori pe an, in delegatii, turism, afaceri sau pur si simplu capsunari veniti si plecati cu low-cost.

    Acum ceva vreme zicea la stiri de o negresa din Timisoara care se prostitua in Bucuresti, calatorea saptamanal cu avionul pe ruta asta. Se dau peste cap statisticile.

    RăspundețiȘtergere
  2. @nwradu - tocmai de asta am zis si probabil :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți și nici unul n-a învățat vreodată să gătească

Am o chestie care mă bâzâie recent: oamenii care nu știu să gătească și se laudă cu asta. Sunt mândri și înfumurați de această realizare. Parcă sunt mai buni decât noi ăștia fraierii care ne mai băgam ocazional mâinile prin ulei și grăsimi de animal. Și mă uit la ei și mai că îmi vine să le zic că sunt niște idioți.

Este imposibil să zici că nu știi să gătești. Aaah. Majoritatea tentativelor s-au terminat cu ceva ce nu putea să fie mâncat? Se întâmplă și data viitoare o să iasă mai bine că ai tras niște învățăminte. Dar de aici până la a te alinta și lăuda că nu tu nu știi să faci nimic - e drum lung.

Pui niște ulei în tigaie, arunci o mână de cartofi în uleiul încins, îi învârți până sunt galbeni-maronii - ai cartofi prăjiți. Spargi două ouă deasupra și le amesteci preț de câteva secunde până au aceeași culoare cu cartofii - bum! cartofi prăjiți cu omletă. Hai dă-o dracu că nu e greu.

Dacă ai mâncat vreodată mâncare gătită, șansele sunt de vreo 75% să o poți reproduce doar amestecân…

Carrier has arrived: Starcraft Remastered

Când prin martie anunțam că cei de la Blizzard vor scoate în vară Starcraft Remastered, același joc ca acum 19 cu o grafică mai buna, trebuie să recunosc că m-am bucurat ca o școlăriță. Primul meu joc pe care l-am jucat vreodată în multiplayer urma să primească o a doua șansă.

Ier s-a lansat pentru cei cu precomandă, nu îmi dau seama exact ce înseamnă asta, dar cert e că azi de dimineață am băgat un meci. Și cum mai bine să testez dacă Remastered-ul ăsta mă poartă pe rush-ul nostalgiei dacă nu cu un free for all vs 7 calculatoare pe Big Game Hunter?

A fost o nebunie, mă jur! Este fix același lucru ca acum aproape 20 de ani. A durat o eternitate să scot toate cele 7 calculatoare, 45 de minute la vârsta asta se simt altfel ca la 12-13 ani, dar a meritat! M-am simțit ca în '98 în acel net cafe mucegăit de pe lângă generală unde aveai experții în spatele tău care își dădeau cu părerea ce ar trebui și ce n-ar trebui să faci. #dăsătetreceu

Strategia aplicată a fost cea clasică care mie…

Povești adevărate: cum am m-am transformat din impostor în expert... de multifuncționale

Povestea este destul de amuzantă și cumva pleacă de la zicala corporatistă "Spune-mi câți oameni se pot uita în ecranul tău de la muncă ca să îți spun cât de nou ești în firmă". Ghinionul de neșansă a făcut ca vreo 2 ani să fiu poziționat fix în punctul cel mai traficat din open space: lângă multifuncționala ce deservea 60+ oameni.

Vrând, nevrând, toată lumea ajungea cel puțin odată pe săptămână la monstruozitatea mecanică de un metru jumătate înălțime ce ocazional mai dădea și gherle. Se uitau lung la ea, apăsau niște butoane cu vizibilă disperare și apoi se întorceau spre mine să mă întrebe dacă știu ce are de nu merge.

Acum ca să înțelegeți puțin nivelul meu expertiză în multifuncționale, trebuie să spun că până să ajung la jobul ăsta aveam o medie de o foaie printată pe an, iar asta nu este exagerare. De scanat nici nu are rost să zic ceva pentru că nu cred că am avut ocazia să fac asta înainte. Practic am putea spune că aveam atât de multă experiență în subiectul acest…