Treceți la conținutul principal

E campanie ... e concurs?

Acum cateva saptamani, Blogalinitiative a anuntat o campanie pentru BCR refinantare - in care erau puse in joc 3 premii (1500 euro, ipaduri si telefoane htc). Recent, au aparut la Chinezu pe blog si rezultatele care pe mine m-au ingrijorat putin: 178 de bloggeri, 1854 mesaje pe twitter cu #refinantare si o audienta de 500 000 afisari pe zi. Se poate spune ca este o campanie de succes, dar problema sta in alta parte.

De fapt, e vorba despre campania care e mai mult concurs decat campanie. Doar 11 bloggeri se vor bucura de roadele muncii lor, iar ceilalati 167 vor ramane pe dinafara. Iar asta mi se pare ca face mai mult rau decat bine blogosferei mici (catre care a fost si adresata respectiva "campanie"). Se vor prefera pe viitor tot genul asta de concursuri in detrimentul campaniilor clasice si tot cativa bloggeri se vor bucura de premiil.
Bonus - jocul se strica si mai rau in momentul in care un A-lister prinde gustul unui astfel de concurs ce mizeaza in special pe cantitate si nu pe calitate (cantitate pe care el poate sa o furnizeze cu usurinta comparativ cu un blogger mic).

Atunci ce se schimba fata de situatia actuala in care bloggerii mici nu ciupesc nicio campanie? Pai, in esenta, nimic. Incepem sa vindem social media la kg si doar la kg? Nu ne mai intereseaza cine sunt cei 178? Vrem doar traficul adus de ei?

Consider ca este problema ce va duce la o rasturanre a balantei influencerilor precum si a bugetelor pentru bloggeri ca bloggeri si nu ca ciobani cu oi multe. Bloggerul isi pierde autoritatea si ajunge in aceeasi oala cu orice site cu x trafic.

Nu stiu ce sa va zic, dar parca nu pentru asta militam noi acum cativa ani.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am o problema cu Chinezu sau Blogalinitiative si mai ales cu ideea din spatele concursului (campanii pentru bloggerii mici). Zic doar ca e un precedent periculos ce poate da de gandit oamenilor care pana acum faceau campanii cu bloggerii. Si rezultatul poate nu o sa fie pe gustul multora dintre bloggeri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…

Monitoarele de gaming, 9 ani mai târziu

Săptămâna trecută am dat o fugă să văd cele mai noi monitoare de gaming de la Samsung și mi-am adus aminte de o întâmplare la un lan party de acum 9 ani. Ne-am strâns noi în sufrageria unui prieten și ne-am chinuit regulamentar să facem rețeaua să meargă. Pe vremea aia așa stăteau lucrurile, te strângeai, băgai niște bere și vreo 5 ore te chinuiai să vă vadă rețeaua pe toți.

Octavian Fulger de la WASD primise un monitor de gaming în teste și l-a adus la micul nostru lan party. Ca să înțelegeți ce însemna atunci un monitor de gaming, noi majoritatea încă eram pe monitoare cu tub. Era science fiction ideea de monitor led de gaming.

Ăsta mai avea în plus și comenzile pe touch. Incredibil. Nici nu apăruse prima generație de Iphone, touch-ul era la nivelul fantezist de tehnologie. Eh. Pleacă Fulger să ia niște ceva și ne lasă pe noi, maimuțele, cu monitorul cu touch.

Nu exagerez, cred că 30-40 de minute ne-am chinuit să îl pornim. Ceva nu se lega. Încercam să îl atingem în toate felurile …

Social Media Summit București 2017

S-au vorbit multe ieri la Social Media Summit, dar un lucru m-a bucurat enorm: Este oficial! Facebook Apps au murit și au fost declarate moarte în cadrul unei conferințe. Poate părea amuzant pentru unii, alții știau asta de 2-3 ani, dar e bine că în sfârșit putem închide capitolul ăsta rușinos din social media.

În rest, blogging-ul a fost declarat market standard și a ajuns într-o zonă de normalitate similară socialului (dpdv al canalelor de comunicare). Nu mai e nimic special să fii blogger, la fel cum toată lumea se așteaptă ca un brand să fie social. Viitorul stă sub semnul videoului și a creatorilor de conținut video. Vloggerii sunt factorul exotic de anul trecut pentru oamenii din comunicare.

Partea a doua a zilei a venit cu o inițiativă interesantă: introducerea în clasificarea ocupațiilor din România a job-urilor astea apărute în ultimii ani: ux designer, socia media manager, front end etc.

Insight-ul este unul destul de amuzant, mai toată lumea care lucrează pe un job din ace…