Treceți la conținutul principal

E campanie ... e concurs?

Acum cateva saptamani, Blogalinitiative a anuntat o campanie pentru BCR refinantare - in care erau puse in joc 3 premii (1500 euro, ipaduri si telefoane htc). Recent, au aparut la Chinezu pe blog si rezultatele care pe mine m-au ingrijorat putin: 178 de bloggeri, 1854 mesaje pe twitter cu #refinantare si o audienta de 500 000 afisari pe zi. Se poate spune ca este o campanie de succes, dar problema sta in alta parte.

De fapt, e vorba despre campania care e mai mult concurs decat campanie. Doar 11 bloggeri se vor bucura de roadele muncii lor, iar ceilalati 167 vor ramane pe dinafara. Iar asta mi se pare ca face mai mult rau decat bine blogosferei mici (catre care a fost si adresata respectiva "campanie"). Se vor prefera pe viitor tot genul asta de concursuri in detrimentul campaniilor clasice si tot cativa bloggeri se vor bucura de premiil.
Bonus - jocul se strica si mai rau in momentul in care un A-lister prinde gustul unui astfel de concurs ce mizeaza in special pe cantitate si nu pe calitate (cantitate pe care el poate sa o furnizeze cu usurinta comparativ cu un blogger mic).

Atunci ce se schimba fata de situatia actuala in care bloggerii mici nu ciupesc nicio campanie? Pai, in esenta, nimic. Incepem sa vindem social media la kg si doar la kg? Nu ne mai intereseaza cine sunt cei 178? Vrem doar traficul adus de ei?

Consider ca este problema ce va duce la o rasturanre a balantei influencerilor precum si a bugetelor pentru bloggeri ca bloggeri si nu ca ciobani cu oi multe. Bloggerul isi pierde autoritatea si ajunge in aceeasi oala cu orice site cu x trafic.

Nu stiu ce sa va zic, dar parca nu pentru asta militam noi acum cativa ani.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am o problema cu Chinezu sau Blogalinitiative si mai ales cu ideea din spatele concursului (campanii pentru bloggerii mici). Zic doar ca e un precedent periculos ce poate da de gandit oamenilor care pana acum faceau campanii cu bloggerii. Si rezultatul poate nu o sa fie pe gustul multora dintre bloggeri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Avem sute de mii de abonați, dar ce le vindem?

Săptămâna trecută am fost la prezentarea studiului InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers (comunicat de presa & infografic) unde prin spatele sălii se mustăcea când se vorbea de sutele de mii de views, afișări și abonați pe care influențatorii autohtoni le au. Nu pentru că e ceva în neregulă cu aceste cifre, ci pentru că grosul acestor cifre reprezintă o generație căreia îi este greu să vinzi ceva.

Azi de dimineață un reportaj de pe Pro Tv vorbea despre procentul de 23% dintre tinerii între 20 și 24 de ani care preferă să nu își continue studiile sau să nu se angajeze pentru că le este mai comod să stea pe ajutoare de la stat sau pe banii părințiilor.

Cred că acum o lună vedeam pe Facebook pe un prieten care se plângea de al 3-lea caz de tânăr care a renunțat la job în prima zi de muncă și încerca să înțeleagă ce naiba era în capul lor de au cedat atât de repede mai ales că job-ul era în zona de IT.

Pui toate astea cap la cap și începi să îți faci griji ca om de m…

Mirajul legumelor și fructelor de la țăran

Dacă te-ai uita în gura Internetului, ai putea să te juri că nu există legumă mai bună ca cea de la țăran. Că ăla o crește cum se făcea odinioară - cu mâinile și multă trudă - și cel mai probabil bio pentru că nivelul de tehnologizare se știe că e la nivelul Marii Uniri. Ajută și că o mână de hipsteri s-au apucat de agricultură și acum vând roșii cu povești demne de Oscaruri.

Problema e că realitatea stă puțin diferit. E mai scump la țărani și legumele nu prea sunt demne de pozat pe Instagram. Și nici n-au tot timpul quinoa. Și parcă au și program scurt și nu îi găsești la 10 seara. Și parcă îți aduci aminte că ai găsit niște viermi în cireșele alea luate anul trecut. Și parcă nici nu ai chef de conversație și tocmeală. Și multe alte scuze.

Gustul diferit nu îl contest, deși dacă e să fiu sincer diferență e doar între legumele românești vs cele străine, iar aia e lesne de explicat prin climă, sol și soiuri diferite. Nu sunt absurd și înțeleg că e vorba de produse diferite, mai ales i…

Cifrele primelor 3 săptămâni cu un cățel

Pentru că tot mă luase puțin la mișto Vali că mi-am luat câine pentru like-uri și engagement pe rețelele sociale, m-am gândit să aștern pe blog niște numere referitoare la ce înseamnă să îți iei un câine.

Poate ajută pe careva, poate nu - este un exercițiu interesant.

Costul inițial: cumpărat câine și niște basic stuff pe care să le aibă prin casă (mâncare pentru aproximativ 2 luni, pătură, țarc, castroane și pad-uri pe care să își facă nevoile): 3588 RON. O bună parte din costul ăsta reprezintă costul de achiziție în sine care poate să varieze în funcție de unde iei câine. Ca idee - diferența de preț între o canisă din Timișoara și una din București este de 1835 RON.

Costul cu entertainment pentru câine - jucărele, lesă și zgardă: 323 RON. Eu aici am avut noroc cu un prieten care mi-a dat o mulțime de prostioare care le-au rămas mici câinilor lui. În funcție de unde iei jucăriile respective, prețul poate să crească vertiginos. Când vine vorba de lesă și zgardă vă recomand să fiți zg…