Treceți la conținutul principal

E campanie ... e concurs?

Acum cateva saptamani, Blogalinitiative a anuntat o campanie pentru BCR refinantare - in care erau puse in joc 3 premii (1500 euro, ipaduri si telefoane htc). Recent, au aparut la Chinezu pe blog si rezultatele care pe mine m-au ingrijorat putin: 178 de bloggeri, 1854 mesaje pe twitter cu #refinantare si o audienta de 500 000 afisari pe zi. Se poate spune ca este o campanie de succes, dar problema sta in alta parte.

De fapt, e vorba despre campania care e mai mult concurs decat campanie. Doar 11 bloggeri se vor bucura de roadele muncii lor, iar ceilalati 167 vor ramane pe dinafara. Iar asta mi se pare ca face mai mult rau decat bine blogosferei mici (catre care a fost si adresata respectiva "campanie"). Se vor prefera pe viitor tot genul asta de concursuri in detrimentul campaniilor clasice si tot cativa bloggeri se vor bucura de premiil.
Bonus - jocul se strica si mai rau in momentul in care un A-lister prinde gustul unui astfel de concurs ce mizeaza in special pe cantitate si nu pe calitate (cantitate pe care el poate sa o furnizeze cu usurinta comparativ cu un blogger mic).

Atunci ce se schimba fata de situatia actuala in care bloggerii mici nu ciupesc nicio campanie? Pai, in esenta, nimic. Incepem sa vindem social media la kg si doar la kg? Nu ne mai intereseaza cine sunt cei 178? Vrem doar traficul adus de ei?

Consider ca este problema ce va duce la o rasturanre a balantei influencerilor precum si a bugetelor pentru bloggeri ca bloggeri si nu ca ciobani cu oi multe. Bloggerul isi pierde autoritatea si ajunge in aceeasi oala cu orice site cu x trafic.

Nu stiu ce sa va zic, dar parca nu pentru asta militam noi acum cativa ani.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am o problema cu Chinezu sau Blogalinitiative si mai ales cu ideea din spatele concursului (campanii pentru bloggerii mici). Zic doar ca e un precedent periculos ce poate da de gandit oamenilor care pana acum faceau campanii cu bloggerii. Si rezultatul poate nu o sa fie pe gustul multora dintre bloggeri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Diablo 3: Rise of the Necromancer a ieșit fix cum trebuia să fie

Versiunea scurtă la ce vreau să zic este deja în titlu.

Versiunea lungă este că după vreo 2-3 ore jucate pot spune cu mâna pe inimă că îmi place necromanul mai mult decât jumătate din clasele din Diablo 3. Aduce destul de mult a ceea ce am jucat aproape obsesiv în Diablo 2 și lucrul ăsta nu poate decât să mă bucure. Nu la fel de mult ca anunțul unei versiuni remastered D2, dar p-acolo.

De fapt DLC-ul ăsta este atât de bine închegat încât singurul reproș pe care îl am este referitor la decizia de a aduce necromancerul în universul Diablo 3 printr-un DLC și nu o expansiune. Blizzard fiind printre puținele companii care ignoraseră modul ăsta de muls bani. Ei lucrau 2-3 ani, făceau o expansiune, îi trânteau un preț de 60 de euro și știam că am o grămadă de conținut de care pot să mă bucur.

Pachetul ăsta digital e relativ ieftin pentru un DLC, doar 15 euro, dar s-ar putea să fie primul dintr-o întreagă serie. Lucru care sincer nu mă coafează. Nu pentru că sunt scârțar, dar pentru că DLC-u…

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…