E campanie ... e concurs?

Acum cateva saptamani, Blogalinitiative a anuntat o campanie pentru BCR refinantare - in care erau puse in joc 3 premii (1500 euro, ipaduri si telefoane htc). Recent, au aparut la Chinezu pe blog si rezultatele care pe mine m-au ingrijorat putin: 178 de bloggeri, 1854 mesaje pe twitter cu #refinantare si o audienta de 500 000 afisari pe zi. Se poate spune ca este o campanie de succes, dar problema sta in alta parte.

De fapt, e vorba despre campania care e mai mult concurs decat campanie. Doar 11 bloggeri se vor bucura de roadele muncii lor, iar ceilalati 167 vor ramane pe dinafara. Iar asta mi se pare ca face mai mult rau decat bine blogosferei mici (catre care a fost si adresata respectiva "campanie"). Se vor prefera pe viitor tot genul asta de concursuri in detrimentul campaniilor clasice si tot cativa bloggeri se vor bucura de premiil.
Bonus - jocul se strica si mai rau in momentul in care un A-lister prinde gustul unui astfel de concurs ce mizeaza in special pe cantitate si nu pe calitate (cantitate pe care el poate sa o furnizeze cu usurinta comparativ cu un blogger mic).

Atunci ce se schimba fata de situatia actuala in care bloggerii mici nu ciupesc nicio campanie? Pai, in esenta, nimic. Incepem sa vindem social media la kg si doar la kg? Nu ne mai intereseaza cine sunt cei 178? Vrem doar traficul adus de ei?

Consider ca este problema ce va duce la o rasturanre a balantei influencerilor precum si a bugetelor pentru bloggeri ca bloggeri si nu ca ciobani cu oi multe. Bloggerul isi pierde autoritatea si ajunge in aceeasi oala cu orice site cu x trafic.

Nu stiu ce sa va zic, dar parca nu pentru asta militam noi acum cativa ani.

Nu ma intelegeti gresit. Nu am o problema cu Chinezu sau Blogalinitiative si mai ales cu ideea din spatele concursului (campanii pentru bloggerii mici). Zic doar ca e un precedent periculos ce poate da de gandit oamenilor care pana acum faceau campanii cu bloggerii. Si rezultatul poate nu o sa fie pe gustul multora dintre bloggeri.

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.