Treceți la conținutul principal

Cat de sigur e sa mergi cu bicicleta in Bucuresti?

Dupa o indelungata pauza in care nu am mai pedalat de cateva zile incoace am reinceput "sportul" asta. Ce s-a schimbat de acum 3 ani cand scriam despre mersul pe bicicleta prin Bucuresti? Au aparut mai multe piste de biciclete si numarul de ciclisti pare-mi-se ca s-a marit.

Azi dupa 23 de km parcursi pe bulevarde si stradute va pot spune ca Bucurestiul chiar e sigur pentru mersul cu bicicleta. Nu au existat incidente si de multe ori am primit si prioritatea acordata de semne. Totusi vreau sa dau 3 sfaturi.

  1. Evitati bulevardele aglomerate! Pe stradute aerul e mai curat, oamenii mai relaxati si semafoare mai putine. O sa ajungeti mai repede si mai odihniti ca e mai usor sa va pastrati ritmul de pedalat. 
  2. Nu va plangeti ca transpirati pe bicicleta si de asta nu puteti sa mergeti cu ea la munca. Fals. In functie de ritmul ales o sa poti sa iti controlezi confortul termic. In cel mai rau caz cu un tricou de schimb si 2 servetele umede esti ca nou la job. 
  3. O bicicleta de oras este foarte ieftina. Overkill pentru o bicicleta de downhill pe care o folosesti doar in oras e o grija in plus ca poate ti-o fura. Bonus exista posibilitatea de a inchiria biciclete.


Dupa cum se vede si in statisticile oferite de my tracks (android) viteza mea medie a crescut pe stradute (a doua poza) fata de drumul la dus ales pe bulevarde (prima). Timpul de stat pe loc s-a injumatatit pe o distanta aproape comparativa. Viteza maxima a scazut pentru ca mi-am gasit ritmul si pur si simplu nu era nevoie sa accelerez prea mult.

Intre noi fie vorba am si transpirat mai putin desi al doilea drum a fost la ora 12-13 fata de 10-11 cand a fost primul. Temperatura externa a crescut dar eu m-am simtit mai bine cu ritmul ales. Insist foarte mult pe ritm pentru ca el este cel ce te va obosi sau te va duce relativ fresh la destinatie.

Cam atat momentan :)

Comentarii

  1. Si eu practic sportul asta. Iti face foarte bine la picioare si inima, plamani - in special.

    Merita. Cu toate astea, uneori e periculos. Eu am patit-o de vreo 3 ori: ma oprisem chiar la 2-3 cm de masina.

    Aveti grija!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai incercat sa mergi cu bicileta intre orase? Mie inca mi se pare riscant. Sunt multi soferi care te considera parte din decor si trec foarte aproape de tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am incercat de mult timp asta. Dar intre orase deja vorbim de alte viteze si alt ritm pe care trebuie sa il depui cu bicicleta.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Razvan nici cu unii biciclisti nu-mi e rusine. Ma refer tot la traseele intre orase.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…