Review CAVALERUL NEGRU: LEGENDA RENASTE

Aseara am vazut in avanpremiera The Dark Knight Rises la Cinema City Cotroceni (IMAX) intr-o sala aproape plina ochi. Stai linistit ca nu o sa contina spoilere review-ul. In primul rand vreau sa va zic ca filmul nu este 3D. S-ar parea ca trendul asta cu supereroul 3D nu a vizitat si pestera liliacului. Mai bine.

Cum a fost filmul? Hmmm. Am pareri contradictorii. Pe de-o parte mi-a placut mai mult decat precedentul (The Dark Knight) film dar in acelasi timp parca mi s-a parut mai slab. Daca nu ai vazut The Dark Knight e momentul sa te opresti din citit. Nu are rost sa vezi The Dark Knight Rises pentru ca nu o sa intelegi mare lucru din poveste.

Ce totusi a iesit mai bine in Batman-ul nou fata de ala din 2008? E mai apropiat de benzile desenate. De ce ai vazut cand erai mic ca reprezinta Batman. Nu mai e chiar atat de intunecat si profund. Nu se mai doreste film de Oscar ci unul de actiune. Si asta e mai aproape de universul DC Comics. Asta mi-a placut la el si cred ca astfel reuseste sa te convinga sa inchizi ochii la micile scapari pe care in  mod normal le-ai sanctiona.

Ce nu mi-a placut e ca parca nu s-a mulat pe ce credeam eu ca reprezinta Batman. Fara sa dau spoilere o sa zic doar ca Batman tot timpul mi s-a parut mai mult genul de erou minier de cartier (bate mini raufacatori intelectuali). Fara aspiratii prea ridicate sau adversari capabili sa distruga lumea. Eu asa l-am perceput tot timpul. Eroul gainar fara super puteri.  Desi intre noi fie vorba e mult mai usor sa il iubesti pe el in defavoarea obtuzilor aia cu super puteri.

Muzica am remarcat-o si mi-a placut iar efectele speciale au fost cireasa de pe tort. Presupun ca nimic nu li s-a parut prea exagerat cand au citit scenariul asa ca au comasat frumos pe toate efectele speciale posibile in cele 165 de minute cat are filmul.

Simt nevoia sa vorbesc despre villain pentru ca Batmat fara villain e ca o inghetata topita ce ti s-a scurs pe laptop. Jokerul in primul Dark Knight a fost genial desi urmand firul sumbru al filmului a fost mai putin amuzant decat ma asteptam. Practic el a dat savoare intregului film asa ca intrebarea este ... "Cum e Bane?". Bane is a bad ass. E villainul care rezoneaza cu evenimentele social-politice ale ultimului an si drept urmare o sa fie remarcat si tinut minte o perioada destul de mare de timp.

Nu este atat de wow factor ca Joker pentru ca si el are momentele lui de what the #^&*% dude? dar se dovedeste un adversar pe masura (problem Superman?). Ma rog ... tot filmul e presarat de moment din astea de WTF logic? dar in acelasi timp cum ii spuneam cuiva aseara: este un film cu super eroi si trebuie sa il judeci ca atare. Pentru mine The Dark Knight Rises poate sa ocupe cu usurinta locul doi (alaturi de The Dark Knight) in topul celor mai bune filme facute dupa benzi desenate. Curios cine e pe primul loc? Sin City.

Cu ce oare sa inchei? Cu rugamintea ca dupa ce il vedeti sa discutam putin prin comentarii si spoilersurile. Acum m-am abtinut pentru voi dar mai am cateva vorbe de insirat pe internete.

PS. Filmul a fost filmat aproape integral cu camere IMAX. Nu vreau sa va indemn sa mergeti la IMAX ca incerc sa cultiv putin liber arbitru pe blogul asta .... dar probabil ca acolo veti gasi cea mai misto experienta The Dark Knight Rises.

La final trailer ...

Si cred ca astfel am incheiat lansarile de filme cu supereroi in acest an. Nu?