Gamingu' incotro?

Istoria jocurilor digitale (m-am gandit mult sa le zic electronice sau pe calculator) pare sa fie una ciclica. Dupa o perioada lunga de timp de evolutie si progres, pare-mi-se ca tot la origini ne intoarcem. Sau, cel putin, spre directia aia ne indreptam.

Am plecat de la jocurile casual (platformere & puzzle-uri) si am ajuns la cele hardcore (shotere, moba si mmo-uri), dar tot spre cele casual ne indreptam. Piata de jocuri mobile explodeaza de la un an la altul. Jocurile ce apar pe console si PC sunt din ce in ce mai usoare - niciun producator nu vrea sa aiba jucatori frustrati ca jocul este prea greu.

Dar jocurile sunt facute sa fie grele. Sunt facute sa te chinui la ele. Satisfactia e mai mare cand "bati" un joc greu. Totusi, timpul ala s-a dus. Viitorul este mobile si casual. Piata e mai mare si jucatorii sunt mai usor de multumit. Si un jucator multumit este unul care o sa mai scoata din portofel 30-50 de euro ca sa mai cumpere si versiuna a XII-a a jocului sau nu stiu ce DLC.

Se mai fac jocuri hardcore, dar si ele ofera o portita de scapare pentru cei care doresc instant gratification. Lipsa timpului te face sa devii mai atras de quick boosterele pe €. Lipsa timpului te muta din fata consolei/pc-ului in fata telefonului/tabletei/web games-urilor. De la o varsta incolo nu mai ai timp sa grind-uiesti ca studentul in sesiune. Time is money. Mai ales cand este al tau.

De acest motiv cred ca incet incet o sa ne indreptam spre platformele anilor 80' pe ceva mobil. Casual si usor de jucat in timpii morti. Care noi? Noi ca descedenti ai HC-urilor si 486-urilor. Noi astia care in curand sau deja am schimbat prefixul. Noi vechii gameri. The only gamers :)

In amintirea acelor vremuri, sambata ma duc la Bloggers Lan Party - editia II, este un eveniment susținut de Romtelecom, Asus, Bitdefender Antivirus, EvoMAG și ROCCAT.

Adaugati si voi in joc nihasa ... daca vreti sa fim prieteni :)
Ma duc sa ma joc tanculete (World of Tanks). Ce? Cel cu reclamele la tanchist.ro Cel pe care il joc de cand era in beta .... acum vreo 2 ani. Cel in care mi-am cumparat un tac de 30 de euro (Lowe) desi jocul este gratuit. Dar ce tanc frumos. Chipesenia intruchipata!

Vrei sa participi si tu bloggere? Vezi ca azi e ultima zi. Toma are mai multe detalii despre ce trebuie sa faci. Sa turam putin motoarele Lowe-ului, SU152 si KV-1-lui. Daca am si niste credite ... poate prezint lumii si IS152 :)

Dar ce am scris mai sus ramane in picioare. Viitorul e casual. Hardcore-ul ramane sa il privim la televizor - eu chiar ma uit la competitii de esports cu o mai mare inversunare ... acum ca nu am timp sa ma joc respectivele jocuri.

4 comentarii:

  1. Aviz, jocurile anilor 80 erau endless si chiar foarte hardcore, cele de pe sistemele rambo ( :))) asa erau in Romania ) tindeau spre endless 1v1, iar apoi nes-urile (terminatorul nostru) cu jocuri care aveau un final, destul de infernal sa ajungi la el.

    Nu stiu ce ai jucat tu pe vremea aia, dar tin minte cu savoare jocuri precum Battletoads, Ninja Gaiden si Mario (cel in care terminai jocul si de alegeai sa continui crestea nivelul monstrilor, astfel in urmatorul nivel a lumii 1-1 in loc de papagali daia veneau broastele direct si tot asa, ajunganduse la un nivel destul de deprimant de jucat).

    Lista poate continua cu jocuri ce nu te iertau iar fiecare nivel deja intra in memoria musculara mai mult decat memoria vizuala, unele jocuri ce te pedepseau cu game over instant...

    Jocurile astea noi... Meh, sunt usoare, dar uitete la WoW spre exemplu, e un joc usor, dar daca alegi sa fi hardcore, lupta e crancena, cu bosi ce necesita pe putin sute de wipe-uri pe seara (ca sa evit un al 2-lea reply, eu vorbesc de progresul primei saptamani daca esti familiarizat).. Demon Souls si Dark Souls pe consola, Diablo hardcore (tot de primele patchuri) SC, Batman, Metro, si lista poate continua indisputabil...

    Da, e adevarat ca piata telefoanelor bubuie, citisem un articol deranjant cum ca femeile (desigur, hipsteri cu telefoanele) ajung si ele hardcore, dar de fapt se refereau ca joaca si ei foarte mult jocuri pe FB de pe telefon sau alte cacaturi de genul....

    In concluzie nu tin sa spun ca nu ai dreptate, hardcore-ul ramane sa il privim la televizor, dar asa e si fotbalul, toata lumea il joaca, dar pe teren tot 11 jucatori raman intr-o echipa ^_^, dar hardcore nu inseamna in acelasi timp e-sport.

    Multumesc de ai apucat acest paragraf, si-mi cer scuze de sunt greseli ortografice sau de sintaxa prin peretele asta binar...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu iti multumesc ca ai comentat. Totusi jocurile alea eu le consider casual. Grele dar casual. Nu necesitau un grind permanent. Nu iti ocupau atat de mult timp precum astea mai noi unde poti sa bagi lejer 1000 de ore intr-un an.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inteleg acum de fapt prin termenul hardcore unde bateai dumneata.


    Em crezut ca hardcore pentru matale inseamna oarecum o perfectie a miscarilor, pomenind e-sporturile, dar fara dar si poate si grindul permanent e o parte hardcore, dar cred ca ar fi mai degraba un kitch daca ala ar fi cu adevarat hardcore-ul... subliniez astfel majoritatea ( aproape toate jocurile chinezesti ).


    Spre exemplu eu am urat din rasputeri Lineage-ul ca era levelingu ala super boring, Mu Online sau Silkroad, intelegi oricum unde vreau sa ajung...


    Acum ca sa te "flamez" (ard, dar suna ciudat :D ); Sper ca hardcore-ul sa se duca inspre directia in care m-am referit si am inteles initial. Unul in care jocul e dificil dar necesita "knowledge and cunning" (am tinut neaparat sa folosesc engleza, iubesc mai mult cum se plimba cuvantul cunning in gura comparat cu «inversunare» sau alte sinonime romanesti)


    Iti recomand Dark Souls, e si pe PC, dar neaparat sa ai maneta si sa cauti un fix pe net pentru video, briliant jocul, m-a tinut conectat aproape 48 de ore fara mancare. Jocul ala defineste cu adevarat ce hardcore ar trebui sa insemne, indemanare, inteligenta si reactii (SI o doza foarte mare de rabdare si acceptare sa dai gres).


    ps: Nu am stiut de blogul tau, noroc cu g+, astept cu nerabdare urmatoarele articole.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asta e un motiv pentru care mie mi-a placut foarte mult Guild Wars1 (si 2). Nu era grinding. Accentul era pus pe skillul jucatorului. In pvp toata lumea avea aceleasi arme si puteai sa iti faci personaj de pvp (lvl max si itemuri care toata lumea) in mai putin de 5 minute. Daca erai bun ... erai bun. Daca nu ... oricum nu te ajuta grindingul :)

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.