Treceți la conținutul principal

8 saptamani de comentarii Google+ pe blog

Acum ceva vreme am renuntat la sistemul greoi de comentarii Blogger. Suficient e suficient. Incercasem putin Disqus si Facebook comments dar si alea aveau problemele lor: Disqus nu era neaparat cel mai usor de folosit sistem de comentarii, iar la Facebook nu aveam acces la un export/back-up in caz ca ma razgandeam peste ani ca nu mai vreau comentariile de la ei.

Am trecut pe Google+ Comments pentru ca de bine de rau mai toata lumea are un cont Google. Plus ca am zis sa raman in familie.

Au trecut 57 de zile si astea sunt concluziile mele:

  • numarul de comentarii primite a crescut (surpriza) de vreo 3-4 ori. E drept ca de la foarte putin nici nu e greu sa cresti. 
  • n-am mai avut probleme cu spam-ul (sunt trash-uite automat de google)
  • n-au mai comentat anonimi, trolli sau magazine online. 
  • este atat de relaxant si constructiv sa vorbesti doar cu persoane reale (ce au un nume, o poza cu ei la avatar si o scurta istorie despre cine sunt)
  • este foarte cool sa iti poti edita/seta vizibilitatea comentariului - daca il faci vizibil doar cercurilor tale ... doar ei il pot vedea si comenta. Practic tu si ei puteti sa aveti un dialog pe blogul meu fara ca eu sau altcineva sa poata sa vada sau sa intervina. How cool is that?
  • e dragut ca poti sa raspunzi la comentarii direct din mail fara sa mai fie necesara o accesare a blogului - util cand esti mobile!
Singura problema: daca ti-ai setat sa nu iti poata scrie cei ce nu ii ai in cercuri .... eu nu pot sa iti raspund la comentariu. Totusi, cum eu sunt king of this blog asa esti si tu king of your own comment! Destul de fair!

Long story short - sunt super incantat de isprava facuta!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …