Pseudo review de joc: Grand Theft Auto V

Povestea mea cu GTA-ul incepe prin '99-2000 cand rupeam LAN-ul in doua alaturi de prieteni. De sus totul parea comic si pauzele de ras erau dese si lungi. Apoi a venit GTA3 cu 3rd person-ul asta ce pare ca nu se potrivea stilului, dar ne-am obisnuit repede cu el. Pacat ca nu avea multiplayer out of the box, ci doar prin niste moduri ciudatele ce mai mult nu functionau.

Problema partial rezolvata cand am avut PSP si exista un GTA ce avea un multiplayer adhoc wireless. Alte ore de ras. Alta distractie. Dar nici asta nu tinut prea mult pentru ca eram doar doi. Greu cu sincronizatul timpului.

GTA4 a fost primul pe care l-am jucat pe consola cuiva. Daca nu ma insel ... nici macar nu l-am jucat vreodata pe PC. N-am apucat sa vad cu ce se mananca multiplayerul.

Si am ajuns la GTA5-ul pe care l-am luat pe consola. Este un joc distractiv cu care ma obisnuiesc zilele astea (primul joc pe consola pe care il joc intensiv).

Grafica este foarte ok pentru un joc ce ruleaza pe o consola de acum 8 ani. Povestea este ca un film prost cu gangsteri - ca sa citez o prietena. Eu as spune mai de graba ca este un cliseu intr-un cliseu cu putin topping de cliseu. Tipic GTA si nu cred ca poate sa se astepte cineva la mai mult.

Overall mi s-a parut ca storyline-ul e mai bine pus la punct fata de editiile precedente. Voice acting-ul este excelent si personajele iti trezesc sentimente puternice (am un cretin pe care abia astept sa il omor). Povestea cam puerila il trage in jos, dar macar misiunile alea sunt ilare!

Multiplayer-ul vine abia in octombrie, dar nu imi dau seama cum ar putea sa il strice. Asta a fost unul dintre motivele pentru care m-am dus sa imi cumpar jocul la cateva zile dupa lansare.

Concluzia: GTA5 este unul din jocurile alea despre care tot o sa auzi vorbindu-se o perioada lunga de timp. Este atat de cretin (in modul bun) incat sigur o sa iti lipeasca un ranjet mare pe fata - mai ales daca il joci alaturi de prieteni.

Nota finala 9-9.5/10. The perfect ten il primea daca era lansat pe consolele noi si beneficia de un boost serios de putere grafica de procesare.

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis

Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi…

HBO Go, Netflix și Amazon Prime Video la început de 2017

Cumva am început să consum mai multe seriale la final de an. A ajutat și concediul avut de sărbători, dar cumva am început să prefer din ce în ce mai mult serile liniștite acasă în fața unui serial foarte bun sau măcar mediocru. În ultimile luni am tot testat platforme de video on demand și mă gândeam să aștern câteva idei pentru cei care sunt în căutare unui mod legal de a savura seriale și filme.

Amazon Prime Video e cea mai recentă platformă testată și a fost o dezamăgire cruntă. Poate n-am făcut eu ce trebuie, mi-am activat prime-ul din contul de amazon.com și co.uk, dar am acces doar la 18 seriale. E drept că două dintre ele sunt The Grand Tour (care și-a mai revenit nițel prin episodul al 4-lea) și The Man In The High Castle, dar asta nu mă va face să îmi prelungesc abonamentul. Puțin e prea puțin.

Bonus - nici nu-mi merge să pun îl pe Chromecast direct de pe telefon. Trebuie prin Chrome-ul de pe desktop printr-o extensie. E cam multă bătaie de cap pentru soluția click to play p…