Treceți la conținutul principal

Ce faci cand cineva iti "fura" ideea? Te bucuri ca macar a facut-o cineva!

Acum cativa ani eram la un interviu pentru un post de Social Media. Dupa ce am vorbit nitel, oamenii s-au gandit sa imi dea o tema pentru acasa: campanie pentru lansarea unui nou produs. Eu ii intreb: cat de nebuneasca sa fie? Go wild! - zic ei.

Zis si facut. Ma gandesc ca produsul este out of this world si un scenariu similar filmului Independence Day s-ar potrivi acestei "invazii". 

Le propun un science fiction de idee: 
  • produse atarnate de baloane care sa simuleze invazia acestei tehnologii ce sigur trebuie out of this f#$%ing world. 
  • userii ce controleaza remote (pe internet) drone ce vaneaza baloanele respective.
  • tracking gps intr-o aplicatie mobile ce iti permite sa gasesti unde s-a prabusit balonul/produsul respectiv.
  • sute de baloane pe cerul celor mai importante orase din lume.
  • coordonare echipelor de piloti si scavengeri prin social media cu hashtag-ul #onthehunt 
Le trimit ideea si mi se spune ca or sa ma imi dea un semn in cel mai scurt timp. Mai primesc vreo 2-3 mail-uri de genul asta timp de o luna si apoi flat line. Cri cri. Nimic. 

Ok. Poate a fost prea nebuneasca ideea. Eh. Macar m-am distrat putin. 

Povestea se pierde in negura timpului...

Ca apoi acum vreo 2 luni sa vad ca LG au facut ceva asemanator in Coreea de Sud pentru lansarea noului lor telefon. Tin sa precizez ca LG si interviul meu nu au absolut nicio legatura si nu exista sanse ca ideea mea sa fie reciclata. E doar o coincidenta ca si ei s-au gandit la ceva asemanator. 
Twenty people were injured, with seven sent to hospital, when a promotional stunt in Seoul for LG's G2 smartphone went wrong, the company has said. [mai multe pe bbc.co.uk]
Asta a fost momentul in care m-am bucurat ca cineva mi-a validat ideea, dar m-am bucurat si mai mult ca nu am facut-o eu. Doamne ce dezastru de lansare :)

Stiu ca pare suprinzator pentru tot cei care arunca in stanga si in dreapta cu "e o idee copiata" sau "s-a mai facut", dar aceeasi idee poate sa se infiripe in mai multe minti. In special cand vorbim de o premisa destul de simpla. 

Cam asa e si cu petitia Rom Sandvis (ca ei mi-au dat ideea asta sa astern pe blog povestirea): imi place ca sunt nebuni si vor "sa se ia de gat" cu Major League Baseball-ul, dar oina noastra nu este singurul sport asemanator cu baseball-ul. De la o premisa simpla (da cu bata in minge si alearga) e normal sa te astepti la mai multe variante asemanatoare. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …