Cronica de film: Eroii Monumentelor

Desi Monument Men apare diseara in cinematografe, am fost printre norocosii care l-au vazut in avanpremiera luni la Cinema City. Nu stiam exact la ce sa ma astept, asa ca nu m-am dus cu sperante prea mari.  Spre rusinea mea, nici macar nu auzisem de "Monuments, Fine Arts, and Archives program" din Al Doilea Razboi Mondial. Si aveam pretentii de la mine, mai ales ca WW2 este razboiul meu favorit (suna putin gresit, nu?).

Eroii Monumentelor este scris, jucat si regizat de George Clooney - asta asa ca sa nu aveti vreo surpriza cand il vedeti facand un rol similar Ocean's 11-12-13 - si incearca sa faca un M.A.S.H-ism de film. Exista intregul mix, dar cam lipseste umorul. Nici discursurile patriotice nu m-au impresionat foarte mult ... posibil sa fie din cauza ca nu m-am nascut sub semnul vulturului alb-albastru-ros.

Totusi, este surprinzator de agreabil. Fara pretentii prea ridicate si asteptari prea mari, Eroii Monumentelor este un film pe care probabil o sa il uiti intr-un an. Mai important e ca iti va ramane in cap ce au facut baietii aia 400 (link) in Al Doilea Razboi Mondial. Asta este si motivul pentru care ii dau un thumbs up filmului.

Trailer:

TL;DR: Eroii Monumentelor este copilul mai putin interesant al familiei M.A.S.H si Ocean's . IMDB  6.6/10  Rottentomatoes: criticii 35% publicul 55%.

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai ca…

Era un om simplu, nu știa să îți desființeze achiziția Vector Watch în 5 minute....

Îmi imaginez că asta o să fie scris pe piatra mea de mormânt și n-am cum să schimb acest fapt. Am ajuns la concluzia asta în weekend în timp ce mă îndopam cu fasole bătută mânjită cu niște ardei copt și ceapă. Ăla a fost momentul când am realizat că orice aș face, nu voi face parte din elita țării ăsteia - vecina de la masa alăturată m-a convins de acest lucru.

Eu, om simplu, am venit la terasă să bag bere ieftină la halbă și ceva în ghiozdan că era fomiță, ea a venit la date-ul ei să vorbească despre cât de nepregătiți sunt pe LinkedIn oamenii de HR ce o abordează, achiziția Vector Watch de către Fitbit pe bani puțini pentru că se știa că n-are viitor, atacurile cibernetice recente și, desigur, o analiză a posibilităților de extindere a campusurilor universitare Oxford și Cambridge. Toate astea în decurs de nicio oră și doar din gura ei.

Îmi este și rușine să zic despre ce vorbeam noi la masa noastră în acea zi toridă de duminică la o bere pe terasă.  N-ai cu cine. Și m-am simțit at…

Băi băiete, ce naiba s-a întâmplat cu manele de au ajuns în halul ăsta?

Mă uitam azi pe YouTube trending și am dat peste ultimul super hit Guță. Am dat click de curiozitate, că așa se zice întotdeauna pe internet, să vadă și ochiul meu ce mai e pe val în zona asta muzicală. Șoc și groază. Dezastru. INCREDIBIL!

Intro-ul este unul banal și nu te atrage la aruncat nici măcar cu monede în cântăreț. Guță este în mizerie și a ajuns să poarte Calvin Klein. Calvin-Fucking-Klein! Opulența a dispărut și cum petrece cu cafea la dozator și apă plată. Fata aia e mai înfofolită ca un prichindel înainte de Revoluție - nu tu decolteu generos sau animal print. Băi băiete!!! Ce dracu e asta?

Pentru mine, Maestrul este era cel dintâi profesor de șmecherie al țarii. O legendă ce acum 5 ani ne-a făcut tuturor o favoare și ne-a adus pe calea cea buna printr-o exercițiu de forță și artă ce, pentru mine cel puțin, a rămas în istorie ca cel mai mișto videoclip de manele al tuturor timpurilor. Îi dau embed mai jos că să vedeți despre ce e vorba, deși cred că toți știți la ce mă r…