Treceți la conținutul principal

IKEA & ALS Ice Bucket Challenge

S-au intamplat doua lucruri interesante saptamana trecuta, primul dintre ele fiind lansarea noului catalog IKEA. Acesta, pentru al 3-lea an conscutiv, vine cu o extensie digitala ce iti permite sa vezi continut video si sa pozitionezi (cu ajutorul augmented reality) peste 300 de produse prin casa.

M-am jucat putin cu aplicatia si pot sa va zic ca e foarte sensibila la lumina si umbre, dar dupa ce ii faci toate hatarurile...  are rezultate spectaculoase. In plus, versiunea digitala a catalogului e deja prezent in aplicatie - asta daca nu vrei sa mai astepti pana pe 7 septembrie sa iti fie livrat unul dintre cele 905 000 exemplare.

Bloggerii si presa au primit o editie super sized a catalogului. [Banana for scale]
A doua chestie despre care doream sa scriu este ALS Ice Bucket Challenge - un viitor capitol in manualele de marketing. Ma cam arunc putin in afirmatii, avand in vedere ca respectiva campanie are putin peste o saptamana, dar deja top 5 cele mai vizualizate filmulete de pe YouTube (din cele peste 235 000) au peste 16 milioane de views.

Ce este ALS Ice Bucket Challenge? O provocare lansata de o organizatie non profit pentru a strange fonduri si a face mai cunoscute efectele sclerozei laterale amiotrofice (ALS). Provocarea in sine consta in a iti turna o galeata cu apa si gheata in cap, iar apoi sa donezi 100$ si sa provoci 1-3 persoane sa faca acelasi lucru in urmatoarele 24 de ore. Respectivele persoane pot sa accepte (si la randul lor au ocazia sa provoace pe altii) sau sa refuze, dar sa doneze cei 100$. Simplu si elegant, mai ales pe caldura de afara.

Eh. Aceasta "joaca" a explodat in ultimele zile prin Statele Unite ale Americii. Zeci Sute de vedete, politicieni si sportivi au acceptat aceasta provocare. Pe multi ma asteptam sa ii vad cu o galeata cu gheata in cap, dar au fost o gramada care m-au lasat cu gura cascata.



Jeff Bezos (CEO Amazon.com), Larry Page (Google), Sergey Brin (Google), Bill Gates (ex Microsoft), Satya Nadella (CEO Microsoft), Mark Zuckerberg (CEO Facebook), Steven Spielberg si Oprah Winfrey  - sunt doar cateva dintre personajele care au acceptat provocarea si m-au surprins. Nu sunt singurii.  Pe wiki e o lista cu peste 220 vedete / persoane publice care au participat in ALS Ice Bucket Challenge. Impresionant, nu?

Cum de s-a raspandit atat de repede aceasta provocare? E fix ca un funny chain email: Il primesti de la un prieten (in cazul de fata te provoaca) si e destul de amuzant incat sa te decizi foarte repede (24 de ore) daca vrei participi ca sa il dai mai departe. In plus, este pentru o cauza nobila si toata lumea o face (inca). Win win as zice eu.

Daca v-am facut curiosi cu ALS Ice Bucket Challenge, puteti sa urmariti fenomenul pe YouTube sau pe site-ul oficial ALSA.

Epilog:
On August 18, 2014, the ALS Association announced that it had received 11.66€ million in donations compared to 1.34€ million during the same time period (July 29 to August 18) in the prior year. These donations came from both existing donors and 307,598 new donors to the Association.[16]

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe c…

Ieri le-am arătat Bucureștiul celor 5 noi beri aduse în România de URBB

De două zile timeline-ul meu s-a umplut de bloggeri care primiseră pachetul din imagine. Poze din toate unghiurile, selfie-uri, nebunie. Eu cred că am primit ultimul lădița care avea frumos atașat următorul mesaj: "Descoperă Europa cu berea care ți se potrivește! #beertrip", așa că presiunea a fost maximă.

Eu ce fel de poză pot să pun ce deja n-a fost făcută de ceilalți? Pe drumul spre casă, ajutat și de constituția specifică de blogger ce trebuia să care 6 kilograme, mi-am zis să fiu o gazdă primitoare și să le arăt celor 5 beri noi o fărâmă de București.

Și pentru că tot zic de ele, dar nu le-am numit, acestea sunt: Grimbergen Ambreé, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti 4 Luppoli Original, Angelo Poretti 5 Luppoli Bock Chiara și Angelo Poretti 6 Luppoli Bock Rossa.

Alături de ele au fost două mutat aici de ceva vreme: Guinness și Weihenstephaner Hefe Weissbier.

Rezultatul este mai jos.














Problema unui food truck făcut din pasiune e că nu se ia niciodată în serios

Sâmbătă am fost la aniversarea celor de la Ground Zero la Verde Stop - un loc ce a văzut de-a lungul timpului câteva street food festivals. Am ajuns regulamentar la 2, mi-am luat o bere și m-am tolănit regulamentar pe iarbă. Deja de la a 2-a bere au început șoriceii să danseze prin stomac așa că am făcut un tur al food truck-urilor prezente.

La BurgerVan timpul de așteptare era de peste 45 de minute, la Pește Pâine nici nu deschiseseră la aproape 3 ore de când începuse evenimentul, iar la Dianei 4 norocul a făcut să aibă gulașul făcut dinainte așa că puteai să mănânci pe loc. Nu zic că m-am resemnat, că au un gulaș bun, dar speram să bag niște cartofi prăjiți de la Pește Pâine.

Au deschis și ei jumătate de oră mai târziu și imediat s-a făcut o coadă care s-a împrăștiat repede. N-am înțeles de ce, dar mi-am zis că ăsta e momentul să merg să iau niște cartofi. Țeapă. Urmau să îi facă în 30 de minute după spusele lor. Mmda. Bine.


Am mai zăbovit ceva timp la niște vorbe și bere, dar am z…