Treceți la conținutul principal

Cum convingi ca blogger oamenii sa mearga la vot? Simplu: Nu poti!

Desi sunt laudabile toate initiativele de gen pe care le-am vazut prin blogosfera, nu mi se pare ca vor avea rezultatul scontat. O zic cu o urma de regret, ca si eu am incercat in trecut sa conving oamenii sa isi exercite dreptul de a vota, dar chestia asta nu functioneaza. Va zic si de ce!

Sa luam ca exemplu audienta acestui blog. Ii excludem pe toti care nu stiu ca acesta e un blog. Apoi continuam sa ii eliminam pe cei care au ajuns cumva din google intamplare aici - oamenii n-au timp de asta. Ei au treaba lor si sper ca i-am ajutat sa si-o rezolve. Multimea inca pare ok asa ca scapam hateri, oameni care intra sa vada daca am murit sau nu si alte personaje care nu pun prea multa incredere in ceea ce scriu. Sa nu judecam! E o forma moderna de masochism si cineva trebuie sa o faca si pe asta.

Dupa aceste reduceri spectaculoase raman cu voi. Pe cativa va stiu, pe multi va banuiesc - in orice caz... va suspectez de inteligenta. Nu incerc sa va periez ca sa mai veniti pe la mine, dar asta e imaginea pe care imi place sa o am in cap cand scriu cate ceva. Si de fapt aici intervine problema.

Eu nu-mi imaginez cum niste oameni dupa chipul si asemanarea mea ar putea sa fie convinsi sa mearga la vot. Nu ii vad asteptand in fata browserului si spunandu-si "Fir-ai al dracu nihasa! Scrie ceva despre mersul la vot ca nu stiu daca sa ma duc sau nu". Decizia lor deja exista, iar eu nu simt ca as putea sa o schimb cu toate argumentele din lume. Asa ca de ce m-as chinui?

Nu mai bine vedem un video amuzant?



Ha! Capcana. You just got #VinoLaVot-rolled!

In loc de incheiere, voi raspunde la o intrebare care nu este pe buzele tuturor. Da. Voi merge la vot.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …