Publicitatea negativa e tot publicitate...

Recent - am share-uit un jeg de status de la o televiziune (realitatea) si mi s-a atras atentia ca am picat in capcana click bait-ului. Ca le-am facut trafic. Ca le-am facut jocul. Chiar daca am facut misto de ei, se poate considera ca pana la urma si publicitatea negativa e tot publicitate. Fuck that. 

Asta e momentul in care pun piciorul in prag. Nu. Publicitatea negativa e publicitatea negativa. Am aplicat filozofia asta cu "ignora si totul o sa fie bine in bula in care traiesti", dar nu se poate. Nu poti sa iti bagi capul in nisip si sa te astepti ca lumea o sa fie total schimbata cand il scoti. Nu. Suficient. De acum schimbam placa. 

Intreaba-ma de cate ori am intrat intr-un Profi  - inainte si dupa reclama cu mortul! Niciodata. Si asta e cauza a reclamei de cacat pe care au avut-o. Si nu este singurul brand de care ma feresc ca urmare a unei comunicari neinspirate, dar asumate. O scuza aruncata acolo putea sa salveze multe. 

Unde vreau sa ajung cu postul asta? Hai sa nu ne mai bagam capul in nisip cand vedem jeguri, click bait-uri, fuga stupida dupa senzational, reclame dubioase sau lucruri care contrazic intreaga noastra persoana. Eu de acum inainte vreau sa le arat cu degetul. Vreau sa rad de ei ca brand, dar mai important... de ei ca oameni. 

Te consideri jurnalist la Realitatea cu un headline precum I s-a desfacut fermoarul in direct. Ce s-a vazut? Frateeeee - HA! Voi rade de tine. Surpriza! Nu esti. Nu ai cum sa fii la ce articole sunt presarate pe site. Unele trebuie sa fie si ale tale. Asuma-ti vina. Macar ai luat bani pe jegul pe care l-ai livrat. 

Ai o reclama fabulos de jignitoare la orice fiinta umana cu un dram de bun simt? Felicitari! Ma voi uita la ea. Probabil de mai multe ori ca iti si permiti sa mi-o pagi pe gat in exces, dar nu iti voi cumpara produsul niciodata. NICIODATA! Am scris cu caps pe internet, so it must be true. 

Product placement-ul la emisiunea la care ma uit e facut cat sa deranjeze si un orb? Excelent! Care este competitia ta ca o voi cumpara cu placere! Nu vreau sa iti stric ppt-urile, dar nu sunt cretin. Nu trebuie sa imi arati produsul iar si iar in prim plan ca sa ma conving sa il cumpar. Am inteles. E bun. Hai sa nu exageram...

Nici nu vreau sa mai continui cu exemple. Cei care au inteles, au inteles. Bucurati-va la mega succes in ppt-uri, dar la cifre de afaceri mici in exceluri. Poate asa invatati ca unele limite nu trebuie depasite. 

Sunt ferm convins ca puteti sa traiti fara imputul meu financiar, problema cu adevara incepe sa se simta in momentul in care mai multi oameni incep sa gandeasca ca mine.  Ranchiuna asta poate a fie un lucru bun pe termen lung. Macar sa ii vezi cum se chinuie sa isi dea sama ce au gresit :)

Si ca sa concluzionez in forta intr-un ad homitem clasic prin care incerc sa demonstrez ca am dreptate... Spune-mi 3 baieti/barbati cu numele Iuda! Hai sa dau una mai usoara. Iti aduci aminte cand ai vazut in real life o mustacioara a la Hitler? Spune-mi un sandwich bun facut de un jurat Hells Kitchen... of. Asta chiar a fost low :)

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.