De fiecare data cand dai share unui Facebook video, unui inginer de la Google i se pune un carcel

Scriu insemnarea asta ca reactie a unor lucruri pe care tot le observ in ultimul timp - din ce in ce mai multi oameni share-uiesc video-uri Facebook in detrimentul clonelor originalelor sau gemenelor de pe Youtube. In mod normal asta ar trebui sa fie o problemna doar pentru goo-gltarzii internetului, in realitate este o problema si pentru mine.

Mi se pare jignitor ca dupa ce am evoluat ani de zile in materie de video online, ajungem sa ne multumim cu un pseudo HD care arata aproape la fel de rau ca ce aveam acum 10 ani. Si facem asta doar pentru ca este la indemana. Imi pare rau, dar asta e o imensa cretinatate.  Avem standarde de calitate care ne-au dus pe la 1080p @ 60 fps sau 4k la 30 fps, iar noi alegem sa share-uim niste video-uri care par sa fie filmate cu niste Nokia (get the joke? nokia is no more).

What the fuck is wrong with this world? Aia de la Youtube se chinuie sa ne dea video-uri 3D, full HD crispy sau 360 de grade, iar noi alegem sa ne intoarcem in preistoricul filmarilor vertiacale proaste. Macar de aia care le-au uploadat erau cei care le-au facut...



Ma tot uit pe Facebook si vad share-uri dubioase de la oameni de la care aveam niste prentetii. Vad creatori de continut care share-uiesc video-ul ciordit si uploadat de catre Radio 107.3454765645 FM dintr-un sat obscur din Albania. Vad cele mai proaste bit rate-uri posibile care au fost depasite acum 7-8 ani de standardele celor ce uploadeaza torrente. Iti dai seama ce inseamna cand niste amatori te depasesc?

Video-uri pe care daca le-ai pune pe site-uri de torrente ti-ai luat carnita la greu in frigider si toata lumea le-ar clasifica de nevazut chiar si pentru un CAM, le gasesti share-uite la greu pe Facebook. Pentru asta a evoluat tehnologia? Ca voi sa dati share la toate cacaturile dpdv al calitatii filmarii?

Sa nu mai zic ca datorita atitudinii asteia dubioase din partea voastre si a faptului ca Facebook nu prea stie sa numere si umfla artificial numarul de view, creatorii de content ajung sa creada ca Facebook este in acest moment relevant si ar trebui sa isi uploadeze content-ul doar acolo. Si asa ajungem sa avem doar video-uri de o calitate indoielnica. Un HD care e doar pe hartie HD, video-uri care par sa fie filmate cu camere de 2 mega pixeli si un sunet care face orice 5.1 sa planga ca si cum tocmai a luat taxiul din Centru Vechi.

De asta nu putem sa avem lucruri dragute...

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.