Review: Avengers: Age of Ultron in Dolby Atmos

Aseara am fost norocos sa vad in avanpremiera nou Avengers. Scosi de la naftalina dupa 3 ani, super eroii nostri s-au bad ass-uit masiv. Daca pana si lui Hawkeye au ajuns sa ii se extinda povestea, iti dai seama cum miroase vestiarul lor a super-testosteron.

De fapt, parca aici sade putin problema filmului: parca sunt prea buni. In benzile desenate nu deranjeaza asta, dar pe mare ecran parca iti doresti sa vezi ca se chinuie putin - sa empatizezi cu ei in momentul in care reusesc sa faca ceva notabil. Si aici nu vorbesc de super trairile psihologice pe care fiecare le are, ci de faptul ca un baiat cu arcul poate nu este o masina atat de eficienta in a extermina roboti bipezi. Parerea mea!

Povestea este la fel de concentrata precum un eseu obligatoriu de minim 5 pagini. Nu cred ca se astepta cineva la ceva extrem de complex, e totusi un film cu super eroi si de fapt si de drept te duci pentru efectele speciale si comic relief.

Efectele speciale au fost simpatice, mai ales ca filmul ruleaza in 3D. Totusi, parca au avut buget prea mare pentru FX. N-au fost putine dati cand actiunea era atat de incarcata incat imi era dificil sa urmaresc tot ce se intampla. Iar despre glumite pot spune ca sunt pentru initiati, la primul contact cu universul Marvel nu o sa le intelegi.

Filmul l-am vazut in Grand Ultra din Baneasa pe cel mai wide ecran din Romania (22.5m) si era insotit de aceasta noua tehnologie Dolby Atmos - o revolutie in sunet 3D. Cu 128 de canale pe 64 52 de boxe, Atmos chiar iti ofera o experienta 3D veritabila dpdv al sunetului. Cum se vede aude asta intre un demo si un film?

Demo-ul a fost mind blowing, in Avengers au fost relativ putine scenele in care am sesizat expres diferenta fata de alte sisteme de sonorizare. In comparatie cu meh-ul oferit primului Avengers din punctul asta de vedere, acum a fost ceva mai special. Cu toate astea, sistemul nu cred ca este gandit pentru genul asta de film. Totul se misca si se intampla prea repede, dar intr-un film precum Gravity cred ca poate crea inca un strat de profunzime.

Trailer:

Intrebarea de 100 de halci este: merita noul Avengers? Da. Merita de vazut - nu l-as rata pentru ca cineva pe net a zis asta. Este usor. Relaxant. Fix ca celalalte filme Marvel din ultimul timp, dar mai slab ca primul. E posibil ca atunci sa fii contribuit si factorul de noutate - atat de multi super eroi pe ecran.

ps. Are premiera azi.

Inchei cu un inside joke: Fir-ai tu sa fii al dracu Costele. Stai dracului cu ma-ta!

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis

Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi…

HBO Go, Netflix și Amazon Prime Video la început de 2017

Cumva am început să consum mai multe seriale la final de an. A ajutat și concediul avut de sărbători, dar cumva am început să prefer din ce în ce mai mult serile liniștite acasă în fața unui serial foarte bun sau măcar mediocru. În ultimile luni am tot testat platforme de video on demand și mă gândeam să aștern câteva idei pentru cei care sunt în căutare unui mod legal de a savura seriale și filme.

Amazon Prime Video e cea mai recentă platformă testată și a fost o dezamăgire cruntă. Poate n-am făcut eu ce trebuie, mi-am activat prime-ul din contul de amazon.com și co.uk, dar am acces doar la 18 seriale. E drept că două dintre ele sunt The Grand Tour (care și-a mai revenit nițel prin episodul al 4-lea) și The Man In The High Castle, dar asta nu mă va face să îmi prelungesc abonamentul. Puțin e prea puțin.

Bonus - nici nu-mi merge să pun îl pe Chromecast direct de pe telefon. Trebuie prin Chrome-ul de pe desktop printr-o extensie. E cam multă bătaie de cap pentru soluția click to play p…