De cate ori trebuie sa platesti mai mult un produs ca sa te simti inselat?

Sau mai bine reformulam: cand iti trece prin cap cuvantul scump atunci cand esti la un restaurant/bar/festival? La mine cand impusc un adaos comercial de 400%. Daca imi dai un produs de 4 ori mai scump fata ca ce as putea sa gasesc intr-un supermarket, atunci incepem sa avem o problema.

Aici ma refer exclusiv la bauturi. Nu vreau sa intru capcana ingredientelor vs pretul produs finit (a scris Radu despre asta), pentru ca acolo te poti pierde foarte usor in detalii care tin de gust, expertiza sau prezentare. Vorbesc de produsele imbuteliate care au aceeasi calitati fie ca le iei din supermarket sau platesti de X-ori pretul lor intr-un bar.

Am stat si m-am gandit destul de bine. Daca platesc de doua ori pretul produsului la raft, considera ca l-am luat ieftin / la un pret corect. De 3-ori pretul deja incepe sa sune a o experienta de Centrul Vechi. Nu ma deranjeaza, dar nici nu tanjesc sa o repet. Sunt sigur ca sunt zgarcit!

Problema e cand posesorii de baruri si restaurante incep sa sara calul adaosului comercial: 400-500-700-1000%. Combina asta cu chelneri lipsiti de chef si ai o reteta fatala pentru viitorul respectivului loc. De aia ajung sa se planga prin presa ca oamenii nu mai consuma si de aia se inchid pe capete - poate ca ar trebui sa fiu o persoana mai buna, dar chiar ma bucur cand aud ca se mai un loc in care am avut o experienta neplacuta in trecut.

Asta pare genul de loc in care n-ai avea probleme sa dai putin mai mult. Are atmosfera.
(poza nu e facuta de mine)

Exista si exceptii. Daca locul este suficient de hype-uit sau ofera ceva misto, poti sa scapi cu marlaniile de mai sus. Dar sunt putine cazuri unde se aplica aceasta situatie.

Inteleg ca au si ei niste chirii si oameni de platit, poate si putin profit de facut, dar unele lucruri vin ca o palma peste ceafa consumatorului. Sambata asta la BurgerFest,  puteai sa iti iei un pahar (330ml) de Fanta la pretul de 7 lei. Pare un pret ok, nu? Pacat ca respectiva Fanta iti era turnata in fata ta dintr-o sticla de 2.5 litri (~6 lei in hypermarketuri). That was the tipping point.

Ala e momentul in care realizezi ca esti pacalit si primesti o Fanta mai putin acidulata si putin mai calda. Ala este momentul in care perceptia ta despre eveniment se schimba in mai rau. Ala e un moment atat de usor de evitat de organizatori (de ce nu doze?) incat si acest lucru pune paie peste foc.

Si care e solutia? Decat sa imi dai un produs ieftin de 4 ori mai scump, mai bine imi dau un produs mai premium de doua ori mai scump. Tu ca posesor de bar o sa ai acelasi profit pe produs, iar eu nu o sa ma simt inselat.

Eh. Dar problemele astea nu vor disparea azi, maine.
Erau si acum 3 ani si or sa fie si peste 3 ani.

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.