Treceți la conținutul principal

Gata! Am ispravit si problema creativitatii in Romania. Pregatiti cusca pentru lei!

Ieri la Iceefest, cam pe la ora 15:30 asa, incepea un workshop de creativitate cu un titlu pompos: How to create effective digital storytelling campaigns. Fiind prins cu altceva, am reusit sa trag o intarziere regulamentara de 15 minute, lucru care m-a pus in imposibilitatea de a gasi macar pe jos un loc. Creativi cat vedeai cu ochii - productie record pe hectar.

Mi-am zis 'Asta e' si m-am carat spre scena de mobile apps unde tocmai am impuscat pauza de 30 minute. Fara perspective imediate, mi-am zis ca e momentul sa ma uit pe aplicatia conferintei festivalului de internet sa vad ce se mai intampla prin jur. Bum. Workshop-ul mai dura inca 2.5-3 ore, asa ca am zis sa ii mai dau o sansa.



M-am intors pe la 16:20 si cam batea vantul pe la workshop. Era o briza atat de frumoasa ca am putut sa ma asez frumos pe scaun prin randul 3 si am inceput sa ascult. Povestea imi parea cunoscuta. Auzisem in trecut de aceste 6 retete de succes pentru creativitate si am inceput sa ma intreb daca nu e baiatul ala... Yonathan Dominitz (iqads)?

Era, iar el abia vorbea de al 4-lea tipar pentru a crea lucruri magice care vor da creativilor fluturasi in stomac. Ma uit in jur, dar unde a plecat toata lumea? E Yonathan Dominitz -  e un cunoscut trainer in creativitate si innovative thinking la nivel mondial. Agentiile de publicitate de la noi dadeau comunicate de presa acum cativa ani cand venea sa le faca un training.

Naumovici il vorbeste de bine, mai toate marile campanii romanesti premiate international vin de la agentii care printre altele au facut acest curs, iar costul de persoana pentru un astfel de training incepe de la 350 de euro (putin mai scump ca biletul Iceefest) - asa ca de ce sala era aproape goala dupa nici 40 de minute?

Concluzia nu poate sa decat una: lucrurile alea deja se stiau. Sunt fumate de mult, sunt aplicate cu succes si orice junior le recita in fiecare seara inainte de Tatal Nostru.

Pai nene, eu nu stiam ca industria creativa de la noi sta atat de bine. Cu ocazia asta voi deschide diseara televizorul si ma voi bucura numai de reclame si campanii demne de leutii de la Cannes!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…