Treceți la conținutul principal

Gata! Am ispravit si problema creativitatii in Romania. Pregatiti cusca pentru lei!

Ieri la Iceefest, cam pe la ora 15:30 asa, incepea un workshop de creativitate cu un titlu pompos: How to create effective digital storytelling campaigns. Fiind prins cu altceva, am reusit sa trag o intarziere regulamentara de 15 minute, lucru care m-a pus in imposibilitatea de a gasi macar pe jos un loc. Creativi cat vedeai cu ochii - productie record pe hectar.

Mi-am zis 'Asta e' si m-am carat spre scena de mobile apps unde tocmai am impuscat pauza de 30 minute. Fara perspective imediate, mi-am zis ca e momentul sa ma uit pe aplicatia conferintei festivalului de internet sa vad ce se mai intampla prin jur. Bum. Workshop-ul mai dura inca 2.5-3 ore, asa ca am zis sa ii mai dau o sansa.



M-am intors pe la 16:20 si cam batea vantul pe la workshop. Era o briza atat de frumoasa ca am putut sa ma asez frumos pe scaun prin randul 3 si am inceput sa ascult. Povestea imi parea cunoscuta. Auzisem in trecut de aceste 6 retete de succes pentru creativitate si am inceput sa ma intreb daca nu e baiatul ala... Yonathan Dominitz (iqads)?

Era, iar el abia vorbea de al 4-lea tipar pentru a crea lucruri magice care vor da creativilor fluturasi in stomac. Ma uit in jur, dar unde a plecat toata lumea? E Yonathan Dominitz -  e un cunoscut trainer in creativitate si innovative thinking la nivel mondial. Agentiile de publicitate de la noi dadeau comunicate de presa acum cativa ani cand venea sa le faca un training.

Naumovici il vorbeste de bine, mai toate marile campanii romanesti premiate international vin de la agentii care printre altele au facut acest curs, iar costul de persoana pentru un astfel de training incepe de la 350 de euro (putin mai scump ca biletul Iceefest) - asa ca de ce sala era aproape goala dupa nici 40 de minute?

Concluzia nu poate sa decat una: lucrurile alea deja se stiau. Sunt fumate de mult, sunt aplicate cu succes si orice junior le recita in fiecare seara inainte de Tatal Nostru.

Pai nene, eu nu stiam ca industria creativa de la noi sta atat de bine. Cu ocazia asta voi deschide diseara televizorul si ma voi bucura numai de reclame si campanii demne de leutii de la Cannes!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …