Treceți la conținutul principal

Sugestii constructive dupa concertul lui Robbie Williams

Pentru generatiile mai tinere, a existat un concert cu o organizare mai defectuoasa ca cel de aseara - Rolling Stones-ul de acum fix 8 ani. Si ala a fost la fel ca Robbie Williams: foarte misto show-ul, doar ca...

Te-ai gandi ca acest doar ca se schimba in 8 ani. Te-ai gandi ca la un concert de 60-70-whatever-mii de oameni, incepi sa te gandesti la non probleme precum: s-ar putea sa fie cald, astia or sa vrea sa bea ceva? dupa ce beau ceva, te pomenesti ca vor sa mearga la toaleta? cum eficientizam sistemul de plati?

Pentru ca nu sunt organizator de concerte ale anului, o sa imi permit cateva idei indraznete despre cum ai putea sa faci nitel mai bine unele lucruri in organizare - pentru ca asa mi-a zis mie cineva: cand zici neah, e bine sa oferi si o alternativa.


Plata as pune-o in totalitate in carca unei banci: mergi la concert si vrei sa platesti contactless? hai atunci cu o saptamana doua inainte in sediile mele din Bucuresti (si/sau tara) sa iti cumperi card-uri valorice de 100, 150 si 200 de lei.

Asa o sa imi vezi si sediul, poate devii client si nici nu te mai imbulzesti precum un animal la cozi kilometrice la concert. Te-as pune sa platesti si 10-15 lei card-ul contactless, dar nu merita nervii tai suma asta modica?

Ah. Daca vrei sa stai jumatate de concert la coada, ai ocazia sa faci si asta. Nu te obliga nimeni sa iei cardul inainte.

Transportul dupa concert - eu as da cei 30 000 de lei ceruti de Metrorex pentru a prelungi functionarea metrourilor cu o ora in seara concertului. Stai linistit ca nu i-as da din buzunarul meu, voua v-as creste pretul biletul cu 2 lei. Stiu ca matematic nu iese ceva (60 000 oameni x 2 lei = 120 000 lei), dar trebuie sa mai fac si eu niste bani din multumirea voastra.

Dar inainte de asta, bem si noi ceva? - Aici mi se pare usor de rezolvat. Separarea bauturilor in stat. La cortul de apa gasesti doar apa, la cel de bere doar bere si doar un tip de bere, la cel de suc doar suc. Si nu le-as pune unul langa altul. Simplu. Ce rost are sa stai la coada pentru bere in spatele unor oameni care vor apa?

E mai usor sa eficientizezi asa procesul de turnare, inmanare a bauturii si plata. In plus, cred ca e si mai usor pentru voluntari sa isi faca treaba atunci cand au un singur lucru de facut.

Stati fara griji ca mi-as calcula exact cat ma costa sa pun un numar corect de astfel de gherete, cati paltitori de bilet pierd pe suprafata respectiva, si as mari preturile biletelor in concordanta ca nu suntem in meseria de a pierde bani.

Si ca tot vorbeam de baut, n-ar merge si ceva de mancat? Nu. Fuck off. E prea mare bataia de cap, marja de profit nu e atat de mare, poti sa rezisti cateva ore fara sa mananci ceva si ca bonus te-as lasa sa vii cu sandvisuri d-acasa. Oricum dupa ce mananci parca ar merge ceva de baut. Zic eu.

Fata de toate astea, ca organizator mi-as mai permite o aroganta: as redenumi toate cercurile astea dupa chipul si asemanarea sponsorilor (Unde ti-ai luat bilet? La brand-ul X). Le-as vinde asta ca un bonus de vizibilitate, dar i-as face si direct interesati de organizarea evenimentului.

Si cand zic interesati ma refer la faptul ca ar suporta o parte din cheltuieli, si-ar face activari specifice in zona respectiva si ar fi direct raspunzatori pentru calitatea organizarii. Acum nu poti sa condamni vreun sponsor pentru fail-urile D&D East Entertainment-ului (aka organizatorul).

Presiunea asta pe care as pune-o pe ei, e de fapt o presiune pe care as pune-o pe mine ca organizator, dar cred e un lucru care ar asigura un eveniment fara probleme (prea serioase).

Dar astea sunt doar cateva idei scrise de cineva care nu are treaba cu organizarea de astfel de mega evenimente. Sunt ferm convins ca cineva care se ocupa cu astfel de lucruri va veni si va desfiinta tot ceea ce am scris. Pai nu se poate domne!

Dar in afara...

Ba! Tu nu intelegi ca nu se poate?

Pana cand se poate, Vali are un articol bun despre mersul la concerte.

Comentarii

  1. Am si eu cateva idei in plus, ca sa nu se spuna ca i-am injurat degeaba. La bauturi, la fiecare stand era o singura persoana (cu o tableta) care lua comanda si alti 4-5 care turnau in pahare. Cel care lua comanda pur si simplu nu mai facea fata puhoiului de oameni. In plus, coada daca pot sa o numesc asa nu curgea frumos, sa intri printr-un loc si sa iesi prin altul. Practic, dupa ce iti luai bauturile trebuia sa te intorci 180 de grade si sa mergi in sens invers PRIN puhoiul de oameni care astepta la "coada". Nu in ultimul rand, numarul mic de standuri pentru cata populatie a fost. Plus ca era bine, asa cum ai spus si tu, sa fie separate bauturile.

    Problema cu plata. Ideea cu cardurile e ok, dar da, ai zis bine, da posibilitatea oamenilor sa le achizitioneze din timp. Eu as fi adaugat totusi si plata directa cu cardul. Cred ca lumea ar fi cheltuit mai mult asa. Eu, de exemplu, am pus 50 de lei pe cardul ala. Dupa ce am stat la coada la Aperol la un stand care dupa vreo juma ora a ramas fara gheata si s-a inchis (mai statusem 20 de minute si sa-mi pun bani pe card), m-am dus frumusel inapoi si mi-am luat 30 de lei. Am zis ca daca pot sa prind ceva, imi ajung, daca nu (si trece de 23), nu mor ca am pierdut 20. Si guess what. Toti cei de langa mine tot aia faceau. Isi retrageau bani.

    Dupa alta jumatate de ora (sau poate a fost mai mult dar pierdusem sirul minutelor la coada), am luat niste aperol si aia a fost. Ne-am bucurat de restul concertului dupa, insa nu am mai rezistat si la bis. Am iesit. Pana la urma, concertul a fost misto, sonorizarea buna, pacat ca au avut problemele astea.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…

Monitoarele de gaming, 9 ani mai târziu

Săptămâna trecută am dat o fugă să văd cele mai noi monitoare de gaming de la Samsung și mi-am adus aminte de o întâmplare la un lan party de acum 9 ani. Ne-am strâns noi în sufrageria unui prieten și ne-am chinuit regulamentar să facem rețeaua să meargă. Pe vremea aia așa stăteau lucrurile, te strângeai, băgai niște bere și vreo 5 ore te chinuiai să vă vadă rețeaua pe toți.

Octavian Fulger de la WASD primise un monitor de gaming în teste și l-a adus la micul nostru lan party. Ca să înțelegeți ce însemna atunci un monitor de gaming, noi majoritatea încă eram pe monitoare cu tub. Era science fiction ideea de monitor led de gaming.

Ăsta mai avea în plus și comenzile pe touch. Incredibil. Nici nu apăruse prima generație de Iphone, touch-ul era la nivelul fantezist de tehnologie. Eh. Pleacă Fulger să ia niște ceva și ne lasă pe noi, maimuțele, cu monitorul cu touch.

Nu exagerez, cred că 30-40 de minute ne-am chinuit să îl pornim. Ceva nu se lega. Încercam să îl atingem în toate felurile …

Social Media Summit București 2017

S-au vorbit multe ieri la Social Media Summit, dar un lucru m-a bucurat enorm: Este oficial! Facebook Apps au murit și au fost declarate moarte în cadrul unei conferințe. Poate părea amuzant pentru unii, alții știau asta de 2-3 ani, dar e bine că în sfârșit putem închide capitolul ăsta rușinos din social media.

În rest, blogging-ul a fost declarat market standard și a ajuns într-o zonă de normalitate similară socialului (dpdv al canalelor de comunicare). Nu mai e nimic special să fii blogger, la fel cum toată lumea se așteaptă ca un brand să fie social. Viitorul stă sub semnul videoului și a creatorilor de conținut video. Vloggerii sunt factorul exotic de anul trecut pentru oamenii din comunicare.

Partea a doua a zilei a venit cu o inițiativă interesantă: introducerea în clasificarea ocupațiilor din România a job-urilor astea apărute în ultimii ani: ux designer, socia media manager, front end etc.

Insight-ul este unul destul de amuzant, mai toată lumea care lucrează pe un job din ace…