Treceți la conținutul principal

Sugestii constructive dupa concertul lui Robbie Williams

Pentru generatiile mai tinere, a existat un concert cu o organizare mai defectuoasa ca cel de aseara - Rolling Stones-ul de acum fix 8 ani. Si ala a fost la fel ca Robbie Williams: foarte misto show-ul, doar ca...

Te-ai gandi ca acest doar ca se schimba in 8 ani. Te-ai gandi ca la un concert de 60-70-whatever-mii de oameni, incepi sa te gandesti la non probleme precum: s-ar putea sa fie cald, astia or sa vrea sa bea ceva? dupa ce beau ceva, te pomenesti ca vor sa mearga la toaleta? cum eficientizam sistemul de plati?

Pentru ca nu sunt organizator de concerte ale anului, o sa imi permit cateva idei indraznete despre cum ai putea sa faci nitel mai bine unele lucruri in organizare - pentru ca asa mi-a zis mie cineva: cand zici neah, e bine sa oferi si o alternativa.


Plata as pune-o in totalitate in carca unei banci: mergi la concert si vrei sa platesti contactless? hai atunci cu o saptamana doua inainte in sediile mele din Bucuresti (si/sau tara) sa iti cumperi card-uri valorice de 100, 150 si 200 de lei.

Asa o sa imi vezi si sediul, poate devii client si nici nu te mai imbulzesti precum un animal la cozi kilometrice la concert. Te-as pune sa platesti si 10-15 lei card-ul contactless, dar nu merita nervii tai suma asta modica?

Ah. Daca vrei sa stai jumatate de concert la coada, ai ocazia sa faci si asta. Nu te obliga nimeni sa iei cardul inainte.

Transportul dupa concert - eu as da cei 30 000 de lei ceruti de Metrorex pentru a prelungi functionarea metrourilor cu o ora in seara concertului. Stai linistit ca nu i-as da din buzunarul meu, voua v-as creste pretul biletul cu 2 lei. Stiu ca matematic nu iese ceva (60 000 oameni x 2 lei = 120 000 lei), dar trebuie sa mai fac si eu niste bani din multumirea voastra.

Dar inainte de asta, bem si noi ceva? - Aici mi se pare usor de rezolvat. Separarea bauturilor in stat. La cortul de apa gasesti doar apa, la cel de bere doar bere si doar un tip de bere, la cel de suc doar suc. Si nu le-as pune unul langa altul. Simplu. Ce rost are sa stai la coada pentru bere in spatele unor oameni care vor apa?

E mai usor sa eficientizezi asa procesul de turnare, inmanare a bauturii si plata. In plus, cred ca e si mai usor pentru voluntari sa isi faca treaba atunci cand au un singur lucru de facut.

Stati fara griji ca mi-as calcula exact cat ma costa sa pun un numar corect de astfel de gherete, cati paltitori de bilet pierd pe suprafata respectiva, si as mari preturile biletelor in concordanta ca nu suntem in meseria de a pierde bani.

Si ca tot vorbeam de baut, n-ar merge si ceva de mancat? Nu. Fuck off. E prea mare bataia de cap, marja de profit nu e atat de mare, poti sa rezisti cateva ore fara sa mananci ceva si ca bonus te-as lasa sa vii cu sandvisuri d-acasa. Oricum dupa ce mananci parca ar merge ceva de baut. Zic eu.

Fata de toate astea, ca organizator mi-as mai permite o aroganta: as redenumi toate cercurile astea dupa chipul si asemanarea sponsorilor (Unde ti-ai luat bilet? La brand-ul X). Le-as vinde asta ca un bonus de vizibilitate, dar i-as face si direct interesati de organizarea evenimentului.

Si cand zic interesati ma refer la faptul ca ar suporta o parte din cheltuieli, si-ar face activari specifice in zona respectiva si ar fi direct raspunzatori pentru calitatea organizarii. Acum nu poti sa condamni vreun sponsor pentru fail-urile D&D East Entertainment-ului (aka organizatorul).

Presiunea asta pe care as pune-o pe ei, e de fapt o presiune pe care as pune-o pe mine ca organizator, dar cred e un lucru care ar asigura un eveniment fara probleme (prea serioase).

Dar astea sunt doar cateva idei scrise de cineva care nu are treaba cu organizarea de astfel de mega evenimente. Sunt ferm convins ca cineva care se ocupa cu astfel de lucruri va veni si va desfiinta tot ceea ce am scris. Pai nu se poate domne!

Dar in afara...

Ba! Tu nu intelegi ca nu se poate?

Pana cand se poate, Vali are un articol bun despre mersul la concerte.

Comentarii

  1. Am si eu cateva idei in plus, ca sa nu se spuna ca i-am injurat degeaba. La bauturi, la fiecare stand era o singura persoana (cu o tableta) care lua comanda si alti 4-5 care turnau in pahare. Cel care lua comanda pur si simplu nu mai facea fata puhoiului de oameni. In plus, coada daca pot sa o numesc asa nu curgea frumos, sa intri printr-un loc si sa iesi prin altul. Practic, dupa ce iti luai bauturile trebuia sa te intorci 180 de grade si sa mergi in sens invers PRIN puhoiul de oameni care astepta la "coada". Nu in ultimul rand, numarul mic de standuri pentru cata populatie a fost. Plus ca era bine, asa cum ai spus si tu, sa fie separate bauturile.

    Problema cu plata. Ideea cu cardurile e ok, dar da, ai zis bine, da posibilitatea oamenilor sa le achizitioneze din timp. Eu as fi adaugat totusi si plata directa cu cardul. Cred ca lumea ar fi cheltuit mai mult asa. Eu, de exemplu, am pus 50 de lei pe cardul ala. Dupa ce am stat la coada la Aperol la un stand care dupa vreo juma ora a ramas fara gheata si s-a inchis (mai statusem 20 de minute si sa-mi pun bani pe card), m-am dus frumusel inapoi si mi-am luat 30 de lei. Am zis ca daca pot sa prind ceva, imi ajung, daca nu (si trece de 23), nu mor ca am pierdut 20. Si guess what. Toti cei de langa mine tot aia faceau. Isi retrageau bani.

    Dupa alta jumatate de ora (sau poate a fost mai mult dar pierdusem sirul minutelor la coada), am luat niste aperol si aia a fost. Ne-am bucurat de restul concertului dupa, insa nu am mai rezistat si la bis. Am iesit. Pana la urma, concertul a fost misto, sonorizarea buna, pacat ca au avut problemele astea.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

Depanero - un service pentru introverți

Recent am avut o problemă cu un buton de pe camera foto care funcționa cam în 75% din cazuri și mi-am spus că dacă tot e în garanție ar trebui să fac ceva în direcția asta. Am căutat pe site-ul producătorului niște service-uri autorizate și deja gândurile îmi erau la cele 2 zile pe care o să le pierd cu predatul și ridicatul camerei.

De data asta am avut noroc pentru că cei de la Depanero au devenit între timp service autorizat pentru camerele foto Panasonic. Am intrat pe site, am completat un formular de ridicare și a doua zi m-a sunat un gigel să îmi spună ce să pun în cutia pe care o las curierului. Zis și făcut.

Vine curierul, ia camera și așteptam un telefon de la același gigel care să îmi zică că au primit-o. Nope. Singurele "conversații" ulterioare cu ei au fost email-uri automate care mai veneau din când în când să îmi zică situația reparației.


Toată aventura asta a durat puțin peste două săptămâni și s-a soluționat cu schimbarea piesei după ce în prealabil au coman…