Treceți la conținutul principal

5 lucruri pe care sa le faci atunci cand pui o intrebare unui brand

Poate e o problema specifica generatiei cu whatsappu' in buzunar, dar in ultimul timp observ din ce in ce mai multi oameni care nu sunt in stare sa comunice cu un brand - sa puna o intrebare simpla sau sa poarte o conversatie constructiva cu brand-ul pe care il iubesc/urasc.

Manat de aceste ganduri marete de a trai intr-o lume unde ne putem intelege, scriu cu acest minitutorial pentru toti cei care inca respira pe gura.



Identifica-te cand semnalezi o problema. Poate parea de-a dreptul imposibil, dar brandul nu poate sa verifice care client al lor esti doar pe baza numelui shukar pe care l-ai ales pe Facebook. Oricat de multe y,z,k-uri ai in nume, tot mai usor e sa te gaseasca dupa un numar de telefon.

Foloseste semnele de punctuatie. Nu zic de alea grele (virgula si ghilimele), dar e placut sa ai o intrebare care chiar se termina cu semnul de intrebare. Sau locul in care se termina o idee sa fie semnalizat cu un punct. E foarte greu de inteles un text care are si cuvinte stalcite si lipsa acuta de punctuatie. Poate ca este greu, dar incearca sa faci un efort.

Ai rabdare. Nu toate brandurile isi permit sa aiba oameni activi pe social media sambata la ora 5 dimineata ca sa iti ofere tie imediat un raspuns la o intrebare pe care oricum o gaseai pe site-ul lor. Nu o da in paranoia ca nu vrea sa iti raspunda, incearca sa intelegi ca nu e ca la non stop.

Bonus: o sa para ciudat, dar intrebarea ta in functie de cat de neobisnuita este poate sa ajunga si pe la 6-7 persoane pana cand se intoarce cu un raspuns. Lucrul acesta dureaza pentru ca brandul nu are sediul intr-o garsoniera ca acesti oameni sa vorbeasca fata in fata.

Calmeaza-te. Nimeni nu are nimic personal cu tine. Nu este o conspiratie. Nimeni nu ti-a declarat razboi. Pe nimeni nu intereseaza ca totusi tu declari razboi brandului pentru un lucru de care nu se face vinovat. Nu are rost sa ameninti un brand. Nu se negociaza cu teroristii. Nu vei obtine lucruri gratis asa.

Asigura-te ca intrebarea nu este stupida. Aici poate sa fie mai dificil pentru ca nivelul intelectual al fiecaruia dicteaza ce este sau nu stupid, dar in general incearca sa eviti intrebari de genul "Am citit ca e deschis de luni pana vineri, asta inseamna ca o sa fie si miercuri deschis?". Daca raspunsul la intrebarea ta este evident unei persoane pe care tu o consideri inteligenta, probabil ca este raspunsul corect. Incearca sa nu-ti fie frica sa folosesti Google inainte.

La final simt nevoia sa vin si cu un Nu.

Nu, brandul nu este aici sa te scoata pe tine din plictiseala. Nu esti pe mirc, chatroulette sau mai stiu eu ce se poarta acum. Nu te duce la brand sa il intrebi ce mai face, ce-a facut in weekendul ce a trecut sau alte variante din acestea extinse de ASL pls.  Comunicare cu el trebuia sa aiba o finalitate: semnalarea unei probleme, lauda unor servicii exceptionale, sugestii pentru viitoare produse etc. Finalitate care sa nu fie inceperea unei relatii de BFF-enie intre tine si el ca entitate. O sa intelegi asta de la de la o varsta incolo.

Sincer nu cred ca am ratat vreun aspect importat. In esenta lucrurile ar sta mult mai bine daca toata lumea care interactioneaza cu un brand ar tine cont de aceste 5+1 lucruri. Parerea mea.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

15 minute de palme transpirate: cum s-a aterizat ieri pe aeroportul din Düsseldorf

Zborul a devenit atât de tehnologizat că atunci când spui pilot te gândești la un gigel ce face integrame pe toată durata zborului. Păi nu mai e ca acum 40-50 de ani când să fii pilot însemna ceva. Acum te urci în avion, apeși câteva butoane și calculatorul face totul. Apoi te trântește la pământ un video ca cel de mai sus unde te uiți ca vițelul la poartă.

Filmul e de ieri din timpul furtunii Friederike, cea mai puternică din ultimii 11 ani, care s-a făcut remarcată prin vânturi de până la 140km/h - asta dacă n-am greșit eu conversia din noduri în km/h.

Mă gândeam că la astfel de vânturi se închide aeroportul, dar s-ar părea că băieții ăștia experți în rebusuri și integrame se pricep și la a pune avionul pe pistă în siguranță. Aici a mai contat și scula cu care lucrau că unora le-au trebuit câte 3 încercări, dar majoritatea și-au adus pasagerii în siguranță în aeroportul în care trebuiau să ajungă.

Câteva highlight-uri din filmuleț:

13:40 - băi băiete, cred că au dus avionul direct …

O campanie pe care aș vrea să o văd: la 20 de pet-uri goale primești unul gratis

Cam așa arăta Dâmbovița azi pe la 9:30 după ce în ultima săptămână s-a lucrat intens la curățarea ei și a casetei de sub Piața Unirii. Ar fi ușor să dau vina pe gigeii ăia care au curățat, dar i-am văzut zi și noapte cum s-au chinuit. Au curățat și ei cât au putut, dar ușor să mai pierzi câteva zeci de kilograme de pet-uri când ai de curățat tone de căcaturi pe care le-au aruncat bucureștenii de-a lungul anului. În topul celor mai ciudate lucruri văzute anul ăsta sunt un scaun de birou și o canapea mai mică - asta așa să vă faceți o idee ce au trebui să scoată gigeii ăia.

Dar să ne întoarcem la imaginea de mai sus unde 90% din masa plutitoare era compusă din pet-uri de 2-2.5 litri. Pet-uri care sunt apreciate, în general, de niște gigei cu mustață și tricouri polo - dacă e să ne luăm după reclame. Gigei pe care nu îi poți atinge cu povești frumoase despre reciclare și binele planetei. Poate cu niște amenzi usturătoare, dar e un chin logistic să faci asta.

În schimb, poți să îi atingi…

HBO Go, Netflix și Amazon Prime Video la început de 2017

Cumva am început să consum mai multe seriale la final de an. A ajutat și concediul avut de sărbători, dar cumva am început să prefer din ce în ce mai mult serile liniștite acasă în fața unui serial foarte bun sau măcar mediocru. În ultimile luni am tot testat platforme de video on demand și mă gândeam să aștern câteva idei pentru cei care sunt în căutare unui mod legal de a savura seriale și filme.

Amazon Prime Video e cea mai recentă platformă testată și a fost o dezamăgire cruntă. Poate n-am făcut eu ce trebuie, mi-am activat prime-ul din contul de amazon.com și co.uk, dar am acces doar la 18 seriale. E drept că două dintre ele sunt The Grand Tour (care și-a mai revenit nițel prin episodul al 4-lea) și The Man In The High Castle, dar asta nu mă va face să îmi prelungesc abonamentul. Puțin e prea puțin.

Bonus - nici nu-mi merge să pun îl pe Chromecast direct de pe telefon. Trebuie prin Chrome-ul de pe desktop printr-o extensie. E cam multă bătaie de cap pentru soluția click to play p…