Treceți la conținutul principal

Biz Social Media Summit 2016 (rezumat)

Post #collectiv - social media is stronger.
N-am mai fost de mult timp la o conferință dedicată clienților, dar a fost liniștitor să văd că online-ul și social media-ul sunt în continuare viitorul. Este bine pentru mine din punct de vedere profesional și nici pentru brand-uri nu strică să audă iar și iar că online-ul e din ce în ce mai important. Poate așa îl vor integra în comunicare și nu îl lipesc la final cu niște social media manager.

Highlight-urile zilei au fost astea:

Mugur Pătrașcu a zis că 2005-2015 au fost anii de entuziasm in SM, iar din 2016 vin anii dedicați profesionalismului. Nu îl contrazic, dar parcă anii de pro SM sunt de vreo doi ani aici. Mi-a plăcut că a verbalizat ceea ce mulți gândesc: după #colectiv, influența social media nu o să mai fie trecută cu vederea la fel de ușor ca până acum. La final a anunțat că deschide o nouă agenție digital at the core Screen Native.

Cristi Manafu a terminat apoteotic prezentarea cu mesajul: Do the f***ing marketing for the year you actually live in. Mesaj care pare că a surprins și șocat o parte din sală (dacă e să mă iau după ce am văzut pe hashtag) - lucru pe care nu îl înțeleg pentru că e (să mi se scuze) un truism în opinia mea. Totuși e bine dacă măcar acum l-au înțeles cei șocați.

Chef Foa a avut și el o intervenție memorabilă: Viața e prea scurtă ca să mâncam prost.

Virginia Oțel de la Garanti a prezentat situația băncilor în social media: 19 din 36 sunt active pe Facebook, 7 pe Twitter și 16 pe LinkedIn/YouTube. Și doar 20% dintre clienți își urmăresc banca pe SM. E o oportunitate pentru industria asta mai puțin jucăușă să facă ceva ce să convingă restul de 80%.

S-a lansat campania #suntuntaran - Biz a decis ca termenul de țăran e folosit ca peiorativ mai ales că mulți sunt la prima-a doua generație de încălțați, așa că vor să îndrepte puțin imaginea țăranului român. Foarte draguță campania, doar că nu cred că pe țăranii autentici îi deranja denumirea asta. Pe site-ul http://suntuntaran.ro/ poți să recunoști și tu că ești un țăran.

Bogdan Nițu a vorbit despre sens. Lucrurile pe care le faci pentru clienți și pentru consumatori trebuie să facă aibă sens. Well... da.

La final, Zelist prin Cătălin Cincu a venit cu numărătoarea aka topurile bloggerilor. Surprinzător apar și eu în topul 50 cei mai influenți bloggeri generaliști. Zic surprinzător pentru că în ultimii 3 ani mi se pare că am lăsat-o din ce în ce mai moale cu blogul. Poate așa mă stimulez să scriu ceva mai des. Listele - pentru că sunt 14 liste de bloguri, vloguri și agenții - se găsesc aici.

Cam ăsta a fost Biz Social Media Summit 2016. Mix de oameni de PR, oameni de marketing, clienți, bloggeri și hibrizi din ăștia cu social media know how. Overall a fost o zi de vineri relaxantă și pe alocuri productivă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai ca…

Băi băiete, ce naiba s-a întâmplat cu manele de au ajuns în halul ăsta?

Mă uitam azi pe YouTube trending și am dat peste ultimul super hit Guță. Am dat click de curiozitate, că așa se zice întotdeauna pe internet, să vadă și ochiul meu ce mai e pe val în zona asta muzicală. Șoc și groază. Dezastru. INCREDIBIL!

Intro-ul este unul banal și nu te atrage la aruncat nici măcar cu monede în cântăreț. Guță este în mizerie și a ajuns să poarte Calvin Klein. Calvin-Fucking-Klein! Opulența a dispărut și cum petrece cu cafea la dozator și apă plată. Fata aia e mai înfofolită ca un prichindel înainte de Revoluție - nu tu decolteu generos sau animal print. Băi băiete!!! Ce dracu e asta?

Pentru mine, Maestrul este era cel dintâi profesor de șmecherie al țarii. O legendă ce acum 5 ani ne-a făcut tuturor o favoare și ne-a adus pe calea cea buna printr-o exercițiu de forță și artă ce, pentru mine cel puțin, a rămas în istorie ca cel mai mișto videoclip de manele al tuturor timpurilor. Îi dau embed mai jos că să vedeți despre ce e vorba, deși cred că toți știți la ce mă r…

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe c…