Treceți la conținutul principal

Biz Social Media Summit 2016 (rezumat)

Post #collectiv - social media is stronger.
N-am mai fost de mult timp la o conferință dedicată clienților, dar a fost liniștitor să văd că online-ul și social media-ul sunt în continuare viitorul. Este bine pentru mine din punct de vedere profesional și nici pentru brand-uri nu strică să audă iar și iar că online-ul e din ce în ce mai important. Poate așa îl vor integra în comunicare și nu îl lipesc la final cu niște social media manager.

Highlight-urile zilei au fost astea:

Mugur Pătrașcu a zis că 2005-2015 au fost anii de entuziasm in SM, iar din 2016 vin anii dedicați profesionalismului. Nu îl contrazic, dar parcă anii de pro SM sunt de vreo doi ani aici. Mi-a plăcut că a verbalizat ceea ce mulți gândesc: după #colectiv, influența social media nu o să mai fie trecută cu vederea la fel de ușor ca până acum. La final a anunțat că deschide o nouă agenție digital at the core Screen Native.

Cristi Manafu a terminat apoteotic prezentarea cu mesajul: Do the f***ing marketing for the year you actually live in. Mesaj care pare că a surprins și șocat o parte din sală (dacă e să mă iau după ce am văzut pe hashtag) - lucru pe care nu îl înțeleg pentru că e (să mi se scuze) un truism în opinia mea. Totuși e bine dacă măcar acum l-au înțeles cei șocați.

Chef Foa a avut și el o intervenție memorabilă: Viața e prea scurtă ca să mâncam prost.

Virginia Oțel de la Garanti a prezentat situația băncilor în social media: 19 din 36 sunt active pe Facebook, 7 pe Twitter și 16 pe LinkedIn/YouTube. Și doar 20% dintre clienți își urmăresc banca pe SM. E o oportunitate pentru industria asta mai puțin jucăușă să facă ceva ce să convingă restul de 80%.

S-a lansat campania #suntuntaran - Biz a decis ca termenul de țăran e folosit ca peiorativ mai ales că mulți sunt la prima-a doua generație de încălțați, așa că vor să îndrepte puțin imaginea țăranului român. Foarte draguță campania, doar că nu cred că pe țăranii autentici îi deranja denumirea asta. Pe site-ul http://suntuntaran.ro/ poți să recunoști și tu că ești un țăran.

Bogdan Nițu a vorbit despre sens. Lucrurile pe care le faci pentru clienți și pentru consumatori trebuie să facă aibă sens. Well... da.

La final, Zelist prin Cătălin Cincu a venit cu numărătoarea aka topurile bloggerilor. Surprinzător apar și eu în topul 50 cei mai influenți bloggeri generaliști. Zic surprinzător pentru că în ultimii 3 ani mi se pare că am lăsat-o din ce în ce mai moale cu blogul. Poate așa mă stimulez să scriu ceva mai des. Listele - pentru că sunt 14 liste de bloguri, vloguri și agenții - se găsesc aici.

Cam ăsta a fost Biz Social Media Summit 2016. Mix de oameni de PR, oameni de marketing, clienți, bloggeri și hibrizi din ăștia cu social media know how. Overall a fost o zi de vineri relaxantă și pe alocuri productivă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Trigger words la Poșta Română

Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea c…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…