Treceți la conținutul principal

Biz Social Media Summit 2016 (rezumat)

Post #collectiv - social media is stronger.
N-am mai fost de mult timp la o conferință dedicată clienților, dar a fost liniștitor să văd că online-ul și social media-ul sunt în continuare viitorul. Este bine pentru mine din punct de vedere profesional și nici pentru brand-uri nu strică să audă iar și iar că online-ul e din ce în ce mai important. Poate așa îl vor integra în comunicare și nu îl lipesc la final cu niște social media manager.

Highlight-urile zilei au fost astea:

Mugur Pătrașcu a zis că 2005-2015 au fost anii de entuziasm in SM, iar din 2016 vin anii dedicați profesionalismului. Nu îl contrazic, dar parcă anii de pro SM sunt de vreo doi ani aici. Mi-a plăcut că a verbalizat ceea ce mulți gândesc: după #colectiv, influența social media nu o să mai fie trecută cu vederea la fel de ușor ca până acum. La final a anunțat că deschide o nouă agenție digital at the core Screen Native.

Cristi Manafu a terminat apoteotic prezentarea cu mesajul: Do the f***ing marketing for the year you actually live in. Mesaj care pare că a surprins și șocat o parte din sală (dacă e să mă iau după ce am văzut pe hashtag) - lucru pe care nu îl înțeleg pentru că e (să mi se scuze) un truism în opinia mea. Totuși e bine dacă măcar acum l-au înțeles cei șocați.

Chef Foa a avut și el o intervenție memorabilă: Viața e prea scurtă ca să mâncam prost.

Virginia Oțel de la Garanti a prezentat situația băncilor în social media: 19 din 36 sunt active pe Facebook, 7 pe Twitter și 16 pe LinkedIn/YouTube. Și doar 20% dintre clienți își urmăresc banca pe SM. E o oportunitate pentru industria asta mai puțin jucăușă să facă ceva ce să convingă restul de 80%.

S-a lansat campania #suntuntaran - Biz a decis ca termenul de țăran e folosit ca peiorativ mai ales că mulți sunt la prima-a doua generație de încălțați, așa că vor să îndrepte puțin imaginea țăranului român. Foarte draguță campania, doar că nu cred că pe țăranii autentici îi deranja denumirea asta. Pe site-ul http://suntuntaran.ro/ poți să recunoști și tu că ești un țăran.

Bogdan Nițu a vorbit despre sens. Lucrurile pe care le faci pentru clienți și pentru consumatori trebuie să facă aibă sens. Well... da.

La final, Zelist prin Cătălin Cincu a venit cu numărătoarea aka topurile bloggerilor. Surprinzător apar și eu în topul 50 cei mai influenți bloggeri generaliști. Zic surprinzător pentru că în ultimii 3 ani mi se pare că am lăsat-o din ce în ce mai moale cu blogul. Poate așa mă stimulez să scriu ceva mai des. Listele - pentru că sunt 14 liste de bloguri, vloguri și agenții - se găsesc aici.

Cam ăsta a fost Biz Social Media Summit 2016. Mix de oameni de PR, oameni de marketing, clienți, bloggeri și hibrizi din ăștia cu social media know how. Overall a fost o zi de vineri relaxantă și pe alocuri productivă.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…