Treceți la conținutul principal

Care este prețul corect de vânzare pentru un produs second hand?

Discuție ieri referitoare la un Garmin Vivofit 1 care în acest moment e 249.99 la eMag

Recent a trebuit să o ard puțin pe niște forumuri și olx-uri pentru a vinde și cumpăra niște lucruri, ocazie cu care am observat că românii nu știu să își aleagă prețul pentru produsul pe care îl vând. Pe Olx sunt o grămadă care vor să vândă mai scump ca în magazin. Care se strâmbă și evită întrebarea dacă îi întrebi de istoria produsului, garanție sau cu ce vine în cutie.

La vânzare lucrurile stau la fel. Pe forumuri prețul nu este negociabil este un fel de lipici pentru afaceriștii care ți-l iau gratis și îți mai dau și două palme după. Nimeni nu pare să citească și să înțeleagă textul unui anunț. Dar lasă că măcar problema prețului pentru mărunțișuri electro-casnice o rezolvam acum.

Prima regulă când vinzi ceva este că în momentul în care ai achiziționat un produs, acesta a pierdut automat cel puțin 25% din prețul de revânzare chiar dacă îl dai a doua zi - e mai eficient să trimiți produsul înapoi la magazin și să-ti recuperezi banii în cele 30 de zile legale.

Produsele care sunt achiziționate de mai puțin de 3 luni poți să le pui la vânzare la un 30% în condițiile în care arată perfect. N-ai factura la produs? E fără garanție? E luat pe ceva combinație din afara? Redus 40%. Fără explicații și fără golăneală. Asta în condițiile în care produsul e în cutie sigilat sau folosit extrem de puțin.

Pentru cele ieșite din garanție (produs apărut de mai mult de 2-3 ani) și/sau folosite excesiv reducerea să fie trecută de jumătate. Chiar aș sugera un 60-70%. Ce mai vrei de la el? Ți-ai făcut treaba cu el. Nu poți să îl vinzi ca nou.

Dacă respecți regulile astea o să fie ok. Nu o sa dureze mici eternități să îți vinzi produsul - pe forumuri sunt oameni care nu-și dau seama că prețul e greșit și stau cu lunile cu anunț valabil odată la câteva zile. Iar ca cumpărător, când vezi un astfel de preț îți dai seama că omul care îl vinde nu este idiot.

E mai plăcut și mai ușor să faci afaceri cu oameni care nu sunt idioți.

Comentarii

  1. Nu ai luat in calcul brand-ul. Ca un mic exemplu: produsele Apple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brand-ul dă prețul inițial. Reputația de service e altă chestie care contează, dar asta doar dacă produsul mai are garanție sau certificatul de garanție. În esență, ceea ce am scris eu e din perspectiva celui care cumpără. Vrei să vinzi ceva ieftin, urmează pașii, vrei să te chinui cu el, trage de preț câteva săptămâni sau chiar luni și tot cam la același preț ajungi.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Era un bar mișto, dar problema era că mai venea și patronul...

Știți barul ăla făcut de patron în momentul în care a ajuns la 40 de ani și i-a dat cu virgulă bucket listul? Nu? Hai să vă zic cum stă treaba. Toată viața a visat să își deschidă un bar, dar n-a avut timp/bani/motivare. Asta până de curând când s-a dus ca berbecul.

L-a deschis. E mic, simpatic, are un specific bine delimitat, a mers chiar bine la început, dar acum începe să scârțâie. Și ăsta nu înțelege de ce. De ce în fiecare lună vin din ce în ce mai puțini clienți și încasează tot mai pe negativ.

Păi problema majoră e că patronul și-a dorit bar, dar nu și clienți. Am fost în vreo câteva locuri din astea unde noi îl deranjam pe patron. Omul era cu paharul de vin în față, cu gașca de prieteni și cu muzica la maxim. Erau pe distracție și trebuia să o mai pună pe pauză să ne aducă meniurile, să dea muzica mai încet, să ne aducă băutura și la final să ne ia banii.

Omul nu avea chef de noi, chiar dacă eram singurii plătitori de consumație din bar. N-ai cum să ceri prietenilor bani pe c…

Ieri le-am arătat Bucureștiul celor 5 noi beri aduse în România de URBB

De două zile timeline-ul meu s-a umplut de bloggeri care primiseră pachetul din imagine. Poze din toate unghiurile, selfie-uri, nebunie. Eu cred că am primit ultimul lădița care avea frumos atașat următorul mesaj: "Descoperă Europa cu berea care ți se potrivește! #beertrip", așa că presiunea a fost maximă.

Eu ce fel de poză pot să pun ce deja n-a fost făcută de ceilalți? Pe drumul spre casă, ajutat și de constituția specifică de blogger ce trebuia să care 6 kilograme, mi-am zis să fiu o gazdă primitoare și să le arăt celor 5 beri noi o fărâmă de București.

Și pentru că tot zic de ele, dar nu le-am numit, acestea sunt: Grimbergen Ambreé, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti 4 Luppoli Original, Angelo Poretti 5 Luppoli Bock Chiara și Angelo Poretti 6 Luppoli Bock Rossa.

Alături de ele au fost două mutat aici de ceva vreme: Guinness și Weihenstephaner Hefe Weissbier.

Rezultatul este mai jos.














Problema unui food truck făcut din pasiune e că nu se ia niciodată în serios

Sâmbătă am fost la aniversarea celor de la Ground Zero la Verde Stop - un loc ce a văzut de-a lungul timpului câteva street food festivals. Am ajuns regulamentar la 2, mi-am luat o bere și m-am tolănit regulamentar pe iarbă. Deja de la a 2-a bere au început șoriceii să danseze prin stomac așa că am făcut un tur al food truck-urilor prezente.

La BurgerVan timpul de așteptare era de peste 45 de minute, la Pește Pâine nici nu deschiseseră la aproape 3 ore de când începuse evenimentul, iar la Dianei 4 norocul a făcut să aibă gulașul făcut dinainte așa că puteai să mănânci pe loc. Nu zic că m-am resemnat, că au un gulaș bun, dar speram să bag niște cartofi prăjiți de la Pește Pâine.

Au deschis și ei jumătate de oră mai târziu și imediat s-a făcut o coadă care s-a împrăștiat repede. N-am înțeles de ce, dar mi-am zis că ăsta e momentul să merg să iau niște cartofi. Țeapă. Urmau să îi facă în 30 de minute după spusele lor. Mmda. Bine.


Am mai zăbovit ceva timp la niște vorbe și bere, dar am z…