Treceți la conținutul principal

2016 și pierderea de sub control a rețelei sociale pe care procrastinezi

Twitter si Instagram trec de pe afisarea cronologica pe afisarea bazata pe un algoritm.

Twitter și Instagram erau rețelele sociale care îmi plăceau cel mai mult și asta doar dintr-un singur motiv: nu încercau să-mi bage pe gât un algoritm de afișare a feed-ului meu. Nu trăiau cu impresia că pot să înțeleagă ce vreau să vad, așa că îmi afișau totul în ordine cronologică. Totuși, de anul ăsta au decis că nu mai merge cu cronologia, e momentul să trecem pe un algoritm de afișare.

De ce? Pentru ca isteții de la Twitter au zis ca este extrem de dificil să vezi cronologic tweet-urile atunci când urmărești sute sau mii de utilizatori, iar Instagram pentru că Facebook. Scuză-mă, dar dacă urmărești 3000 de conturi pe Twitter, sunt ferm convins nu te interesează ce scrie fiecare dintre ele. Cam așa consider că stau lucrurile și pe Instagram și pe orice altă rețea socială. Nu ai cum să urmărești atât de mulți oameni și nu înțeleg de ce nu au limitat asta la un număr rezonabil de mare de la început.

Dar problema de azi este acest algoritm de afișare. Algoritm care sunt ferm convins că va eșua într-o formă sau alta pentru că mă uit la Facebook cu jind și la ce ciorbă de potroace a cu newsfeed-ul meu.

Am prieteni apropiați cărora nu le vă update-urile pentru că Facebook a decis că nu sunt interesat de ei. Să nu mai zic că nu mai văd nimic de la domnișoară de când am schimbat canalul de chit chat din timpul zilei din Facebook Messenger în Google Hangouts. Păi ce super algoritm ai nea Facebook de nu îți dai seama că îmi faci "scandal" în casă când nu am un răspuns la întrebarea Ai văzut ce am poză am făcut și am pus pe Facebook?

Exemplele pot continua, iar cei care au pagini în administrare pe Facebook cred ca au înțeles cel mai bine puterea financiară pe care o impune un algoritm de afișare. Ceva asemănător mă aștept să văd în perioada următoare cu Twitter și Instagram. Engagement-ul organic sărind în hău și contentul de calitate spânzurat în spatele a 60 de secunde de scroll. Cu toate astea, sper din toată inima să mă înșel, n-am chef să mă apuc să snapchat-uiesc că sunt prea bătrân pentru asta.

Mai multe pe subiect: anuntul pe blogul Twitter si Instagram

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …