Treceți la conținutul principal

Tutorial despre cum să creezi terasa perfectă pentru hipstări


Nu cred că am văzut loc hipstăresc care sufere de sindromul meselor goale. Majoritatea sunt ultra pline și îngrămădite, de asta mă gândesc că piața nu e saturata. Loc de încă câteva mai este, iar acest tutorial condensat este aici să creeze un decalog al terasei hipstărești perfecte.


Să începem:
  1. Trebuie să fie pe undeva prin centru, dar nu în zonele ultra umblate de pietoni. Pe undeva prin spatele marelor bulevarde, la o distanță rezonabilă de mers pe jos (max 500m). Ajută să fie într-o zonă mai spălată.
  2. Casă dărăpănată, fostă secție de poliție, o grădină neamenajată de pe vremea comuniștilor - un loc din ăsta încărcat cu povești vrei sa găsești. Bucureștiul e plin de ele și nici nu te va arde la buzunar să îl inchiriezi.
  3. Nu îl amenaja pentru că pierzi tot aspectul ăsta romantic care prinde la histăreală. Partea bună este că cu cât e mai degradat locul, cu atât ai mai puțini bani de investit pentru a îl face autentic hipstăresc.
  4. Scoate niște mese și scaune vechi și practic poți să începi să primești viitorii clienți. Caută prin beciul casei că poate găsești acolo toate decorațiunile astea de care ai nevoie. Alternativ poți să le iei de la târguri de vechituri. Chiar e indicat să nu fie același model. 
  5. Dă cu niște graffiti prin locație dacă nu ai deja. Privește cerul sau ceva ironic la adresa bisericii și a politicienilor - hai că nu e greu. Vezi să nu te iei de corporatiști că nu e bine. Dacă ai dubii, mai bine rămâi pe mesaje motivaționale.
  6. Pe zona de muzică ești acoperit dacă o arzi ironic. De la manele la șlagăre, totul este permis dacă o arzi autentic cu un casetofon sau pick-up. Evită melodiile din ultimii 5-10 ani și totul o să fie bine. 
  7. Niciodată, dar absolut niciodată nu trebuie să ai pe cineva care servește la masă. Ajută să ai la bar doar persoane specializate. Multicolora în cap servește doar sucuri și alte legume băgate la blender, lumbersexualul cu barbă face doar cafea și ceaiuri, ăl' mai bătrân e pe vin și cocktailuri, iar cheliosul mușchiulos vinde doar bere.
  8. Și dacă se face coadă...? Ce n-ai înțeles? Statul la coadă în capitalism este un lucru cool. E pe socializare. 
  9. Dublează prețul la orice. Dacă ai dubii că cineva din targetul tău și-ar dori să cumpere un produs anume, triplează prețul. Crede-mă, funcționează pentru că o arzi ironic. Ah și pentru că tot suntem la capitolul bani - nu da vreodată rest sau bon fiscal. 
  10. Ai nevoie de food truck ocazional pe terasă. Poți chiar să îl ai rezident, dar mai bine să existe o urmă de varietate. Burgerii au fost pe val, acum peștele vine puternic, iar eu estimez că nu ai cum să dai greș cu niște mici vegetarieni - să mă ferească cel sfânt că am folosit cuvântul ăsta. 
Cam atât. Bifează toate 10 punctele și o să fii noul loc hipstero-cool din București.
Nu ai cum să dai greș.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …