Treceți la conținutul principal

De ce e atât de scump biletul de avion?

Pentru că taxe.

În filmulețul de mai jos băiatul ăsta explică costurile aferente unui zbor cu avionul. E amuzant că zice scump pentru un zbor de doar 80 de dolari, dar să îl iertăm că e american și că s-a chinuit vreo 30 de ore să facă filmulețul ăsta.

Folosește ca exemplu un A320 plin și o distantă (NY-DC) de 330 de km. Automat prețul este puțin eronat că nici o companie nu își face calculele cu avioane pline. În plus, Reddit-ul l-a atenționat că a stâlcit puțin salariile personalului de bord, dar în ansamblu prețul calculat de el este unul corect pentru respectiva distanță unde există un grad ridicat de competivitate.



Atunci cum există ofertele alea la prețuri de nimic?

  • Păi au cumpărat avioane eficiente la prețuri scăzute (Ryanair și-a făcut flota după 11 septembrie când nimeni nu cumpăra avioane)
  • Zboară către aeroporturi (secundare) cu taxe mai scăzute de aterizare/decolare
  • Au mai multe curse în aceeași zi și nu plătesc cazare pentru personal 
  • Nu oferă mâncare sau băutură gratuită în timpul zborului
  • Nu plătesc curățenia avionului în aeroporturi - personalul se ocupă de aspectul ăsta
  • Avionul parcat mai departe de terminal și îmbarcarea se face pe scară
  • Turism - unele destinații sunt subvenționate de statul/zona respectivă

Și apoi te gândești că un București - Sibiu e vreo 1000 de euro și durează în jur de 10 ore.

#opulență

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…

Monitoarele de gaming, 9 ani mai târziu

Săptămâna trecută am dat o fugă să văd cele mai noi monitoare de gaming de la Samsung și mi-am adus aminte de o întâmplare la un lan party de acum 9 ani. Ne-am strâns noi în sufrageria unui prieten și ne-am chinuit regulamentar să facem rețeaua să meargă. Pe vremea aia așa stăteau lucrurile, te strângeai, băgai niște bere și vreo 5 ore te chinuiai să vă vadă rețeaua pe toți.

Octavian Fulger de la WASD primise un monitor de gaming în teste și l-a adus la micul nostru lan party. Ca să înțelegeți ce însemna atunci un monitor de gaming, noi majoritatea încă eram pe monitoare cu tub. Era science fiction ideea de monitor led de gaming.

Ăsta mai avea în plus și comenzile pe touch. Incredibil. Nici nu apăruse prima generație de Iphone, touch-ul era la nivelul fantezist de tehnologie. Eh. Pleacă Fulger să ia niște ceva și ne lasă pe noi, maimuțele, cu monitorul cu touch.

Nu exagerez, cred că 30-40 de minute ne-am chinuit să îl pornim. Ceva nu se lega. Încercam să îl atingem în toate felurile …

Social Media Summit București 2017

S-au vorbit multe ieri la Social Media Summit, dar un lucru m-a bucurat enorm: Este oficial! Facebook Apps au murit și au fost declarate moarte în cadrul unei conferințe. Poate părea amuzant pentru unii, alții știau asta de 2-3 ani, dar e bine că în sfârșit putem închide capitolul ăsta rușinos din social media.

În rest, blogging-ul a fost declarat market standard și a ajuns într-o zonă de normalitate similară socialului (dpdv al canalelor de comunicare). Nu mai e nimic special să fii blogger, la fel cum toată lumea se așteaptă ca un brand să fie social. Viitorul stă sub semnul videoului și a creatorilor de conținut video. Vloggerii sunt factorul exotic de anul trecut pentru oamenii din comunicare.

Partea a doua a zilei a venit cu o inițiativă interesantă: introducerea în clasificarea ocupațiilor din România a job-urilor astea apărute în ultimii ani: ux designer, socia media manager, front end etc.

Insight-ul este unul destul de amuzant, mai toată lumea care lucrează pe un job din ace…