Treceți la conținutul principal

Cel mai ieftin mod de a cumpăra like-uri pe Facebook!

Mă uitam zilele astea la toată nebunia cu Brâncuși pe Facebook. Poze peste poze cu sms-uri de 2 euro, posturi pe blog-uri care condamnă donatul sau încurajează oamenii să doneze și ei - fiecare are o părere și mai toate părerile bune deja au fost scrise. Cum să mulg și eu puțin subiectul ăsta? M-am trezit mult prea târziu să iau o poziție. Poziție care oricum a venit doar așa pentru că efect de turmă și până la urmă sunt doar 2 euro.

Apoi m-a trăznit.

La 8.90 lei, sms-ul pentru Cumințenia Pământului este cel mai eficient mod de a strânge like-uri pe Facebook. La mine a venit cam 0.74 lei pe like. M-am uitat prin ce am mai postat înainte și am cam așa:

  • gulaș de porc gătit la slow cooker - 1.07 lei pe like doar pentru ingrediente
  • pulled pork slow cooked hipstărește - 1.74 lei pe like (două sandvișuri și 3 beri)
  • event cu chef Foa - 5 lei pe like (mâncare, băutură + transport la event)
  • Street Food Festival - 2.18 lei (bilet, mâncare, băutură & transport)
  • luna pozată pe litoralul bulgăresc - 2.61 lei (cazare, drum și d-ale gurii)
  • Summerwell Festival - 2.64 pe like pentru poze multiple
  • papanași la un restaurant - 2.20 lei (mâncare și băutură)

Și exemplele pot continua la nesfârșit. 

Asta ca să nu iau în considerare hardware-ul (un Panasonic LX100) pe ultimile 200 de imagini uploadate pe Facebook care ar adăuga din start 15.5 lei la costul fiecărei poze. Să zicem că ăla e inclus. 

În condițiile astea e lesne de înțeles că un sms de 2 euro la 8833 este de departe cel mai eficient mod de a strânge like-uri pe Facebook. Nici măcar cei care critică nevoia de donații nu au cum să nege acest argument. 

Dacă mă mai întreabă careva de ce am donat asta o să le zic. Pentru like-uri și pentru că este ieftin. 


A photo posted by Daria (@dariastoian) on

Nici nu vreau să mă gândesc cât costă pe like imaginea de mai sus: acuarele, pensule, studio și ore de experiență...

Mai bine dona.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …