Treceți la conținutul principal

Ai cumpăra o mașină de pe net fără să o conduci/vezi înainte?



Acum câteva zile Ionuț Mareș, un tânăr antreprenor despre care Google n-a putut să îmi zică prea multe, mi-a trimis un mail să îmi spună despre un proiect la care lucrează de vreo doi ani: One-Way Ticket Garage.
OWT-Garage e o platforma online ce aduce un refresh in piata auto, cu care incercam sa schimbam experienta de vanzare si cumparare a masinilor.
Totul se desfasoara online - asa ca poti cumpara sau vinde o masina din confortul casei tale fara dureri de cap. Iar, daca totul nu e asa cum te-ai asteptat, poti returna masina in 10 zile, fara ca vanzatorul sa fie afectat in niciun fel.

Noi ne ocupam de intreg procesul - de la inspectia masinii, la fotografierea, listarea si promovarea ei, cat si de inmatricularea masinii pentru noul propietar. Deci, masina ajunge la noul propietar gata de drum; ii facem chiar si plinul de combustibil cat si o igienizare detaliata. 
Sună bine, poate puțin prea bine. Având în vedere că și-a dorit să îl ajut cu promovarea, m-am gândit să ridic problema din titlul. Eu personal sunt puțin mai Gică contra și poate mai învechit, dar parcă nu sunt pregătit să plătesc câteva zeci de mii de euro pe ceva ce nu ating sau nu văd înainte.

Știu că anul trecut citeam un studiu despre preferințele generaților mai tinere de a face totul online, respectivul studiu era despre banking, cu o singură excepție: să își facă un credit pentru o casă. Acesta era singurul lucru din studiu respectiv pe care millennials dorea să îl facă offline cu o bancă. Era vorba despre nevoia de a cunoaște bancherul și de a realiza o legătură posibilă doar în cadrul unei întâlniri.

Cu asta în cap, tind să mă îndoiesc că piața din România e pregătită pentru ce dorește Ionuț să facă. E cumva vorba de încredere. Încredere pe care eu personal nu o am. M-am uitat prin termenii și condițiile de pe site și nu am fost impresionat.

Nu mă pricep la cumpărat de mașini, dar parcă lipsesc acolo niște aspecte legale ale unei astfel de tranzacții. În afară de o adresă de email și un număr de telefon nu am găsit date despre societatea comercială OWT Garage. Ceva, orice, acolo care să îmi zică n-ai trimis 28 000 de euro unei firme fantomă. Sună bine ce scrie acolo, dar nu pare să aibă acoperite aspectele legale. Cum ziceam, eu sunt mai necredincios.

Așa că revin la întrebarea din titlu: Ai cumpăra o mașină de pe net fără să o vezi înainte?

Eu nu. Poate Ionuț mă va contrazice în câțiva ani, dar momentan răspunsul meu este #nope. Prea multe întrebări la care nu am găsit un răspuns pe site-ul lui. În plus, cum cineva în comentarii mi-a atras atenție, câtă încredere să ai într-un site ce scrie cilindrii și kilometrii...

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Salut!
      Multumim pentru mesaj!

      La inceput, esti plin de nevoi: nevoie de promovare, nevoie de sustinere, nevoie de curaj si nevoie de oameni ce iti sar in ajutor - oameni care iti atrag atentia asupra micilor greseli ce ti-au scapat :)

      Situatia a fost indreptata acum cateva zile. Multumim pentru semnalare!

      Ștergere
  2. As avea încredere dacă site-ul sau firma care vinde ar avea deja un istoric. As cumpără de exemplu de la eMAG, magazin cu care am interacționat de multe ori si care este unul din cele mai serioase din online. Chiar daca și cu Emag am avut diverse probleme am știut că le pot rezolva cu un telefon sau reclamație pe site.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut Mihai! Multumim pentru mesaj!

      Intr-adevar, increderea este esentiala. One-Way Ticket Garage a fost creat din dorinta de a oferi un serviciu in care oamenii sa poata avea incredere. Tocmai de aceea, garantam pentru toate masinile listate si oferim beneficii ce in alta parte nu le vei gasi. Tocmai pentru ca vrem sa legam o conexiune de incredere cu oamenii cu care interactionam - oameni ce se transforma din clienti, in prieteni.

      Stim ca increderea se castiga in timp, iar noi suntem abia la inceput. Nu cautam sa castigam acea incredere fortat si iti promitem ca de-alungul timpului misiunea noastra va ramane mereu aceeasi: sa facem ca accesibilitatea si calitatea sa nu fie continente atat de indepartate.

      Ștergere
  3. Nici eu nu as cumpara-o asa, ca pe o pereche de casti.
    Poate numai daca as fi condus masina respectiva inainte si as sti cum este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anca! Ne bucuram sa te avem alaturi :)

      Pentru fiecare masina listata, oferim o garantie de retur de 10 zile - timp in care tu poti conduce masina in conditiile reale din viata ta: te poti duce cu ea la serviciu dimineata, iti poti scoate pritenii la o plimbare in weekend sau la shopping cand simti nevoia. Credem ca acest test drive nu se compara cu cel de 15 minute pe care il faci cand testezi o masina in modul clasic; mai ales daca este si propietarul langa tine.

      Totusi, pentru oricine este interesat de o masina, putem stabili o intalnire si o poti conduce si inainte de achita vreo suma, fara ca garantia de retur sa fie afectata. Deci, te asteptam oricand pentru a face un test cu masinile noastre :)

      Ștergere
  4. Bai, pare mega teapa treaba asta.
    1)Dpdv legal, nu poate firma aia sa inmatriculeze o masina in locul meu, pe numele meu, fara sa trecem pe la un notar si sa facem niste acte prin care sa ii imputernicesc sa faca treaba asta.
    2) Nu trimit bani unei firme care nu are detaliile fiscale pe site, oricat de mica ar fi suma. Plata ramburs daca faci pe interesantul cand iti deschizi un site
    3) Nu exista masini perfecte, iar defectele nu se vad in poze.

    Pe scurt, raspunsul meu este Nu. Niciodata.
    Si lucrez in domeniu de opt ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Multumim pentru mesajul tau - orice feedback ne este de ajutor.

      Vom incerca sa raspundem, pe rand, la fiecare din intrebarile puse mai sus; iar, daca ai si alte intrebari, le asteptam in continuare:) Asadar:

      1. La One-Way Ticket Garage, facem actele in locul tau - ca tu sa iti folosesti timpul asa cum doresti.
      Procesul de achizitie al masinii, presupune imputernicirea de ambele parti a companiei noastre in vederea redactarii, depunerii si ridicarii documentelor de inmatriculare provizorie a masinii. Deci, procesul de achizitie presupune primirea de la fiecare parte a unei imputerniciri pentru a putea demara acesti pasi.

      2. Feeback'ul tau ne este de ajutor - vom afisa pe site si aceste detalii. In termeni si conditii regasesti numele societatii: "SC One-Way Ticket Group SRL", iar cu un search pe google ne puteai gasi si detaliile fiscale.

      3. Termenul de masina prefecta credem ca e unul subiectiv. Poti conduce o Alfa-Romeo din '95 careia sa ii iubesti interiorul care scartaie; iar cand o parchezi si cobori din ea - avand in minte momentele si calatoriile pe care le-ati facut impreuna - sa o privesti si sa iti dai seama ca e masina perfecta, pentru tine; pentru ca e masina ta. Deci, credem cu tarie ca intr-adevar, masina pefecta nu exista daca tratezi masina ca pe un obiect orecare. Si ne pare rau daca asa ai tratat masinile timp de 8 ani. Obiectul nu va fi perfect niciodata. Dar emotia impinge o masina spre perfectiune.

      Respectam fiecare decizie in parte. Fie ca este pozitiva, fie ca este negativa. In lumea asta niciodata nu vei putea fi pe placul tuturor.

      Pana la urma, cu totii avem doar doua alegeri: sa facem parte din viitor; sau sa ii rezistam.

      Ștergere
  5. Cu siguranta nu. Nu prea obisnuiesc sa cumpar lucruri fara a le testa inainte, iar acest lucru devine si mai important atunci cand vine vorba de o masina si de multi bani in joc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …