Treceți la conținutul principal

Invazia de primăvară a berilor nepasteurizate: Azuga și Timișoreana

Azuga Nepasteurizată

Începutul ăsta de 2017 este unul interesant pe zona berilor puțin mai speciale. Nu știu dacă e de la amenințarea berilor craft sau pur și simplu au zis că e momentul să vină cu ceva nou, dar plaja de beri mai altfel s-a mărit consistent în câteva săptămâni.

Primul brand care a făcut pasul a fost Timișoreana cu a lor nepasteurizată, bere pe care am avut ocazia să o încerc destul de rapid după ce au lansat-o cu mare tam-tam. Vă zic sincer că nu m-a dat pe spate. A fost altfel, poate chiar mai bună decât cea normală, dar n-a fost o diferență de la cer la pământ. Poate a contat și faptul că am încercat-o doar la doză și sticlă, nu la butoi cum e lăsată a 11-a poruncă din moși-strămoși.

Oricum ar fi, a fost ok pentru segmentul respectiv de preț. E important acest aspect pentru că de multe ori am văzut comparații absurde între beri affordable, ca să nu le zic ieftine, și beri speciale care costau de 2-3-5 ori mai mult. Nu poți să faci o astfel de comparație și să nu te aștepți să îți iei o sticlă în cap cum se întâmpla pe vremuri pe la Pirați în Vamă. Timișoreana Nepasteurizată costă undeva între 2.5 și 3 lei la raft așa că în zona aia rămâne comparația.

Recent am mai găsit o nepasteurizată, de data asta scoasă pe șestache, fără prea mult tam-tam, mă aștepta rușinată la raftul unui supermarket. Am apucat-o rapid pe ea și pe prietena ei de gât și la casă am fost duși. La casă surpriză: aventura asta de o noapte cu cele două blonde netemperate m-a costat aproape 12 lei. #scumpuț

Am ajuns acasă, am uitat de preț și le-am pus la răcit. Câteva ore mai târziu le-am și încercat. Altceva. Nu e ca și cum mai țineam minte ce gust avea Azuga clasică, dar Azuga Nepasteurizată a fost puțin sălbatică. Bună la gust și probabil gândită pentru hipsteri nostalgici, aș zice că aduce mai mult a bere craft decât a ceva făcut în România. Scriind asta, m-am ridicat de la calculator și am inspectat mai bine sticla.

Păi da mă băiete. Știam eu experiența nu mă înșeală. La fel ca berile craft românești care sunt făcute cu ingrediente din afară, Azuga Nepasteurizată e făcută în Germania. De aici și gustul altfel. Și până să o dăm în patriotism de canapea, hai să apreciem că brandul încă mai există. Că nu ajungea în pom dacă făceau cea mai bună licoare din univers.

Acestea fiind zise, vă sfătuiesc să încercați o Azuga Nepasteurizată. La raft e 5.88 lei, pe la terase am văzut că se învârte în jurul a 14 lei. E fix în zona de preț unde e bătaia între berile craft românești și berile speciale de import. Riscantă mișcarea, iar eu mai am nevoie de niște teste pentru a da un verdict final dacă are șanse sau nu să se impună în fața lor.

Hipsterilor o să le placă oricum că are etichetă frumoasă și scrie mare Azuga. Presimt că o să fie pe val în Eden.

Comentarii

  1. Incercat si eu zilele astea Timisoreana nepasteurizata si eu m-am declarat nedat pe spate, dar este totusi un pas in alta directie. Azuga n-am vazut, pe unde se gaseste? In alta ordine de idei mi se pare mie sau Zaganu a sarit de la 6 si un pic la aproape 9 lei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu, mai tot timpul luam Zăganul la 9-10 lei în bar. N-am acordat atenție la prețul la raft. Eu de exemplu am luat din Carrefour, dar cred că se găsește peste tot având în vedere că e făcută de SabMiller aka Ursus.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …