Treceți la conținutul principal

Studiu de caz: va uita lumea de pasagerul târât din avionul United Airlines?


Am print screen-ul ăsta de câteva zile și m-am abținut să scriu pe blog că mi-am zis că nu interesează pe nimeni vria în care s-a dus subreddit-ul /r/videos după cazul UA. Pentru cine nu știe, povestea e cam așa:

Un zbor a fost supra-rezervat și oamenii erau deja în avion au rugat voluntari care să ia următorul zbor în schimbul unei recompense materiale. Nimeni n-a dorit așa că au ales random 4 oameni care să coboare. Unul s-a încăpățânat și n-a vrut. A venit oamenii de la security și l-au forțat să coboare cu scandal, târât printre pasageri și aparent cu niște sânge la vedere pe fața pasagerului. În toată chestia asta cineva a filmat și a pus pe Internet.

Din momentul ăla lucrurile au luat-o razna. A ajuns unul dintre cele mai vizionate thread-uri pe de subredditul respectiv la care mai bine 15 milioane de utilizatori sunt abonați. După câteva ore thread-ul a fost șters că nu respecta o regula internă care interzicea video-uri cu și despre violență. După această "încercare de mușamalizare" sau o respectare "prea strică a regulilor" lucrurilor au luat-o o întorsătură interesantă.

Practic timp de aproape 2 zile toate video-urile share-uite acolo erau despre United Airlines. Ce se vede în poză este doar cam jumătate din prima pagină cu cele populare subiecte. Mai erau vreo 6 pagini în coadă. Rapid s-a trezit și restul de Internet și a început să plouă cu share-uri și articole scrise pe subiect - motiv pentru care m-am și abținut.

Am făcut asta până când am citit postarea lui Hoinaru care ridică o problemă interesantă: oamenii în două săptămâni vor uita despre incident și lucrurile se vor întoarce la normal pentru companie. Nu sunt de acord cu asta. Poate dacă era despre cine știe ce situație specială din nu știu ce colț uitat de lume, poate.

Îmi bazez această supoziție pe două considerente:

Cine nu știa nimic despre United Airline o să își aducă aminte doar asta. Incidentul o să fie un fel de Hagi, Nadia și Dracula al lor. Nu știu ce logo are firma, pe unde zboară sau ce servicii oferă, dar cu siguranță știu că iese cu bătaie dacă nu vreau să mă dau jos din avionul pentru că deja au supra rezervat locul meu. O să mă facă să mă gândesc de două ori prima oară când voi avea ocazia să zbor cu ei și aici intrăm în al doilea considerent.

Dacă aș fi american, știu despre ce mănâncă și aș avea ocazia să zbor cu ei, mi-ar rămâne în minte că în loc să ajung acasă de sărbători la părinți și prieteni, e posibil să îmi iau niște bătaie și să petrec sărbătorile în aeroport. Nu e o șansă mare, dar e suficient cât să mă întreb dacă aș vrea să mă risc.

Chiar dacă gândul ăsta îmi trece o fracțiune de secundă prin cap, cred că e suficient să privesc cu alți ochi alternativele. Că doar de o urmă de îndoială e suficient pentru a schimba.

Oricum lucrurile se vor schimba acum dacă băiatul câștigă o mică avere. Păi cine se va mai ridica acum pentru 4-800 de dolari când cu puțin show și sânge poți câștiga milioane? Exact. O să fie mai greu să supra-rezerve cursele și asta se va vedea la portofel. Mai mult sau mai puțin.

Deja s-a văzut la portofel în momentul în care acțiunile le-au scăzut în prima zi cu aproape 800 de milioane de dolari. Azi-ieri și-au mai revenit, dar tot înseamnă o pierdere de aproape 225 milioane. Nu e chiar mărunțiș pentru acționari.

Oricum, fie că vorbim de varianta lui Alex sau de a mea, timpul o să ne arate exact ce se va întâmpla. Tocmai de asta îmi pun acum un reminder peste 6 și 12 luni să văd dacă cumva i-a afectat cumva incidentul de acum câteva zile. Dacă nu sunt prea leneș o să și pun ceva pe blog.

#pemaitârziu

Comentarii

  1. Mai e o mentiune. Nici macar nu a fost supra-rezervat, au decis in ultimul moment ca au nevoie de 4 membri ai echipajului pentru o conexiune in alta parte.

    Si-au rezolvat problemele interne pe spatele pasagerilor care au platit.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Trigger words la Poșta Română

Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea c…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…