Treceți la conținutul principal

Să citești presă scrisă a ajuns așa mai mult un hobby


Evident că generalizez aiurea pentru că sunt și ziare unde găsești informații extrem de utile, dar grosul presei scrise e alcătuit din informație total inutilă pe care nu-mi explic altfel de ce ai citi-o. Lucrul ăsta este mult mai vizibil la cele mai populare cotidiane/tabloide de la noi.

Nu cred că are cineva un vizibil interes pentru viața privată a pseudo vedetei X. Ce i s-a mai găsit în uter, știre fresh de azi, cu cine a ieșit la o cafea total necompromițătoare sau în ce haine își face cumpărăturile. Sunt pur și simplu informații pe care nici nu poți să le dai mai departe la o șuetă cu doamnele sau, după caz, băieții pentru că râd ăia de tine.

Săptămâna trecută am plecat de la birou cu metrou și am făcut ceea ce fac de fiecare dată când aștept să îmi vină stația la care să cobor: m-am uitat la ce mai citește lumea atât digital cât și fizic. Lângă mine era un nene care savura cu interes un articol bombă de pe ultima pagina a unui cotidian - era o înșiruire de tot felul de motive argumentate pentru care Halep nu avea cum să o bată pe Șarapova. Pe cifre, pe tot.

Omul savura fiecare cuvânt și eu făceam cam același lucru peste umărul lui. Băiatul ăla avea dreptate cu ce scrisese acolo și s-a văzut că a pus un efort peste medie, doar că Halep câștigase în urmă cu 6-7 ore meciul cu pricina.

Atunci mi-am dat seama că cititul de ziare este o pasiune și nu o nevoie de informare. Entuziastul cu ziarul respectiv avea telefon și de câteva ori a și intrat pe Facebook, mă îndoiesc că nu știa de măreața victorie, și cu toate astea rumega fiecare cuvânt scris despre imposibilitatea unei victorii.

Așa se explică și gama colorată de non subiecte pe care le găsesc în mai toate ziarele. Nu sunt pentru a aduce plus valoare, pentru a informa sau a educa pe cineva, sunt acolo pentru acești oameni care au nevoie de o activitate de trecere a timpului.

Oamenii la care n-a prins mai de loc zona asta frecat menta pe social media au și ei nevoie de ceva pentru procrastina. De un ziar. De un tabloid. De o "știre" care nu interesează pe nimeni. De acel prieten care zice numai idioțenii la care te uiți zâmbind.

Măcar inutilitatea lor e mai practică ca a noastră, generația asta de millennials, e mai greu să te ștergi în dos cu un status pe Facebook.

Comentarii

  1. Ar fi de preferat sa ne intoarcem la presa scrisa decat sa ne pierdem viata pe facebook :)). Macar mai afli ceva nou si probabil cu interes. Nu doar ceea ce fac altii cu viata lor minunata si plina de actiune. Ca-n Hollywood !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să ai o surpriză dacă vei cumpăra un cotidian zilele astea.

      Ștergere
  2. Dar asta e valabil la tot ce tine de on paper vs digital. Dupa cum stii, mutarea asta s-a facut acum ~10-15 ani pentru early adopters si de atunci asistam doar la cresterea numarului de utilizatori de digital odata cu echiparea populatiei cu digital internet connected displays. Inca sunt persoane care prefera ziare pe hartie, chiar daca informatia e veche. Inca sunt persoane care prefera sa utilizeze o harta tiparita decat o aplicatie de navigatie. Inca sunt persoane care urmaresc stirile la tv dupa X ore sau pe site-urile romanesti dupa X zile si nu pe twitter realtime. Ca e din pasiune sau nu, nu cred ca se pot cataloga toti oamenii intr-o categorie... pentru unii da, a ramas o pasiune, pentru altii e doar reticenta de a face schimbarea, sunt mai conservatori, altii nu isi permit sau pur si simplu... daca functioneaza, de ce sa schimbi? Plata cash vs card/internet payments tot aici intra. Unii inca trimit scrisori, nu toata lumea a trecut la email-uri... inclusiv companiile si chiar si autoritatile. Ca e hobby, pasiune, conservatorism sau ce alte zeci de cuvinte ar fi, cred ca singura fraza care le acopera pe toate e "gradul de digitalizare". It's a given, in modul traditional/hartie, informatia se actualizeaza greu, in timp ce pe internet informatia e realtime.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înțeleg, dar avea smartphone cu internet, de asta am zis că e mai mult obișnuință/pasiune.

      Ștergere
    2. Nu, pot fi zeci de motive. Penetrarea internetului/digitalizarea nu se refera daca ai fibra in casa de la RDS. Ci daca o folosesti (si cat de des, ca sa conteze in statistici). Desi azi toata lumea are smartphone (cine nu are deja e exceptie), in practica sunt inca multi care refuza sa stea cu ochii in el. Si altii care nu prea pot (probleme de vedere etc). La partea cu cititul cartilor pe hartie vs Kindle, populatia inca e impartita in doua tabere cu pareri foarte aprinse (inclusiv printre tineri) si acolo nici macar nu vorbim de ecranul 'greu la ochi' al unui smartphone.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…