Treceți la conținutul principal

Notițe după Digitalium 2018

Cost per 1000 Facebook views Digitalium

N-am mai fost de mult la o conferință doar cu vorbitori străini așa că vineri la Digitalium m-am pus pe luat notițe la ce se prezenta pe scenă. Accentul a fost mai mult pe pragmatism și rețete de succes decât pe emoție și inspirație. Din cauza asta și notițele sunt un mix de banalități amestecate cu sfaturi bune stropite cu niște cifre ce ar arăta bine într-o prezentare.

De fapt ăsta e și principalul motiv pentru care mai merg ocazional la astfel de conferințe: îmi face treaba mai ușoară în a convinge clienții că ceea ce zic e corect. Poate suna stupid, dar în industria asta de social media o poza a unui slide de la o conferință te poate ajuta enorm. Dar m-am scuzat destul așa că hai să trecem prin notițele luate.

Facebook:

  • Messenger is the new customers service. 
  • Majoritatea conținutului postat de brand-uri este extrem de plictisitor atât ca mesaj cât și ca realizare creativă
  • Conținutul realizat ar trebui să răspundă pozitiv la una din următoarele întrebări: Does it makes me smile? Does it add value? Does it makes me want to participate? 
  • Video este viitorul și majoritatea video-urilor populare de pe Facebook intră în una din următoarele categorii: inspirational (25%), amuzant (17%) sau distractiv (15%).
  • Video provides 18x more engagement than any other type of content.
  • Costul pe view va continua să crească pe măsură ce tot mai multe brand-uri vor muta pe digital părți din ce în ce mai importante din bugetul de TV (80 miliarde $ în US).
  • Answerthepublic.com pentru a vedea ce întrebări are publicul despre produsul tău, întrebări la care ai putea să răspunzi prin conținutul pe care îl faci.
  • Facebook a declarat la începutul anului la o conferință din San Diego că pentru ei și algoritmul lor cel mai important metric de engagement este comentariul. Asta și că organicul mai este în viață momentan doar în grupurile de Facebook. 
  • Toate brandurile ar trebui să aibă propriul lor grup de Facebook în care să ofere ajutor și câștige încrederea audienței prezente. E nevoie de doar 30 de fani super activi pentru a ține un grup în viață.

Instagram:

  • Instastory-ul spart în sondaje, gif-uri, slidere sau orice altceva care îl poate face mai interactiv pentru cel care îl privește
  • Geo stickers pot da un boost de reach doar dacă ești fizic în locație. Dacă pui din vacanța de acum 2 luni, nu oferă nimic extra. 
  • Tap through rate e indicele de urmărit într-un instastory. Ce e peste 50% e de rău. 
  • Toată lumea ar trebui să aibă cont de business pe IG și să își verifice stats-urile zilnic. Am râs nițel din perspectiva omului care același număr de followers de vreo două luni. Dar dacă vrei performanță, te chinui. 
  • Concursurile ar trebui să dureze maxim 24 de ore pentru a îi da o doză de urgență. 
LinkedIn:
  • LinkedIn ads doar dacă vinzi ceva b2b cu o valoarea peste 15 000$, altfel nu se prea merită. Sau pentru white collar recruiting. Sau dacă vrei să angajezi pe cineva cu MBA. 
  • Text Ads - 0.03% CTR e bun. 
  • Sponsored Content - 0.4% CTR e bun și majoritatea (80%) vor veni de pe mobile. 
  • Sponsored Inmails - 45 de zile frequency cap, 50% rata de deschidere. Cost pentru a trimite unul: 0.35-0.85$
  • LinkedIn video views - 0.06-0.14$ per un view la 3 secunde, nu poți face retargeting și trebuie să ai subtitrare
  • Cea mai scumpă targetare e pe job title, iar cea mai ieftină e pe grupuri și senioritate
  • Contentul care convertește cel mai bine e cel care ajută utilizatorul (guide, whitepaper, ebook, webinar)
Email Marketing:
  • Nu măsura indicele de performanță greșit (rată de deschidere) ci cel mai apropiat de obiectivul de business (volum sau valoarea vânzării)
  • Email-urile ar trebui să spună o poveste și ar trebui scrise de copywriteri
  • Use visual cues, rule of 3, have no disconnects (de unde îl lași în email ar trebui să îl iei pe website) etc. 
  • Make it easy for your customers not for you!
Digital Strategy:
  • It's not about stopping the scroll, it's about getting users attention
  • 5 Rules for content: Trebuie să iasă în evidență. Să aibă un singur mesaj. Să fie gândit pentru consumul lui de pe telefon. Să se folosească de mișcare pentru a capta atenția privitorului.Și dacă e video să fie suficient de lung cât are nevoie să fie din perspectiva creativă.
  • Campaniile tradiționale sunt construite în jurul unei singure ipoteze, iar aceasta dictează un întreg ciclu de producție extrem de lung și costisitor.
  • O campanie de impact modernă ar trebui să fie construită din multiple MVP ideas produse rapid și ieftin.
  • MVP idea = minimum viable product idea = conținut generat ușor și rapid din multiple ipoteze născute din semnalele oferite de piață. 
Cum ziceam și mai sus: nu chiar lucruri revoluționare, dar sfaturi suficient de bune pentru România 2018. Mai ales că nu strică să le recitești din când în când, doar se schimbă ceva. 

Comentarii

Populare în ultima săptămână

O plimbare prin Bucuresti in 1993

Am dat întâmplător pe YouTube de video-ul de mai jos și m-am uitat captivat la cele 36 de minute de plimbat prin jumătate de București. Ceva ce azi, 26 de ani mai târziu, intră în zona legendelor urbane.

Dar să nu fiu absurd, un sfert de secol nu e o perioadă de timp neglijabilă. Cu siguranță optimiștii vor vedea bunăstarea așternută peste Capitala în tot acest timp, la fel cum pesimiștii vor spune ca de fapt nu prea s-au schimbat atât de multe lucruri încât să nu mai recunoști orașul.

Și cred că e un lucru care ține de vârstă. Pe YouTube ăi mai tineri tindeau să fie mai des în prima categorie, iar ăștia mai bătrâni în a doua.

Să ne întoarcem totuși la clip.



Ziceți și voi: s-a schimbat suficient de mult orașul în tot acest timp?

ps. Deși seamănă, în locul pasagerului nu e Florin Călinescu.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Reciclatul e pentru fraieri

Au trecut mai bine 3 ani de când mi-am propus să reciclez tot ce se poate recicla. Trei ani de reciclare selectivă și mers aproape lunar la pubele din cartier. Ani în care mi-am dat seama că trebuie să fii destul de fraier să faci asta în Sectorul 4 al Capitalei.

Pe la început aveam pubelele peste bulevard la vreo 450 de metri de bloc. După vreo trei-patru luni au dispărut și au apărut altele la vreo 600 de metri, tot pe partea ailaltă a bulevardului. Nicio problemă, am gamba frumoasă și pot să car sacul lui Moș Crăciun în spate. E mai greu cu sticlele de bere, dar fiecare viciu se plătește cumva.

Nu trece un an, iar REBU pierde contractul de curățenie în favoarea ADP-ului. Ce înseamnă asta pentru fraierică ăsta cu reciclatul? Păi timp de vreo jumătate de an nu mai există nicio pubelă de reciclare nicăieri în zonă/sector. Vreo două luni n-am avut nici coșuri de gunoi pentru că REBU a plecat ca o nevastă supărată din relația asta cu Sectorul 4, adică cu tot ce a avut și n-a avut.

Au f…