trei kilograme de bloggeri va rog

Eu nu inteleg de ce bloggeri se vand la kg (aka trafic) si nici nu imi dau seama cum se pot astfel diferentia de orice alt site care face asta. Eu in naivitatea mea credeam ca bloggerii sunt crema cremei si atunci cand apelezi la ei pentru o sustinere o faci datorita notorietatii acestora.

Nu cred ca notorietate = trafic la fel cum nu cred ca in social media trebuie sa alergi dupa traficul cel mai mare ca atunci diferenta intre extra hyped-ul web 2.0 si 1.0 se cam pierde. Eu as pune mai mult accent pe experienta sociala ca de asta vrei sa ai si niste bloggeri in campanie.


Atunci de ce tot acceptam sa ne vindem pielea doar pe trafic? E comod, e usor si chiar palpabil dar pare-mi-se ca se pierde scopul pentru care noi existam intr-o campanie. Mingea totusi nu e in terenul nostru decat atunci cand se suteaza la poarta ... si noi refuzam sa aparam.

Eu chiar sper sa nu ma mai intrebe nimeni - tu cat trafic ai - cand vrea sa imi propuna o campanie. Este evident ca nu te-ai gandit la mine din cauza traficului ... atunci de ce ar conta asta? E ceva mai multa munca din partea agentiilor dar cred ca rezultatele ar putea sa fie cu adevarat sociale.

3 comentarii:

  1. Ce te faci cand oameni din PR iau pur si simplu primi 100 din ZeList sau primi 100 din trafic.ro sa zicem ? Tot asa o sa zici ca nu conteaa traficul?

    Si culmea incerc mereu sa le demonstrez ca nu traficul e cel care conteza si calitatea, comunitatea, dar din pacate conteaza si nenorocirea asta de trafic.

    Cum pot sa ii explic eu unuia cu trafic de 5 ori mai mult care scrie de toate cacaturile ca nu conteaza traficul cand el castiga pe putin dublu ca mine?

    E ca si cu PR-ul, nu conteaza si nu e bun de nimic dar cand aveam PR 0 si incercam sa vand un advertorial, primeam raspunsul "da dute bai baiete cu preturile tale si mai invata ce inseman onlinul" O sa zici ca niste idioti si asa este, dar bani erau la ei nu la mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici cred ca cel mai mult conteaza ce vrea agentia. Daca vrea doar trafic atunci nu ai cum sa ii convingi - dar in acelasi timp traficul il puteau obtine de pe site-uri gigantice de cotinut (sa zicem top 10 sati). Pe blogguri ma gandesc ca nu pentru trafic vrei sa faci o campanie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema e publicul tinta/segmentarea de care nu stiu cati se ocupa. Cand nu te prea intereseaza la cine ajunge informatia despre tine(companie, produs, serviciu) alergi cu limba scoasa dupa trafic in speranta ca mai mult trafic = o rata de conversie mai mare pt cumparare/actiune indreptata spre tine(compania). Bloggerul e formator de opinie(fie ca vrea fie ca nu vrea). Daca se apeleaza la voi in locul unui site as vrea sa cred ca motivul nu tine doar de monetar ci de faptul ca prezentati incredere ca si word of mouth-ul cel de toate zilele. Dar asta deja presupune mai multa practica si mai putina teorie din partea agentiilor care aparent se incapataneaza sa mearga mereu pe aceeasi cale batatorita.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.