Treceți la conținutul principal

trei kilograme de bloggeri va rog

Eu nu inteleg de ce bloggeri se vand la kg (aka trafic) si nici nu imi dau seama cum se pot astfel diferentia de orice alt site care face asta. Eu in naivitatea mea credeam ca bloggerii sunt crema cremei si atunci cand apelezi la ei pentru o sustinere o faci datorita notorietatii acestora.

Nu cred ca notorietate = trafic la fel cum nu cred ca in social media trebuie sa alergi dupa traficul cel mai mare ca atunci diferenta intre extra hyped-ul web 2.0 si 1.0 se cam pierde. Eu as pune mai mult accent pe experienta sociala ca de asta vrei sa ai si niste bloggeri in campanie.


Atunci de ce tot acceptam sa ne vindem pielea doar pe trafic? E comod, e usor si chiar palpabil dar pare-mi-se ca se pierde scopul pentru care noi existam intr-o campanie. Mingea totusi nu e in terenul nostru decat atunci cand se suteaza la poarta ... si noi refuzam sa aparam.

Eu chiar sper sa nu ma mai intrebe nimeni - tu cat trafic ai - cand vrea sa imi propuna o campanie. Este evident ca nu te-ai gandit la mine din cauza traficului ... atunci de ce ar conta asta? E ceva mai multa munca din partea agentiilor dar cred ca rezultatele ar putea sa fie cu adevarat sociale.

Comentarii

  1. Ce te faci cand oameni din PR iau pur si simplu primi 100 din ZeList sau primi 100 din trafic.ro sa zicem ? Tot asa o sa zici ca nu conteaa traficul?

    Si culmea incerc mereu sa le demonstrez ca nu traficul e cel care conteza si calitatea, comunitatea, dar din pacate conteaza si nenorocirea asta de trafic.

    Cum pot sa ii explic eu unuia cu trafic de 5 ori mai mult care scrie de toate cacaturile ca nu conteaza traficul cand el castiga pe putin dublu ca mine?

    E ca si cu PR-ul, nu conteaza si nu e bun de nimic dar cand aveam PR 0 si incercam sa vand un advertorial, primeam raspunsul "da dute bai baiete cu preturile tale si mai invata ce inseman onlinul" O sa zici ca niste idioti si asa este, dar bani erau la ei nu la mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici cred ca cel mai mult conteaza ce vrea agentia. Daca vrea doar trafic atunci nu ai cum sa ii convingi - dar in acelasi timp traficul il puteau obtine de pe site-uri gigantice de cotinut (sa zicem top 10 sati). Pe blogguri ma gandesc ca nu pentru trafic vrei sa faci o campanie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema e publicul tinta/segmentarea de care nu stiu cati se ocupa. Cand nu te prea intereseaza la cine ajunge informatia despre tine(companie, produs, serviciu) alergi cu limba scoasa dupa trafic in speranta ca mai mult trafic = o rata de conversie mai mare pt cumparare/actiune indreptata spre tine(compania). Bloggerul e formator de opinie(fie ca vrea fie ca nu vrea). Daca se apeleaza la voi in locul unui site as vrea sa cred ca motivul nu tine doar de monetar ci de faptul ca prezentati incredere ca si word of mouth-ul cel de toate zilele. Dar asta deja presupune mai multa practica si mai putina teorie din partea agentiilor care aparent se incapataneaza sa mearga mereu pe aceeasi cale batatorita.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

O plimbare prin Bucuresti in 1993

Am dat întâmplător pe YouTube de video-ul de mai jos și m-am uitat captivat la cele 36 de minute de plimbat prin jumătate de București. Ceva ce azi, 26 de ani mai târziu, intră în zona legendelor urbane.

Dar să nu fiu absurd, un sfert de secol nu e o perioadă de timp neglijabilă. Cu siguranță optimiștii vor vedea bunăstarea așternută peste Capitala în tot acest timp, la fel cum pesimiștii vor spune ca de fapt nu prea s-au schimbat atât de multe lucruri încât să nu mai recunoști orașul.

Și cred că e un lucru care ține de vârstă. Pe YouTube ăi mai tineri tindeau să fie mai des în prima categorie, iar ăștia mai bătrâni în a doua.

Să ne întoarcem totuși la clip.



Ziceți și voi: s-a schimbat suficient de mult orașul în tot acest timp?

ps. Deși seamănă, în locul pasagerului nu e Florin Călinescu.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Reciclatul e pentru fraieri

Au trecut mai bine 3 ani de când mi-am propus să reciclez tot ce se poate recicla. Trei ani de reciclare selectivă și mers aproape lunar la pubele din cartier. Ani în care mi-am dat seama că trebuie să fii destul de fraier să faci asta în Sectorul 4 al Capitalei.

Pe la început aveam pubelele peste bulevard la vreo 450 de metri de bloc. După vreo trei-patru luni au dispărut și au apărut altele la vreo 600 de metri, tot pe partea ailaltă a bulevardului. Nicio problemă, am gamba frumoasă și pot să car sacul lui Moș Crăciun în spate. E mai greu cu sticlele de bere, dar fiecare viciu se plătește cumva.

Nu trece un an, iar REBU pierde contractul de curățenie în favoarea ADP-ului. Ce înseamnă asta pentru fraierică ăsta cu reciclatul? Păi timp de vreo jumătate de an nu mai există nicio pubelă de reciclare nicăieri în zonă/sector. Vreo două luni n-am avut nici coșuri de gunoi pentru că REBU a plecat ca o nevastă supărată din relația asta cu Sectorul 4, adică cu tot ce a avut și n-a avut.

Au f…