Treceți la conținutul principal

Logo-urile Jocurilor Olimpice 2016. Tu ce-ai alege? (mixed up post)

Ştim cu toţii, unul dintre cele mai importante aspecte avute în vedere în branding este logo-ul. Trebuie să scoată în evidenţă pe cît de mult posibil tot ceea ce ţine de calităţile unui produs. Dar care sînt calităţile... Jocurilor Olimpice? Şi ce ar trebui să scoţi în evidenţă?

Cele cinci cercuri nu mai sînt suficiente. Mă uitam la logo-ul JO 2008, din China. Un omuleţ urît, de un roşu comunist, alambicat precum caracterele chinezeşti, care mie, personal, mi-a transmis un sentiment de insecuritate. Poate şi unde n-am încredere în nimic din ceea ce se numeşte sistem comunist. Însă logo-ul evenimentului de anul acesta m-a cam speriat. Omuleţul acela roşu mi-a părut speriat şi mi-a transmis acelaşi sentiment.

De regulă, Jocurile Olimpice aduc un plus de imagine oraşului care le găzduieşte. În cazul Beijingului, nu a fost branduit oraşul, ci sistemul. Cel puţin ăsta e mesajul care a ajuns la mine. Exemple de logo-uri care branduiesc oraşul se găsesc aici. Şi avem exemplele candidatelor pentru JO 2012. Parisul a fost reprezentat superb. Madridul, în schimb, nu mi s-a părut ieşit din comun. Moscova pare fadă, o relicvă a aceluiaşi comunism prin prisma siluetei clădirii. Reprezentarea NY-ului pare neinspirata. Şi atunci?

Avem logo-urile propuse pentru 2016. Personal, mi se par mult mai bune, inclusiv cel al Madridului. Dar nu ştiu ce-aş alege. Dacă ar fi să decid care oraş să fie gazda JO 2016, aş înclina între Rio, Madrid şi Tokyo. Prea multe opţiuni, eu prea subiectiv. Tu ce-ai face?

by Alex Mihăileanu.

Este greu sa iti reuseasca orice combinatie. S-a dat liber la mixuri pe mixes.ro.

Comentarii

  1. Tokyo. Exprima ideea aceea de a aduce la un loc oameni de toate culorile, de pe toate continentele, iar JO sunt liantul acela.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost anul asta in Asia, cred ca ar fi cazul sa se intample in Europa.

    Eu as alege Spania :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chicago is my fave. Nush, are ceva ce ma atrage.

    Tot nu inteleg ce e cu logoul de la Rio. Parca ar fi fost facut mai degraba pentru Nature COnvention decat pt JO.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu tot Madrid. Ma gandesc in primul rand la inconvenientele diferentei de fus orar. Se duce toata olimpiada daca principalele finale sunt la 2 noaptea!!! Si imi place si logo-ul.
    @Mike: Logo-ul Rio arata asa pentru ca au fost folosite culorile Braziliei si ale steagului brazilian...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

În ultimul an am mers pe jos cam 2480 de km

Zilele astea s-a împlinit un an de când am început să port o brățară de fitness. E vorba de un Garmin Vivofit 2 pe care nu l-am dat niciodată jos în ultimele 365 de zile - doar de curiozitate de a vedea cât merg pe jos într-un an. Răspunsul a fost puțin dezamăgitor:

Cam 2480 de kilometri parcurși pe jos într-un an.

Zic dezamăgitor pentru că speram să trec de 2500 până când scriu însemnarea asta.

Aplicația a contorizat doar vreo 2430 pentru că vreo 5-6 zile extrem de active au reprezentat erori de sincronizare și tot ce am făcut în zilele respective s-a pierdut în neant. Estimez eu că e vorba de vreo 50 de kilometri maxim.

În rest, cam așa arată treaba ca în imaginea de mai jos. Trei milioane și ceva de pași, o medie de 6.8 kilometri parcurși zilnic pe jos și un record de aproape 18 km într-o zi călduroasă de mai.


Problema este că deși valorile par mari, cu siguranță peste media bucureșteană, realitatea e că denotă sedentarismul modern. Citeam acum ceva vreme un studiu similar făcut p…

S-a întâmplat nefăcuta: Chefi la cuțite e mai digerabil ca MasterChef

Nu credeam că o să zic asta vreodată, dar Chefii la cuțite s-au transformat încet, încet într-un fel de Top Gear culinar. Prietenia dintre ei a început să își spună cuvântul și întreg show-ul a devenit mult mai ușor de digerat chit că nu este produs la nivelul calitativ MC.

Între timp au renunțat și la jignirile gratuite, doar de dragul de a fi, așa că întreaga experiență este una care binedispune. Știu că elitismul culinar își face cruce în acest moment, dar nici Chefii și nici MasterChefii n-au emisiuni care să aibă legătură cu gătitul.

M-am uitat la 4 episoade și nici snopit în bătaie moldovenească n-aș putea să îmi aduc aminte de vreun preparat care m-a impresionat sau o tehnică pe care am deprins-o.

Emisiunile sunt pe zona pur de entertainment, iar Chefii fac asta mai bine printr-o carismă tip grup de prieteni. Chit că e pe glume de cartier, recunosc că m-am uitat și am râs de multe ori la emisiunea lor. E posibil ca ăsta să fie un prin semn de stockholm syndrome.

Cu toate asta …

Deschidere: Shoteria Stația Fantastică

Generația nouă de petrecăreți din Centrul Vechi a dat naștere unui concept interesant: fast bar-ul. Locul unde ajungi să bei ceva cu niște prieteni înainte de poposi într-un club. Așa de încălzit puțin și de intrat în spiritul de petrecere. E locul unde n-ai scaune să te parchezi la povești sau să zăbovești cu orele. Totul e pe repede înainte.

E suficient să ajungi o seară în Shoteria 1 - Stația de primă alcoolizare - să simți pe pielea ta cât de bine a prins. Grupuri și grupuri de oameni care vin să dea un shot - două înainte de a se duce regulamentar la 23:00 în club. Ajută și faptul că au varietate de shot-uri pentru toate gusturile, așa că nu mare e mirarea să vezi grupuri de fete cot la cot shot la shot cu grupuri de băieți.

Lucrurile au mers atât de bine în ăștia 2 ani de Shoteria 1 încât vineri au mai deschis un loc. De data asta s-au concentrat pe long drinks sau shotail-uri cum le zic ei. Un loc puțin mai măricel ca primul, dar sub același concept-umbrelă. Un loc unde să pet…