Treceți la conținutul principal

Logo-urile Jocurilor Olimpice 2016. Tu ce-ai alege? (mixed up post)

Ştim cu toţii, unul dintre cele mai importante aspecte avute în vedere în branding este logo-ul. Trebuie să scoată în evidenţă pe cît de mult posibil tot ceea ce ţine de calităţile unui produs. Dar care sînt calităţile... Jocurilor Olimpice? Şi ce ar trebui să scoţi în evidenţă?

Cele cinci cercuri nu mai sînt suficiente. Mă uitam la logo-ul JO 2008, din China. Un omuleţ urît, de un roşu comunist, alambicat precum caracterele chinezeşti, care mie, personal, mi-a transmis un sentiment de insecuritate. Poate şi unde n-am încredere în nimic din ceea ce se numeşte sistem comunist. Însă logo-ul evenimentului de anul acesta m-a cam speriat. Omuleţul acela roşu mi-a părut speriat şi mi-a transmis acelaşi sentiment.

De regulă, Jocurile Olimpice aduc un plus de imagine oraşului care le găzduieşte. În cazul Beijingului, nu a fost branduit oraşul, ci sistemul. Cel puţin ăsta e mesajul care a ajuns la mine. Exemple de logo-uri care branduiesc oraşul se găsesc aici. Şi avem exemplele candidatelor pentru JO 2012. Parisul a fost reprezentat superb. Madridul, în schimb, nu mi s-a părut ieşit din comun. Moscova pare fadă, o relicvă a aceluiaşi comunism prin prisma siluetei clădirii. Reprezentarea NY-ului pare neinspirata. Şi atunci?

Avem logo-urile propuse pentru 2016. Personal, mi se par mult mai bune, inclusiv cel al Madridului. Dar nu ştiu ce-aş alege. Dacă ar fi să decid care oraş să fie gazda JO 2016, aş înclina între Rio, Madrid şi Tokyo. Prea multe opţiuni, eu prea subiectiv. Tu ce-ai face?

by Alex Mihăileanu.

Este greu sa iti reuseasca orice combinatie. S-a dat liber la mixuri pe mixes.ro.

Comentarii

  1. Tokyo. Exprima ideea aceea de a aduce la un loc oameni de toate culorile, de pe toate continentele, iar JO sunt liantul acela.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost anul asta in Asia, cred ca ar fi cazul sa se intample in Europa.

    Eu as alege Spania :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chicago is my fave. Nush, are ceva ce ma atrage.

    Tot nu inteleg ce e cu logoul de la Rio. Parca ar fi fost facut mai degraba pentru Nature COnvention decat pt JO.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu tot Madrid. Ma gandesc in primul rand la inconvenientele diferentei de fus orar. Se duce toata olimpiada daca principalele finale sunt la 2 noaptea!!! Si imi place si logo-ul.
    @Mike: Logo-ul Rio arata asa pentru ca au fost folosite culorile Braziliei si ale steagului brazilian...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Trigger words la Poșta Română

Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea c…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…