Treceți la conținutul principal

Logo-urile Jocurilor Olimpice 2016. Tu ce-ai alege? (mixed up post)

Ştim cu toţii, unul dintre cele mai importante aspecte avute în vedere în branding este logo-ul. Trebuie să scoată în evidenţă pe cît de mult posibil tot ceea ce ţine de calităţile unui produs. Dar care sînt calităţile... Jocurilor Olimpice? Şi ce ar trebui să scoţi în evidenţă?

Cele cinci cercuri nu mai sînt suficiente. Mă uitam la logo-ul JO 2008, din China. Un omuleţ urît, de un roşu comunist, alambicat precum caracterele chinezeşti, care mie, personal, mi-a transmis un sentiment de insecuritate. Poate şi unde n-am încredere în nimic din ceea ce se numeşte sistem comunist. Însă logo-ul evenimentului de anul acesta m-a cam speriat. Omuleţul acela roşu mi-a părut speriat şi mi-a transmis acelaşi sentiment.

De regulă, Jocurile Olimpice aduc un plus de imagine oraşului care le găzduieşte. În cazul Beijingului, nu a fost branduit oraşul, ci sistemul. Cel puţin ăsta e mesajul care a ajuns la mine. Exemple de logo-uri care branduiesc oraşul se găsesc aici. Şi avem exemplele candidatelor pentru JO 2012. Parisul a fost reprezentat superb. Madridul, în schimb, nu mi s-a părut ieşit din comun. Moscova pare fadă, o relicvă a aceluiaşi comunism prin prisma siluetei clădirii. Reprezentarea NY-ului pare neinspirata. Şi atunci?

Avem logo-urile propuse pentru 2016. Personal, mi se par mult mai bune, inclusiv cel al Madridului. Dar nu ştiu ce-aş alege. Dacă ar fi să decid care oraş să fie gazda JO 2016, aş înclina între Rio, Madrid şi Tokyo. Prea multe opţiuni, eu prea subiectiv. Tu ce-ai face?

by Alex Mihăileanu.

Este greu sa iti reuseasca orice combinatie. S-a dat liber la mixuri pe mixes.ro.

Comentarii

  1. Tokyo. Exprima ideea aceea de a aduce la un loc oameni de toate culorile, de pe toate continentele, iar JO sunt liantul acela.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost anul asta in Asia, cred ca ar fi cazul sa se intample in Europa.

    Eu as alege Spania :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chicago is my fave. Nush, are ceva ce ma atrage.

    Tot nu inteleg ce e cu logoul de la Rio. Parca ar fi fost facut mai degraba pentru Nature COnvention decat pt JO.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu tot Madrid. Ma gandesc in primul rand la inconvenientele diferentei de fus orar. Se duce toata olimpiada daca principalele finale sunt la 2 noaptea!!! Si imi place si logo-ul.
    @Mike: Logo-ul Rio arata asa pentru ca au fost folosite culorile Braziliei si ale steagului brazilian...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Populare în ultima săptămână

Cele 10 lucruri care îți vor distruge restaurantul

Pe la începutul anului s-a deschis pe lângă mine un loc care avea potențial să devină destinația favorită de ieșit la bere pe vreme rea sau friguroasă. Începuseră bine și cred că nu era săptămână în care să merg pe acolo de cel puțin două ori.

Lucrurile au mers așa o perioadă și păreau că vor rezista primului an în probabil cea mai saturată zona de going out a Bucureștiului. Asta până când n-a mai mers. Nu s-au curățat, dar am fost acum vreo două zile p-acolo și cam bătea vântul. Aveau doar două mese ocupate din 25 cât cred că are pe două etaje. 
Și probabil că patronul nu înțelege cum a ajuns în situația asta în nici măcar jumătate de an de la lansare așa că m-am gândit să îl ajut cu niște răspunsuri. Nu exact despre pub-ul lui restaurant, dar prin listă probabil că va regăsi câteva greșeli pe care le-a făcut și el.

1. Muzica care este mult prea tare. Ăsta e un blestem al nostru ca specie pentru că nu reușim să înțelegem că omul nu prea are chef de țipat peste masă atunci când mănân…

În marketing există prezumția de nevinovăție?

Adică dacă eu am impresia că tu ai făcut ceva ilegal pentru a îți promova afacerea, dar este destul de improbabil ca cineva să poată demonstra asta, pot să te consider din prima vinovat sau chiar trebuie dovezi palpabile? Vorba aia, nu se apucă nimeni să îți facă campanie de awareness pentru că te urăște.

Asta e dilema mea de azi și am un exemplu concret cunoscut bucureștenilor.

Pe de-o parte Capitala s-a umplut în ultimele două luni de graffiti-uri cu "I ❤️ Buchetino", pe de alta florăria de luxBuchetino zice că nu are nicio legătură sau că ești cont fals vechi de 10 ani dacă le zici ceva de presupusul vandalism.

Chit că are sediul la nici 350 de metri de graffiti-ul de pe Biblioteca Națională a României și că e singurul brand cu numele asta din țară. Chit că formularea asta a mai folosit-o anul trecut magazinul din Londra sau tatăl antreprenoarei acum vreo două zile. N-au fost ei.

Și chiar dacă există o urmă de îndoială, n-ai cum să fii sigur fără dovezi.

Acum între noi f…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…