Treceți la conținutul principal

Logo-urile Jocurilor Olimpice 2016. Tu ce-ai alege? (mixed up post)

Ştim cu toţii, unul dintre cele mai importante aspecte avute în vedere în branding este logo-ul. Trebuie să scoată în evidenţă pe cît de mult posibil tot ceea ce ţine de calităţile unui produs. Dar care sînt calităţile... Jocurilor Olimpice? Şi ce ar trebui să scoţi în evidenţă?

Cele cinci cercuri nu mai sînt suficiente. Mă uitam la logo-ul JO 2008, din China. Un omuleţ urît, de un roşu comunist, alambicat precum caracterele chinezeşti, care mie, personal, mi-a transmis un sentiment de insecuritate. Poate şi unde n-am încredere în nimic din ceea ce se numeşte sistem comunist. Însă logo-ul evenimentului de anul acesta m-a cam speriat. Omuleţul acela roşu mi-a părut speriat şi mi-a transmis acelaşi sentiment.

De regulă, Jocurile Olimpice aduc un plus de imagine oraşului care le găzduieşte. În cazul Beijingului, nu a fost branduit oraşul, ci sistemul. Cel puţin ăsta e mesajul care a ajuns la mine. Exemple de logo-uri care branduiesc oraşul se găsesc aici. Şi avem exemplele candidatelor pentru JO 2012. Parisul a fost reprezentat superb. Madridul, în schimb, nu mi s-a părut ieşit din comun. Moscova pare fadă, o relicvă a aceluiaşi comunism prin prisma siluetei clădirii. Reprezentarea NY-ului pare neinspirata. Şi atunci?

Avem logo-urile propuse pentru 2016. Personal, mi se par mult mai bune, inclusiv cel al Madridului. Dar nu ştiu ce-aş alege. Dacă ar fi să decid care oraş să fie gazda JO 2016, aş înclina între Rio, Madrid şi Tokyo. Prea multe opţiuni, eu prea subiectiv. Tu ce-ai face?

by Alex Mihăileanu.

Este greu sa iti reuseasca orice combinatie. S-a dat liber la mixuri pe mixes.ro.

Comentarii

  1. Tokyo. Exprima ideea aceea de a aduce la un loc oameni de toate culorile, de pe toate continentele, iar JO sunt liantul acela.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost anul asta in Asia, cred ca ar fi cazul sa se intample in Europa.

    Eu as alege Spania :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chicago is my fave. Nush, are ceva ce ma atrage.

    Tot nu inteleg ce e cu logoul de la Rio. Parca ar fi fost facut mai degraba pentru Nature COnvention decat pt JO.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu tot Madrid. Ma gandesc in primul rand la inconvenientele diferentei de fus orar. Se duce toata olimpiada daca principalele finale sunt la 2 noaptea!!! Si imi place si logo-ul.
    @Mike: Logo-ul Rio arata asa pentru ca au fost folosite culorile Braziliei si ale steagului brazilian...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări Populare

Căsătoria = un bărbat + o femeie fără copil

Știu că alt subiect e mai hot zilele astea, dar ăla e deja supra-dezbătut de bula mea fără vreo concluzie maiestoasă referitor la cum ar trebui procedat pentru a transmite un mesaj. Pentru că în esență despre asta e vorba, nu despre a câștiga sau a pierde, așa că nu voi dezbate momentan subiectul ăsta.

M-am uitat luni seara la Gospodar Fără Pereche când fermierii noștri și-au întâlnit pretendentele, urmând ca apoi să treacă printr-un speed dating de 2 minute pentru a se convinge că au cele necesare pentru a le deveni neveste.

Spre surprinderea mea, factorul decizional al ediției din acest an a fost dacă au sau nu copil. În episodul de luni mai toate care aveau s-au întors acasă. Zic surprinzător pentru că în ediția trecută, atunci când mamele erau cele care luau deciziile de eliminare, principalul lucru care trimitea fetele acasă era dacă știu sau nu să facă de mâncare. Puișorul lor trebuia să mănânce bine.

Cum ziceam, la ediția asta lucrurile au prezentat o față mai meschină a societ…

Mileul de Aur - premiile neoficiale ale publicității

Industria creativă e puțin meschină. Din exterior se văd doar campaniile alea mișto unde s-au aliniat toate planetele posibile din univers, iar din interior sunt zile-luni-ani de făcut chestii mediocre pentru că cineva trebuie să le facă și pe alea. Orice banalitate de ambalaj, afiș publicitar, banner sau postare de social media a fost făcută de un om care visează să urce cândva pe scenă și să citească un discurs plictisitor de mulțumire.

Ei bine, ieri acești oameni au avut ocazia să facă asta la gala de premierea a Mileului de Aur. Un festival organizat mai mult ad-hoc pentru a râde puțin de creativitatea banală a industriei. Ca idee, la o categorie a câștigat un sticker alb de pus pe o fereastră pentru a ascunde un aer condiționat. Cu adevărat amuzant este că aia aparent era a 3-a versiune a respectivului sticker. Cam ăsta e nivelul de banalitate de care te mai lovești prin industria asta.

Dar și când urci pe scena aia, nebunie. Chiar dacă te înscrii și te votezi singur, cum a făcu…

Trailer: Pentru Romania (2018)

Deși am fost destul de critic în trecut cu filmele românești, mă bucură de fiecare dată când aflu câte ceva despre ce mai scoate cinematografia autohtonă. Ieri cam pe la prânz primesc un email cu o invitație de vizionare. Aveam alte pe cap așa că i-am dat cu marks as unread până azi dimineață când am avut niște minute libere.
...intr-o societate bantuita de indoiala, cu o scara a valorilor fundamentale subreda, dezordine sociala, crize politice, culturale sau economice, exista tentatia unui refugiu intr-un trecut al implinirii si al luminii. Acesta este Mitul Varstei de Aur, care, pentru societatea romaneasca de azi, este intruchipat intrucatva si de perioada Antichitatii, cand pe teritoriul actual al Romaniei locuiau triburi ale geto-dacilor.  " Pentru Romania " este filmul care aduce razboinicii daci in zilele noastre.
Doi razboinici daci ajung in prezent si descopera o Romanie care ii pune pe ganduri. Intriga filmului regizat de Andrei Barbat ii poarta pe protagonisti in…