Treceți la conținutul principal

inspire 2009

Azi am dat o mica fuga pe la Inspire 2009 (pagina oficiala) la Marriott sa vad si eu daca pot sa ma inspir nitel. Am ajuns abia la Marketing Arena unde au fost prezentate 10 proiecte de marketing pentru 2009. Aparent asta era the cool stuff a conferintei. In continuare o sa incerc sa fac un scurt review al proiectelor prezentate in modul caracteristic pe care il si iubiti:

O iau in ordinea in care sunt pe lista:


Razvan Matasel (Managing Partner,Arsenoaiei & Matasel ) - ideea era sa se treaca de la advertisingul pasiv la tv la cel activ. Ce inseamna asta? Sa nu mai fii bombardat cu reclame in pazele emisiunilor ci sa fie o chestie interactiva. Un exemplu bun ar fi campania cu Accidentele se pot intampla oricui - cand vedetele de televiziune au aparut in in scaune cu rotile in timpul emisiunilor pentru a transmite mesajul campaniei. Am scris mai devreme de un aspect al campaniei. Ideea de astfel de promovari mi se pare una foarte buna si facand abstractie de unele scapari care pe mine m-au deranjat ... poate sa iasa o chestie foarte misto. \

Stefan Stroe (Strategic Planning Director, Gray) - Concluzia era ca risipim prea multe resurse si aruncam prea multi bani ... asta pusa in contrast cu criza care exista. Hai sa nu mai aruncam banii pe prostii si sa ne gandim mai bine daca chiar avem nevoie de ceea ce cumparam. Intr-o oarecare masura mi s-a parut o chestie dusa la extrem in conditiile in care o parte din mesaj era ceva de genul : hai sa renuntam la fun stuff. Chiar ai nevoie sa te duci la petreceri in fiecare seara? Chiar ai nevoie sa mananci la restaurant in fiecare seara? Chiar ai nevoie sa arunci la gunoi toate electonicele vechi? sau mancarea care s-a apropiat de data de expirare? Suna bine asta cu minimalizarea lucrurilor de care nu ai imperativ nevoie dar pe de alta parte fac toate astea pentru ma simt bine. Nu stiu cum o sa prinda asta la oameni dar as fi curios sa o vad pusa in practica.

Craita Coman (Managing Partner, Bad Brand) - haideti sa personalizam si sa vindem emoticoanele de pe yahoo ca aparent tinerii o freaca mult si bine pe messenger. Prezentarea mie personal nu mi-a placut pentru ca parea facuta asa ca trebuia facuta. Poate zic asa pentru ca problemele tehnice au rapus-o - incerca sa comunice mesajul pe messenger si asta s-a dovedit prea mult si pentru ea si pentru partenerul de chat. Nu stiu ce ati scris pentru ca nu am vederea buna .. si pe proiector de la jumatatea salii .. fontul normal de yahoo nu se vede ... gen. Ideea in sine este chiar superficiala. Nu cred ca cineva si-ar instala de buna voie niste emoticoane branduite. Dar cine stie ... poate unii indragostiti de un brand anume ar face asta. Problema mare este implementarea: eu vad iconitele mele custom made ... dar partenerul de chat nu .. iar la nivel global nu vad yahoo-ul facand un rebranding total de emoticoane.

Razvan Capanescu (Creative Director,Publicis Romania) - cand esti in baie ai nevoie sa citesti ceva ... asa ca hai sa punem comic book-uri pe hartia igenica - in episoade. Suna fun si oke dar te izbesti de alte probleme cand vine vorba de multi useri ai respectivei hartii ... Personal prevad o crestere a violentei conjugale ... o sa bata sotii la neveste ca le-au "folosit" urmatorul capitol din banda desenata. Ce faci cand trebuie sa "citesti" un episod jumatate? Citesti 2 sau .. faci un efort doar cu unul? In principiu alta prezentare sa fie ... acolo.

Bogdana Butnar (Managing Director & Head of Strategy, MRM Partners) - sa renuntam la conceptul de love brands. Oamenii nu sunt chiar asa de entuziasmati de produsul tau. Mai bine ar fi sa ii platesti pentru loialitate si pentru friends referral. Sau chiar reduceri in grup sau la volum. Eu credeam ca asta oarecum se face dar in principiu nu ma deranjeaza ideea ... noi te platitm daca mai aduci consumatori. Suna a sistem tip piramida sau retea de droguri dar posibil sa mearga. Oamenii vor bani nu .. love din partea brandurilor. Deci ++ pentru Bogdana.

Elena Ionita (Planning Director, Leo Burnett) - in 2009 se implinest 20 de ani de la revolutie asa ca hai sa cinstim in 2009 steagul cu gaura de la revolutie in semn de recunoastere a 20 de ani de aparenta democratie. Incredibil acest proiect chiar a castigat Marketing Arena. Ce implica aceasta cinstire? Un an de zile sa inlocuim steagurile oficiale cat si cele personale cu unele cu gaura - lucru din cate stiu eu total ilegal avand vedere ca asta e un apel la defaimare. Personal nu pot sa imi explic de ce a castigat avand in vedere ca existau proiecte mai bune (in opinia mea). Este si ilegal .. tu ca tara nu poti sa decizi ca timp de un an o sa iti schimbi steagul pentru ca vrei sa fii cool. Daca ar fi vorba de o tara ma gandesc ca brandul ar avea de suferit ... asa ca nu pot sa imi explic de ce un planner a venit tocmai cu ideea asta. In principiu inca un proiect acolo .. sa fie sau daca tinem cont de ce zicea ea (ca s-a gandit din iulie parca) .. un proiect de backup pana cand vine ideea AIA Idee ce nu a venit din pacate.

Stefan Voloaca (Creative Director, Bigger Group) - ideea care mi-a placut cel mai mult. Bucurestiul chiar e apreciat de straini dar din pacate nu are acel ceva ce sa il faca un brand (vezi I *inimioara* NY) asa ca poate e cazul sa facem noi acel ceva si sa nu asteptam ca autoritatile sa il gaseasca. E mai usor sa prinda cand nu vine de la o entitate oficiala. Ideea lor era sa foloseasca ca logo pentru bucuresti : BucurESTI TU. As da link catre poza daca as gasi-o pe undeva - blogul lor nu mai este actualizat de 3 luni. Suna bine si cred ca e cazul sa se faca asa.

Sorin Tranca (Managing Partner, Friends Advertising) - haideti toti sa ne indopam cu Kava - o planta care te face fericit fara sa iti afecteze perceptia. Sounds like uber fun dar in afara de mesajul cu hai sa ne drogam toti nu cred ca s-a gandit mai departe la repercursiuni atat sociale cat si legale. Tin sa subliniez ca planta e legala si ca vorbeam ceva la un nivel general cu o societate de oameni fericiti tot timpul care poate duce pierdere a eu-lui individual (detaliez la nevoie). Btw .. omul a arso cat se poate de creativ ... sau cum imi place mie sa zic .. aerian.

Mihai Gongu (Deputy Creative Director, Graffiti BBDO) - cumparaturi surpriza pentru cei bogati care isi permit. WTF? Adica vrei sa iti cumperi un produs si zici cam ce ai vrea sa faca si cum sa arate ... si ei ti-l vand. Un exemplu dat m-a terminat ... adica tu vrei telefon .. zici ce culoare si ce sa faca ... si apoi il primesti intr-o cutie cu un abonament ... surpriza. Chiar atat de mult conteaza emotia descoperirii? Din categoria .. hai sa venim cu o idee acolo  ... ca sa fie si sa nu zica lumea ca nu am incercat.

Costin Radu (Managing Director, IQads) - buget 0 in campani. Asta ar mari eficienta precum si creativitatea. Buget 0 este un laitmotiv deci nu trebuie luat ca atare. Suna bine asa cu guerilla marketing .. pe cat mai putini bani. Problema e ca trebuie sa fii cu adevarat creativ si eficient si nu cred ca sunt multi dispusi sa faca efortul acesta.


Scris in graba asa ca nu judecati aparenta lipsa de coerenta :)

Comentarii

  1. Astea au fost ideile? destul de slabut spun eu, in afara de cea cu bucuresti-ul. Asa ceva chiar ar trebui pus in practica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Comnmenturile mele: Craita cred ca nu se da prea mult pe mess ca deja exista posibilitatea cand iti faci avatar sa alegi variante branduite. Si la IMVironment la fel. A, nu erau emoticoane, big deal. Nu cred ca Yahoo inca nu s-a gandit.
    Stefan are dreptate, doar ca unii au renuntat nu neaparat din cauza crizei, ci ca nu mai e asa fun. Sau poate am imbatranit prea multi din publicitate :))) Eu nu mai ies ca inainte ca am nevoie sa dorm, sa mai citesc o carte, sa vad un film. Ies daca merita sa ies, vezi un concert fain sau un party interesant.
    Elena Ionita: aaa, eu n-am inteles ideea, din ce povestesti tu. De ce am face asta? De ce un cetatean al tarii asteia ar fi atat de entuziasmat ca a fost Revolutia? Marea parte care sunt peste 45-50 de ani considera ca multe lucruri erau mai ok si mai bune inainte. Convinge-i pe ei intai si dupa aia....
    Gongu e pe campii, poate din cauza ca s-a casatorit si i-a luat aia mintile.
    Costin Radu stie ceva. Oricum bugetul de multe ori e mic, doar ca multe agentii inca mai au impresia ca pot sa "mulga" clientul. Nah, acum am comentat la tine cat n-am mai facut-o de o luna incoace :P

    RăspundețiȘtergere
  3. @Delice - pentru sarbatorirea celor 20 de ani de democratie pe care i-am castigat atunci ... ceva de genul asta. Despre proiectul Elenei Ionita vorbesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asta am inteles, am vazut si prezentarea la Manafu. Nu inteleg adevarata motivatie din spate.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Adevăratul joc pe care trebuie să îl câștigi pe Internet e "Cât de mult reziști până o să dai de gard"

Umblă o vorbă prin târg că pe Internet e bine să ai ultimul argument, semn că ai câștigat. Mă face să râd asta. Odată ce deja ai întrat în conflict ai pierdut jocul cu adevărat important. Lasă-i pe amatorii ăștia să se certe ca berbecii, tu ești în liga mare. Liga celor care n-au dat-o încă de gard pe Internet.+

Am o venerabilă vârstă de activitate socială pe Internet, încă de pe vremea când treaba asta nu se numea social, și am văzut destule cazuri de oameni care s-au dus full retard într-o slăbiciune de moment.

Oameni pe care îi cunoșteam online de ani de zile, pe care într-o oarecare măsură îi urmăream și păreau că au un mod de gândire sănătos asemănător cu al meu, au luat-o pe arătură dintr-o problemă de genul care țin ocupat Internetul câte 5-6 zile.

Ăla e un moment în care trebuie să recunosc că mă bucur. S-au ascuns ei ce s-au ascuns, păreau că o duc bine pe listele jocului celor care n-au dat-o de gard încă și buuuum au ieșit din joc. Cei mai stilați au o ieșire atât de spect…