Treceți la conținutul principal

responsabilitatea sociala in 2010

Dragos Dehelean m-a invitat sa raspund la 4 intrebari despre responsabilitatea sociala in anul ce a trecut. Am acceptat si am inceput sa ma gandesc indelung la prima intrebare. Dupa aproape 5 zile mi-am spus ca este cazul sa raspund desi pentru mine responsabilitatea sociala e mai rara ca Baba Cloanta.

  • Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?
Raiffeisen Bank (I  love Velo), UniCredit (Cicloteque), Vodafone Romania (O sansa pentru viata) si Sensiblu (Nuepoveste.ro).

Acesta nu este un top. Sunt singurele companii de care stiu ca s-au implicat intr-un proiect de responsabilitate sociala. Cu 4 nu poti sa faci un top de 3. 

  • In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?
Am aceeasi problema ca la prima intrebare - cand pe o perioada de 2 ani iti aduci aminte doar de 4 proiecte nu cred ca se poate vorbi de zel din partea marilor compani. Sunt tentat sa zic ca nu s-au implicat deloc si asta reprezinta cum s-au vazut 2010 de pe partea mea a baricadei. Poate ma insel ... poate ca nu.

  • Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?
Vreau ca in 2012 cand o sa raspund la prima intrebare sa stau tot 5 zile sa ma gandesc la un raspuns. Nu pentru ca nu reusesc sa imi aduc aminte vreun proiect ci pentru ca nu pot sa ma hotarasc care au fost cele mai bune. Imi doresc sa vad mai multe proiecte pentru educatie, mediu si sport.

  • Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Sunt dispus sa ma las prada emotiilor si sa va asigur un loc in top of mind pentru proiecte extraordinare. As da o sansa in plus unei companii responsabile social in fata uneia ce nu s-a implicat in astfel de proiecte. E doar o sansa dar poate sa fie picatura care inclina balanta.

Raspunsuri date de alti oameni gasiti pe responsabilitatesociala.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Spune-mi ce ți se fură din magazin că să îți zic în ce cartier ești

Inițial când mi-a trecut ideea asta prin cap am zis ca fac un research sănătos, dar s-a dovedit până la urmă că rutina învinge și cam prin aceleași 4-5 supermarket-uri ajung cu regularitate. N-am mai avut speranțe că pot să fac asta singur așa că am mai întrebat pe la colegele de birou și am reușit să strâng o mini listă aproape relevantă.

Premiza de la care am plecat este una destul de simplă, supermarket-urile nu pun de capul lor diferite produse în casetele acelea securizate de plastic. Dacă făceau asta, toate magazinele din același lanț aveau aceleași produse. Nu, se apucă sa securizeze produsele care se fură mai mult decât media altor produse. Așa că poți face un fel statistică cu ce preferă locuitorii respectivei zone să mai subtilizeze de prin supermarket.

Spirtoasele sunt o excepție, ele se fură la fel prin fiecare zonă așa că mai toate sunt securizate. Aceeași situație e și cu prezervativele în pachete de câte 15 bucăți. Automat pe astea le exclud pentru că niciun cartier nu…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …