Treceți la conținutul principal

Cat de usor e sa iti deschizi un magazin online de IT&C?

Ti-ai pus vreodata intrebarea asta? Eu am avut curiozitatea asta acum vreo 3-4 ani cand am tinut mortis sa imi iau in aceeasi zi un laptop obscur de la Lenovo. Singurii care il aveau pe stoc erau niste baieti pe la Timpuri Noi care aveau un mic magazinas online. Pretul era bun. I-am intrebat de garantie si mi-au zis ca este cea globala de la Lenovo. Atat a trebuit sa aud - nu vroiam sa depind de ei. M-am urcat in taxi si in 5 minute eram la ei.

Cei 5 angajati isi faceau treaba intr-un parter de casa printre sute de cutii de produse IT&C. Tot sediul era format din 3-4 camere moderate ca suprafata. Au fost foarte simpatici cu mine si mi-am rezolvat problema (trebuia sa il am atunci) in cateva minute. Am plecat fericit si practic am uitat de ei pana acum 5 minute cand am cautat pe email numele magazinului: vexio.ro . Ha. Inca mai exista dupa 4 ani dificili de criza si toate cele.

Dar unde vreau sa ajung cu aceasta povestire? Acum 2 zile am fost la conferinta de presa a celui mare distribuitor de electrocasnice si IT&C din Europa Centrala si de Est: ABC Data. Eram pur si simplu curios sa vad despre ce este vorba. Nu era un subiect pe care sa il cunosc. Drept urmare, Victor Kapra mi-a si zis la un moment dat: "Chiar sunt curios despre ce o sa scrii tu dupa aceasta conferinta". Are dreptate. Nu sunt un blogger pur sange IT&C precum Radu Dumitru si Dan Dragomir. Ei au acoperit mai bine aceasta (re)intrare pe piata romaneasca a ABC Data-ului.

ABC Data Romania  - poza de la Dan pentru ca eu am stat cam in spate

Totusi, dintre toate cifrele aruncate in conferinta de presa, una mi-a ramas in minte: ABC Data estimeaza ca potentialul in 2014 a pietei de IT&C din Romania este de 800 milioane de euro. Interesant. Oare cum ar putea cineva sa ajunga la o mica bucatica din aceasta suma?

Si acum ma intorc la intrebarea din titlu. Am aflat ca este usor. ABC Data are o platforma (Interlink se numeste) in care poti sa faci niste API call-uri ce iti vor servi toata informatia pe care vrei sa o afisezi in magazinul online: imaginea cu produsul, descrierea acestuia si stoc-ul real time. Bonus: te consiliaza si te ajuta in a implementa toate acestea. Practic - ai scapat de cea mai mare bataie de cap logistica. Pui un sistem de plata online. Nu ignori design-ul si UX-ul. Vorbesti cu o firma de curierat. Iti inchiriezi un mic sediu si angajezi cativa oameni. Gata. Ai un magazin online. Destul de simplu, nu?

Eh. Ce e mai greu abia acum incepe: cum te diferentiezi de concurenta si cum atragi potentialii clienti - dar deschiderea efectiva a unui magazin online de IT&C este cam atat de usoara precum am prezent-o in fraza de mai sus.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Condimental de Calif vis a vis de Camera de Comerț

Când sfânta treime a rotisorului din Centrul Vechi s-a destrămat, atunci când Calif și Divan și-au luat tălpășița că erau în clădiri cu risc seismic, am trăit o adevărată dramă. Unde îmi voi rezolva eu poftele nocturne? Mai ales că și Dristorul de la Budapesta a făcut ceva pași spre Tineretului.

Cumva parcă toți s-au vorbit și m-au părăsit. Am mai încercat eu din când în când să îi mai vizitez pe la Iancului, Romană și Tineretului, dar de multe ori era peste mână. Trebuia să mă duc special pentru ei în zona aia, lucru care cam știrbea din pofta ad hoc a kebabului.

 Soarele a venit și pe strada mea. Acum vreo săptămână am văzut un Condimental de Calif la 2-3 minute de mine și n-am știut de unde să îl apuc că era închis și nu părea să fie operațional încă. Norocul mi-a surâs ca aseară să îl găsesc deschis și i-am trecut pragul cu emoția unul prichindel în prima zi de școală.


Am luat un Dill Kebab de vită, un Kebun și o limonadă. Un ce? Un Kebun - chestia din poza de mai sus: pui, humus…

Strongbow - de ceva vreme lansata si la noi in 3 sortimente

Lansarea efectiva a fost acum vreo 3-4 saptamani, dar am evitat sa scriu despre asta inainte sa o localizez offline intr-un supermarket. Oho si cat de greu a fost sa fac asta. Am vanat in Carrefour-ul si Mega Image-ul de la Piata Unirii de parca viata mea depindea de asta.

Cred ca m-ati vazut p-acolo. Cu ochii mijiti, eram cel nehotarat la raionul de beri de import. Ocazional faceam 13-14 si pe la cele cu arome si chiar pe la sucuri - de unde sa stiu unde naiba ar pune ei cidrul (mai are rost sa zic si de mere?).

Gata cu panica! intr-un tarziu au bagat si la mine in cartier cidru Strongbow.


Ce as putea sa zic despre Strongbow? Este un hard cider (4.5% alcool) si la noi in tara vine in trei variante: gold apple, red berries si elderflower. Gold e cel clasic de care probabil ai mai baut prin irish pub-uri, cel de soc nu este pentru toata lumea datorita aromei puternice, iar cel de fructe de padure pare o varianta mai domolita a unui Framboise.

Dupa ce am testat intensiv toate variantele…

Trigger words la Poșta Română

Pentru că tot m-am întors de 10 minute de la un oficiu poștal unde în teorie trebuia să ridic niște tricouri venite de pe threadless.com, lucru care nu s-a întâmplat dintr-un motiv care îmi e străin, am zis să fac un scurt ghid despre ce cuvinte ar trebui evitate atunci când vorbești la ghișeu.

Primul a fost curier. E posibil ca toată lumea să râdă de mine că nu știam acest trigger word de bază, dar în simplitatea mea, numesc curieri toți cei care vor să îmi livreze ceva. Eu o țineam pe a mea că m-a sunat curierul Poștei Române să îmi livreze ceva vineri, ea tot îmi spunea că Poșta Română nu are curieri și poate altcineva a încercat să îmi livreze ceva.

Ba că e agentul poștal, ba că e nu mai știu ce poștal, dar cu siguranță nu e curier. Bine. Fie ca voi. Am continuat să îi zic reprezentantul Poștei, dar nici așa n-am avut succes. Dacă nu știu titulatura lui exactă, n-au cum să își dea seama cine și ce a vrut să îmi livreze. Mai că îmi venea să zic ca Despot Tricouri în...

Al doilea c…