Treceți la conținutul principal

Cat de usor e sa iti deschizi un magazin online de IT&C?

Ti-ai pus vreodata intrebarea asta? Eu am avut curiozitatea asta acum vreo 3-4 ani cand am tinut mortis sa imi iau in aceeasi zi un laptop obscur de la Lenovo. Singurii care il aveau pe stoc erau niste baieti pe la Timpuri Noi care aveau un mic magazinas online. Pretul era bun. I-am intrebat de garantie si mi-au zis ca este cea globala de la Lenovo. Atat a trebuit sa aud - nu vroiam sa depind de ei. M-am urcat in taxi si in 5 minute eram la ei.

Cei 5 angajati isi faceau treaba intr-un parter de casa printre sute de cutii de produse IT&C. Tot sediul era format din 3-4 camere moderate ca suprafata. Au fost foarte simpatici cu mine si mi-am rezolvat problema (trebuia sa il am atunci) in cateva minute. Am plecat fericit si practic am uitat de ei pana acum 5 minute cand am cautat pe email numele magazinului: vexio.ro . Ha. Inca mai exista dupa 4 ani dificili de criza si toate cele.

Dar unde vreau sa ajung cu aceasta povestire? Acum 2 zile am fost la conferinta de presa a celui mare distribuitor de electrocasnice si IT&C din Europa Centrala si de Est: ABC Data. Eram pur si simplu curios sa vad despre ce este vorba. Nu era un subiect pe care sa il cunosc. Drept urmare, Victor Kapra mi-a si zis la un moment dat: "Chiar sunt curios despre ce o sa scrii tu dupa aceasta conferinta". Are dreptate. Nu sunt un blogger pur sange IT&C precum Radu Dumitru si Dan Dragomir. Ei au acoperit mai bine aceasta (re)intrare pe piata romaneasca a ABC Data-ului.

ABC Data Romania  - poza de la Dan pentru ca eu am stat cam in spate

Totusi, dintre toate cifrele aruncate in conferinta de presa, una mi-a ramas in minte: ABC Data estimeaza ca potentialul in 2014 a pietei de IT&C din Romania este de 800 milioane de euro. Interesant. Oare cum ar putea cineva sa ajunga la o mica bucatica din aceasta suma?

Si acum ma intorc la intrebarea din titlu. Am aflat ca este usor. ABC Data are o platforma (Interlink se numeste) in care poti sa faci niste API call-uri ce iti vor servi toata informatia pe care vrei sa o afisezi in magazinul online: imaginea cu produsul, descrierea acestuia si stoc-ul real time. Bonus: te consiliaza si te ajuta in a implementa toate acestea. Practic - ai scapat de cea mai mare bataie de cap logistica. Pui un sistem de plata online. Nu ignori design-ul si UX-ul. Vorbesti cu o firma de curierat. Iti inchiriezi un mic sediu si angajezi cativa oameni. Gata. Ai un magazin online. Destul de simplu, nu?

Eh. Ce e mai greu abia acum incepe: cum te diferentiezi de concurenta si cum atragi potentialii clienti - dar deschiderea efectiva a unui magazin online de IT&C este cam atat de usoara precum am prezent-o in fraza de mai sus.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Cele mai bune merdenele Facebook meetup

Ca un veritabil explorator culinar, sâmbătă dimineața îmi dădeam întâlnire cu niște prieteni în fața patiseriei cu cele mai bune merdenele din București.

Pontul îl primisem de la cineva de încredere pe zona asta de mâncare așa că tot ce a trebuit pentru a îmi convinge o prietenă însărcinată să vină a fost să zic „cea mai bună merdenea”.  Atât și deja aveam un plan ca a doua zi să ne vedem la 11 undeva pe la Piața Amzei.

Pe hârtie ne anunțaseră 6-7 temerari pentru acest merdenea-facebook-meet, dar până la urmă ne-am strâns doar vreo 4 temerari. Chiar și așa, pentru mine a fost o premieră aceasta degustare semi ad-hoc a street food-ului original: sfânta merdenea.



Patiseria cu pricina se numește Comteia și de fapt este un combo de patiserie cu magazin mixt specializat pe băutură modestă și țigări la bucată.

Pe cei mai slabi de înger probabil că bețivii pașnici din jur îi vor speria și vor traversa pe trotuarul de vis-a-vis, dar exploratorii adevărați sunt răsplătiți cu merdenele excelen…

Brunch în București: RePlace din Cotroceni

Pentru că de când avem bestia mică simțeam că ne-am cam auto-izolat în proximitatea casei, împreună cu mândra am decis să facem ce fac toți oamenii de 30ish de ani prin seriale: să pună bazele unei tradiții în jurul brunchului de duminică cu prietenii.

Zis și făcut, iar duminica trecută ne-am strâns pe la 11:30 la RePlace în Cotroceni (maps) să punem bazele acestei tradiții culinaro-hipstărești. Cred că eram primii lor clienți pe ziua respectivă așa că ne-am putut alege cea mai bună masă din cele 5 pe care mica terasă din spate o are.

Locul e de un chillax contagios și e lesne de înțeles de ce oamenii l-au votat pe pagina celor de la Guerrilla ca fiind cea mai frumoasă terasă din București. În plus, se poate vedea și în poză liga înaltă de hipsterism în care joacă: nici nu au pahare de bere pentru berea la doză pe care o servesc.

Cumva n-ar trebui să nu fiu prea critic cu ei pentru că la origini sunt o cafenea, dar le-am trecut de două ori pragul și de fiecare dată nu aveau fix berea…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…