Treceți la conținutul principal

Cat de usor e sa iti deschizi un magazin online de IT&C?

Ti-ai pus vreodata intrebarea asta? Eu am avut curiozitatea asta acum vreo 3-4 ani cand am tinut mortis sa imi iau in aceeasi zi un laptop obscur de la Lenovo. Singurii care il aveau pe stoc erau niste baieti pe la Timpuri Noi care aveau un mic magazinas online. Pretul era bun. I-am intrebat de garantie si mi-au zis ca este cea globala de la Lenovo. Atat a trebuit sa aud - nu vroiam sa depind de ei. M-am urcat in taxi si in 5 minute eram la ei.

Cei 5 angajati isi faceau treaba intr-un parter de casa printre sute de cutii de produse IT&C. Tot sediul era format din 3-4 camere moderate ca suprafata. Au fost foarte simpatici cu mine si mi-am rezolvat problema (trebuia sa il am atunci) in cateva minute. Am plecat fericit si practic am uitat de ei pana acum 5 minute cand am cautat pe email numele magazinului: vexio.ro . Ha. Inca mai exista dupa 4 ani dificili de criza si toate cele.

Dar unde vreau sa ajung cu aceasta povestire? Acum 2 zile am fost la conferinta de presa a celui mare distribuitor de electrocasnice si IT&C din Europa Centrala si de Est: ABC Data. Eram pur si simplu curios sa vad despre ce este vorba. Nu era un subiect pe care sa il cunosc. Drept urmare, Victor Kapra mi-a si zis la un moment dat: "Chiar sunt curios despre ce o sa scrii tu dupa aceasta conferinta". Are dreptate. Nu sunt un blogger pur sange IT&C precum Radu Dumitru si Dan Dragomir. Ei au acoperit mai bine aceasta (re)intrare pe piata romaneasca a ABC Data-ului.

ABC Data Romania  - poza de la Dan pentru ca eu am stat cam in spate

Totusi, dintre toate cifrele aruncate in conferinta de presa, una mi-a ramas in minte: ABC Data estimeaza ca potentialul in 2014 a pietei de IT&C din Romania este de 800 milioane de euro. Interesant. Oare cum ar putea cineva sa ajunga la o mica bucatica din aceasta suma?

Si acum ma intorc la intrebarea din titlu. Am aflat ca este usor. ABC Data are o platforma (Interlink se numeste) in care poti sa faci niste API call-uri ce iti vor servi toata informatia pe care vrei sa o afisezi in magazinul online: imaginea cu produsul, descrierea acestuia si stoc-ul real time. Bonus: te consiliaza si te ajuta in a implementa toate acestea. Practic - ai scapat de cea mai mare bataie de cap logistica. Pui un sistem de plata online. Nu ignori design-ul si UX-ul. Vorbesti cu o firma de curierat. Iti inchiriezi un mic sediu si angajezi cativa oameni. Gata. Ai un magazin online. Destul de simplu, nu?

Eh. Ce e mai greu abia acum incepe: cum te diferentiezi de concurenta si cum atragi potentialii clienti - dar deschiderea efectiva a unui magazin online de IT&C este cam atat de usoara precum am prezent-o in fraza de mai sus.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Ricoh ia nota zece pentru marketing emotional

Surprinzător, cu acest teaser ce are puțin peste 5000 de vizualizări.

De fapt nici nu pot să spun că este un teaser. E mai mult un manifest pentru Ricoh GR III, upgrade-ul unei săpuniere excelente pentru fotografia de stradă. Cameră ce brusc a urcat foarte sus pe whishlist-ul meu de anul acesta.

Slow clap.

Bravo.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Cum mă împac cu Google Home după 3 săptămâni de la achiziție

Răspunsul super scurt este că mă împac destul de bine.

A fost genul ăla de achiziție pe care nu mi-am dorit-o neapărat, dar acum o lună am prins o ofertă bună la doar 560 de lei sau ceva de genul ăsta pe emag și am zis why not? Chiar și pentru un moft, reducerea de la 720 cât e acum era una semnificativă.

Prima bilă neagră a venit când am vrut să îl bag în priză că am descoperit că e versiunea de UK/US, iar eu nu aveam adaptor de priză. Am la metrou o gheretă cu tot felul de electronice și am rezolvat rapid problema cu 10 lei, dar rezultatul este unul total inestetic pentru cineva care dă mai mult de doi bani de estetică.

Setarea inițială a fost putin problematică pentru că nu reușeam sub nicio formă să setez multi-user voice matching-ul, dar până la urmă soluția s-a dovedit a fi destul de simplă, chit ca am pierdut vreo 2 ore să o găsesc: trebuia să reseteze voice recognition-ul din Google Assistant-ul de pe telefon. Poate ajută pe cineva pe viitor informația asta.

După ce l-am seta…