Treceți la conținutul principal

Cat de usor e sa iti deschizi un magazin online de IT&C?

Ti-ai pus vreodata intrebarea asta? Eu am avut curiozitatea asta acum vreo 3-4 ani cand am tinut mortis sa imi iau in aceeasi zi un laptop obscur de la Lenovo. Singurii care il aveau pe stoc erau niste baieti pe la Timpuri Noi care aveau un mic magazinas online. Pretul era bun. I-am intrebat de garantie si mi-au zis ca este cea globala de la Lenovo. Atat a trebuit sa aud - nu vroiam sa depind de ei. M-am urcat in taxi si in 5 minute eram la ei.

Cei 5 angajati isi faceau treaba intr-un parter de casa printre sute de cutii de produse IT&C. Tot sediul era format din 3-4 camere moderate ca suprafata. Au fost foarte simpatici cu mine si mi-am rezolvat problema (trebuia sa il am atunci) in cateva minute. Am plecat fericit si practic am uitat de ei pana acum 5 minute cand am cautat pe email numele magazinului: vexio.ro . Ha. Inca mai exista dupa 4 ani dificili de criza si toate cele.

Dar unde vreau sa ajung cu aceasta povestire? Acum 2 zile am fost la conferinta de presa a celui mare distribuitor de electrocasnice si IT&C din Europa Centrala si de Est: ABC Data. Eram pur si simplu curios sa vad despre ce este vorba. Nu era un subiect pe care sa il cunosc. Drept urmare, Victor Kapra mi-a si zis la un moment dat: "Chiar sunt curios despre ce o sa scrii tu dupa aceasta conferinta". Are dreptate. Nu sunt un blogger pur sange IT&C precum Radu Dumitru si Dan Dragomir. Ei au acoperit mai bine aceasta (re)intrare pe piata romaneasca a ABC Data-ului.

ABC Data Romania  - poza de la Dan pentru ca eu am stat cam in spate

Totusi, dintre toate cifrele aruncate in conferinta de presa, una mi-a ramas in minte: ABC Data estimeaza ca potentialul in 2014 a pietei de IT&C din Romania este de 800 milioane de euro. Interesant. Oare cum ar putea cineva sa ajunga la o mica bucatica din aceasta suma?

Si acum ma intorc la intrebarea din titlu. Am aflat ca este usor. ABC Data are o platforma (Interlink se numeste) in care poti sa faci niste API call-uri ce iti vor servi toata informatia pe care vrei sa o afisezi in magazinul online: imaginea cu produsul, descrierea acestuia si stoc-ul real time. Bonus: te consiliaza si te ajuta in a implementa toate acestea. Practic - ai scapat de cea mai mare bataie de cap logistica. Pui un sistem de plata online. Nu ignori design-ul si UX-ul. Vorbesti cu o firma de curierat. Iti inchiriezi un mic sediu si angajezi cativa oameni. Gata. Ai un magazin online. Destul de simplu, nu?

Eh. Ce e mai greu abia acum incepe: cum te diferentiezi de concurenta si cum atragi potentialii clienti - dar deschiderea efectiva a unui magazin online de IT&C este cam atat de usoara precum am prezent-o in fraza de mai sus.

Comentarii

Postări Populare

M-am uitat la toate* filmele siropoase de Crăciun de pe Netflix

Îndată ce a dat prima zăpadă am băgat primul cântecel de Crăciun pe YouTube. Apoi un playlist pe Spotify și niște filme de gen pe Netflix. Dacă despre primele două nu prea aș avea ce zice pentru că vin cu nivelul clasic de nostalgie, despre mini maratonul făcut pe Netflix aș așterne câteva rânduri pe blogul ăsta.

Brief-ul filmelor ales a fost unul destul de simplu. Să fie producții originale, să fie de anul ăsta și să fie de o siropoșenie exemplară ce ar putea să prindă doar la fete de vreo 25-iș de ani. Așa am exclus orice animație sau film clasic despre Crăciun care nu se concentrează exclusiv pe o ea care se îndrăgostește de el ca apoi să se întâmple ceva și ea să fie supărată pe el ca apoi se regăsească fix înainte de final.

A Christmas Prince - Știu că e de anul trecut, nu l-am revăzut anul ăsta, dar momentan rămâne cel mai decent film de gen de văzut la modul serios, non-ironic și non-la-mișto. Am înțeles că au filmat partea a 2-a și urmează să îl difuzeze cândva în următoarele …

Și tu câtă fericire ai pierdut când ți-ai mărit numărul de followers de 25 ori pe Instagram?

Cred că toți cei care se vor uita la video-ul ăsta se vor împărți imediat în două categorii. Prima a celor care vor trade rapid concluzia că social media și faima nu aduc fericirea, a doua a celor care vor spune că e de fapt o maturizare oarecum de așteptat la vârsta respectivă. Cred că este evident după titlu în ce categorie fac parte.

Dacă e să mă iau după Internet, fata respectivă este ceva produs al industriei de fabricat vedete din nimic. Tot ce este posibil pentru că până azi n-am auzit de ea și e improbabil să mă apuc acum să îi urmăresc cariera muzicală. Cu toate astea, ideea video-ului de mai sus mi se pare foarte tare și Vanity Fair iar a dovedit că știe extrem de bine cu ce se mănâncă socialul ăsta pe pâine.

Și ca să mă întorc la acest video, spuneți-mi voi că nu este undeva în top 5 cele mai triste pe care le-ați văzut în istoria recentă. Cum într-un an de zile zâmbetul și optimismul sunt înlocuite de stres și singurătate.

Hashtag atât de trist.

Să dăm cu sad reaction și …

Cum mă împac cu Google Home după 3 săptămâni de la achiziție

Răspunsul super scurt este că mă împac destul de bine.

A fost genul ăla de achiziție pe care nu mi-am dorit-o neapărat, dar acum o lună am prins o ofertă bună la doar 560 de lei sau ceva de genul ăsta pe emag și am zis why not? Chiar și pentru un moft, reducerea de la 720 cât e acum era una semnificativă.

Prima bilă neagră a venit când am vrut să îl bag în priză că am descoperit că e versiunea de UK/US, iar eu nu aveam adaptor de priză. Am la metrou o gheretă cu tot felul de electronice și am rezolvat rapid problema cu 10 lei, dar rezultatul este unul total inestetic pentru cineva care dă mai mult de doi bani de estetică.

Setarea inițială a fost putin problematică pentru că nu reușeam sub nicio formă să setez multi-user voice matching-ul, dar până la urmă soluția s-a dovedit a fi destul de simplă, chit ca am pierdut vreo 2 ore să o găsesc: trebuia să reseteze voice recognition-ul din Google Assistant-ul de pe telefon. Poate ajută pe cineva pe viitor informația asta.

După ce l-am seta…