Treceți la conținutul principal

Cat de usor e sa iti deschizi un magazin online de IT&C?

Ti-ai pus vreodata intrebarea asta? Eu am avut curiozitatea asta acum vreo 3-4 ani cand am tinut mortis sa imi iau in aceeasi zi un laptop obscur de la Lenovo. Singurii care il aveau pe stoc erau niste baieti pe la Timpuri Noi care aveau un mic magazinas online. Pretul era bun. I-am intrebat de garantie si mi-au zis ca este cea globala de la Lenovo. Atat a trebuit sa aud - nu vroiam sa depind de ei. M-am urcat in taxi si in 5 minute eram la ei.

Cei 5 angajati isi faceau treaba intr-un parter de casa printre sute de cutii de produse IT&C. Tot sediul era format din 3-4 camere moderate ca suprafata. Au fost foarte simpatici cu mine si mi-am rezolvat problema (trebuia sa il am atunci) in cateva minute. Am plecat fericit si practic am uitat de ei pana acum 5 minute cand am cautat pe email numele magazinului: vexio.ro . Ha. Inca mai exista dupa 4 ani dificili de criza si toate cele.

Dar unde vreau sa ajung cu aceasta povestire? Acum 2 zile am fost la conferinta de presa a celui mare distribuitor de electrocasnice si IT&C din Europa Centrala si de Est: ABC Data. Eram pur si simplu curios sa vad despre ce este vorba. Nu era un subiect pe care sa il cunosc. Drept urmare, Victor Kapra mi-a si zis la un moment dat: "Chiar sunt curios despre ce o sa scrii tu dupa aceasta conferinta". Are dreptate. Nu sunt un blogger pur sange IT&C precum Radu Dumitru si Dan Dragomir. Ei au acoperit mai bine aceasta (re)intrare pe piata romaneasca a ABC Data-ului.

ABC Data Romania  - poza de la Dan pentru ca eu am stat cam in spate

Totusi, dintre toate cifrele aruncate in conferinta de presa, una mi-a ramas in minte: ABC Data estimeaza ca potentialul in 2014 a pietei de IT&C din Romania este de 800 milioane de euro. Interesant. Oare cum ar putea cineva sa ajunga la o mica bucatica din aceasta suma?

Si acum ma intorc la intrebarea din titlu. Am aflat ca este usor. ABC Data are o platforma (Interlink se numeste) in care poti sa faci niste API call-uri ce iti vor servi toata informatia pe care vrei sa o afisezi in magazinul online: imaginea cu produsul, descrierea acestuia si stoc-ul real time. Bonus: te consiliaza si te ajuta in a implementa toate acestea. Practic - ai scapat de cea mai mare bataie de cap logistica. Pui un sistem de plata online. Nu ignori design-ul si UX-ul. Vorbesti cu o firma de curierat. Iti inchiriezi un mic sediu si angajezi cativa oameni. Gata. Ai un magazin online. Destul de simplu, nu?

Eh. Ce e mai greu abia acum incepe: cum te diferentiezi de concurenta si cum atragi potentialii clienti - dar deschiderea efectiva a unui magazin online de IT&C este cam atat de usoara precum am prezent-o in fraza de mai sus.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

O plimbare prin Bucuresti in 1993

Am dat întâmplător pe YouTube de video-ul de mai jos și m-am uitat captivat la cele 36 de minute de plimbat prin jumătate de București. Ceva ce azi, 26 de ani mai târziu, intră în zona legendelor urbane.

Dar să nu fiu absurd, un sfert de secol nu e o perioadă de timp neglijabilă. Cu siguranță optimiștii vor vedea bunăstarea așternută peste Capitala în tot acest timp, la fel cum pesimiștii vor spune ca de fapt nu prea s-au schimbat atât de multe lucruri încât să nu mai recunoști orașul.

Și cred că e un lucru care ține de vârstă. Pe YouTube ăi mai tineri tindeau să fie mai des în prima categorie, iar ăștia mai bătrâni în a doua.

Să ne întoarcem totuși la clip.



Ziceți și voi: s-a schimbat suficient de mult orașul în tot acest timp?

ps. Deși seamănă, în locul pasagerului nu e Florin Călinescu.

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Reciclatul e pentru fraieri

Au trecut mai bine 3 ani de când mi-am propus să reciclez tot ce se poate recicla. Trei ani de reciclare selectivă și mers aproape lunar la pubele din cartier. Ani în care mi-am dat seama că trebuie să fii destul de fraier să faci asta în Sectorul 4 al Capitalei.

Pe la început aveam pubelele peste bulevard la vreo 450 de metri de bloc. După vreo trei-patru luni au dispărut și au apărut altele la vreo 600 de metri, tot pe partea ailaltă a bulevardului. Nicio problemă, am gamba frumoasă și pot să car sacul lui Moș Crăciun în spate. E mai greu cu sticlele de bere, dar fiecare viciu se plătește cumva.

Nu trece un an, iar REBU pierde contractul de curățenie în favoarea ADP-ului. Ce înseamnă asta pentru fraierică ăsta cu reciclatul? Păi timp de vreo jumătate de an nu mai există nicio pubelă de reciclare nicăieri în zonă/sector. Vreo două luni n-am avut nici coșuri de gunoi pentru că REBU a plecat ca o nevastă supărată din relația asta cu Sectorul 4, adică cu tot ce a avut și n-a avut.

Au f…