Treceți la conținutul principal

Suntem pregatiti sa lasam tehnologia sa ne conduca?

Am incercat o mica glumita in titlu, dar intrebarea e cat se poate de serioasa. Tehnologia se indreapta in directia in care imput-ul uman este din ce in ce mai putin necesar. Uitati-va la toate incercarile de a creea prototipuri de masini autonome si veti realiza ca a conduce va ramane doar un hobby.



Acum vreo 2 saptamani am fost la un workshop despre tehnologiile folosite de BMW pe noile modele lansate, iar cireasa de pe tort a fost experimentatul acestei parcari laterale fara ca cineva sa fie volan. In primul rand, vreau sa va zic ca cel mai socant lucru a fost cat de mult a lipsit socantul in treaba asta.

Ma asteptam sa ma simt putin inconfortabil. Sa existe o tara de anxietate. Neincredere in capacitatea calculatorului de nu lovi toate trei masinile. Nimic. Totul mi s-a parut atat de natural incat abia asta a fost putin infricosator: sa stai pe bancheta din spate relaxat si sa vezi cum masina se parcheaza singura. Spatiul nu mi s-a parut prea generos - o lungime de masina si vreun metru - dar nici nu expertiza necesara sa evaluez parcarile laterale.

Au mai prezentat si alte tehnologii automatizate ce vin in ajutorul soferului: semnalizarea pe HUD a potentialelor pietoni/animale mari care ar putea sa iti sara noaptea in fata, asistenta de faza lunga adaptiva sau computerului de bord care stie ce urmeaza sa faci pe baza informatilor distribuite de ceilalati soferi care au parcurs drumul repsectiv. Totusi, magia volanului care se invarte singur este greu de depasit, chiar daca celalalte tehnologii sunt mai utile in condusul de zi de zi.

Si pentru a reveni la intrebarea din titlu, i-am intrebat cat de mult mai avem de asteptat pentru self driving cars. Raspunsul a fost mult. Dezvoltarea unei serii noi poate dura si 7 ani, ca sa nu mai vorbim de faptul ca o masina autonoma are nevoie de semnificativ mai multe ore de test in real life conditions.

Damn. Speram ca or sa apara mai repede.


Pana una alta, noul model hype-uit de BMW ro este acest acest i3 - model full electric. Dragutica masia si surprinzator de incapatoare in spate - am stat lejer doi oameni de 1.90 si 90 kg. Radu chiar are un review pe blog pe care va invit sa il cititi daca aveti curiozitati despre acest model care va se va comercializa candva in 2015.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Quick Fashion Question: ce te-ar deranja mai mult între un burger storcit și un tânăr bătut?

Mă uitam la reclama asa și mă gândeam cât de ușor au punctat fix unde trebuie natura umană. Cât de ușor e să ignori o agresiune atunci când nu e te privește direct. Bystander Efect în toată frumusețea lui.

Am stat să mă gândesc puțin dacă pe vremea mea se întâmpla ceva de genul și nu țin minte să fi fost vreodată în căruța celor agresați. Mă gândesc că la cât de ușor vede Internetul lucrurile în alb și negru, probabil am fost în cealaltă tabără - a celor care agresau. Acum dacă ar trebui să mă apar aș spune că e o diferența între glumițe adolescentine și violență/răutate. De astea din urmă n-am dat dovadă așa că pot să dorm liniștit noaptea.

Revenind la reclamă, e fix ce trebuie. Un insight perfect adevărat oriunde în lumea asta, un concept destul de simplu cât să fie înțeles de toată lumea și o execuție fără prea mult tam tam. Îmi place și mi-ar plăcea să văd ceva asemănător și pe la ONG-urile noastre care o dau într-o lacrimogenă care nu prea prinde decât pe la oamenii din publicit…

Heineken Blade - un fel de R2D2 al dozatoarelor de bere

Vineri când toată lumea rupea ușa pentru a fugi la mare, eu eram la Galateca să aflu mai multe despre cum Heineken vrea aducă berea draught în cât mai multe locuri ce în mod tradițional nu o serveau din considerente de volum/spațiu.

Ca să fiu sincer mi-a luat ceva să îmi dau seama care sunt locurile astea de care vorbeau ei. În afară de ceainării și coffee shop-uri, nu mi-am amintit pe moment de niciun loc în care am fost și nu servea bere la draught. Apoi m-a pălit - o mulțime de restaurante, locații nonconformiste și cinematografe stau destul de prost la capitolul ăsta.



Roboțelul cu care s-au gândit să cucerească această lume fără bere la halbă este celdin imagine și se numește Heineken Blade.Arată mai mult a espressor decât aduce a dozator de bere, iar din acest motiv este și destul de portabil încât să meargă pus cam pe unde e nevoie.

Are aproape 26 de kilograme cu tot cu "butoiul" de 8 litri și poate să răcească 30-32 de draught-uri de 0.25 la 2 grade. Odată înțepat bu…

Dis de dimineață vezi o variantă mai bună de oameni

De vreo două săptămâni de când am început să ies cu bestia p-afară am tot remarcat lucrul ăsta. Oamenii sunt mai buni de dimineață. Mult mai buni. Indiferent de statut social sau ce au de făcut, sunt mult mai prietenoși, dau binețe și chiar intră în mici conversații cu tine ca necunoscut.

Nu zic că nu ajută și cățelul pentru a sparge gheața, dar am văzut mai multe zâmbete diminețile astea decât am văzut în doi ani jumătate de mers cu metroul pe linia Pipera. E ceva în aer când nici nu s-a crăpat de ziuă de relaxează lumea.

N-am văzut pe nimeni să se grăbească sau să pară împovărat de gânduri, iar asta cred că se datorează în mod special lipsei de aglomerație. Bulevardele sunt larg deschise, pe străduțe se circulă fără probleme și chiar mijloacele de transport sunt primitoare și aerisite. Chiar e ceva în aer ce se simte și care parcă spune tuturor: e un nou început.

Studii despre efectul aglomerației și agitația unei metropole probabil că s-au făcut, dar n-am nevoie de ele să îmi întă…