Treceți la conținutul principal

Suntem pregatiti sa lasam tehnologia sa ne conduca?

Am incercat o mica glumita in titlu, dar intrebarea e cat se poate de serioasa. Tehnologia se indreapta in directia in care imput-ul uman este din ce in ce mai putin necesar. Uitati-va la toate incercarile de a creea prototipuri de masini autonome si veti realiza ca a conduce va ramane doar un hobby.



Acum vreo 2 saptamani am fost la un workshop despre tehnologiile folosite de BMW pe noile modele lansate, iar cireasa de pe tort a fost experimentatul acestei parcari laterale fara ca cineva sa fie volan. In primul rand, vreau sa va zic ca cel mai socant lucru a fost cat de mult a lipsit socantul in treaba asta.

Ma asteptam sa ma simt putin inconfortabil. Sa existe o tara de anxietate. Neincredere in capacitatea calculatorului de nu lovi toate trei masinile. Nimic. Totul mi s-a parut atat de natural incat abia asta a fost putin infricosator: sa stai pe bancheta din spate relaxat si sa vezi cum masina se parcheaza singura. Spatiul nu mi s-a parut prea generos - o lungime de masina si vreun metru - dar nici nu expertiza necesara sa evaluez parcarile laterale.

Au mai prezentat si alte tehnologii automatizate ce vin in ajutorul soferului: semnalizarea pe HUD a potentialelor pietoni/animale mari care ar putea sa iti sara noaptea in fata, asistenta de faza lunga adaptiva sau computerului de bord care stie ce urmeaza sa faci pe baza informatilor distribuite de ceilalati soferi care au parcurs drumul repsectiv. Totusi, magia volanului care se invarte singur este greu de depasit, chiar daca celalalte tehnologii sunt mai utile in condusul de zi de zi.

Si pentru a reveni la intrebarea din titlu, i-am intrebat cat de mult mai avem de asteptat pentru self driving cars. Raspunsul a fost mult. Dezvoltarea unei serii noi poate dura si 7 ani, ca sa nu mai vorbim de faptul ca o masina autonoma are nevoie de semnificativ mai multe ore de test in real life conditions.

Damn. Speram ca or sa apara mai repede.


Pana una alta, noul model hype-uit de BMW ro este acest acest i3 - model full electric. Dragutica masia si surprinzator de incapatoare in spate - am stat lejer doi oameni de 1.90 si 90 kg. Radu chiar are un review pe blog pe care va invit sa il cititi daca aveti curiozitati despre acest model care va se va comercializa candva in 2015.

Comentarii

Populare pe blog în ultima săptămână

Atunci când ordinea mondială te ia cu japca

Dacă este un lucru pe care nu l-am înțeles niciodată, atunci acela e de ce tot timpul Noua Ordine Mondială are un interes direct în a îi influența viața pensionarului Marin Georgescu din Galați.

M-am uitat prin Facebook-ului lui și n-am văzut nimic special. Tradiționala masă în familie de sărbători. O poză random cu ceva monument vizitat. Un share la un concurs de condimente unde marele premiu e o mașină de făcut pâine. Un selfie vizibil strâmb și cel mai probabil făcut din greșeală sau după vreo două păhărele. Poate chiar ambele variante. În toată esența sa, un om simplu.

Ce treabă au netrebnicii ăia cu el?

Și mai ales, cât de amatori să fie și ăia dacă nea' Georgescu i-a dibuit cu atât de multă ușurință?

Nu îmi este foarte clar, mai ales acum ca s-au sincronizat nu știu ce vibrații și ăștia au pornit hologramele cinci G, dar oare omul nostru ce face activ pentru a se bate cu Noua Ordine? Pentru că nu poți să dai share și tu să nu faci nimic în casă, pe lângă curte, prin fața blo…

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…