Treceți la conținutul principal

Suntem pregatiti sa lasam tehnologia sa ne conduca?

Am incercat o mica glumita in titlu, dar intrebarea e cat se poate de serioasa. Tehnologia se indreapta in directia in care imput-ul uman este din ce in ce mai putin necesar. Uitati-va la toate incercarile de a creea prototipuri de masini autonome si veti realiza ca a conduce va ramane doar un hobby.



Acum vreo 2 saptamani am fost la un workshop despre tehnologiile folosite de BMW pe noile modele lansate, iar cireasa de pe tort a fost experimentatul acestei parcari laterale fara ca cineva sa fie volan. In primul rand, vreau sa va zic ca cel mai socant lucru a fost cat de mult a lipsit socantul in treaba asta.

Ma asteptam sa ma simt putin inconfortabil. Sa existe o tara de anxietate. Neincredere in capacitatea calculatorului de nu lovi toate trei masinile. Nimic. Totul mi s-a parut atat de natural incat abia asta a fost putin infricosator: sa stai pe bancheta din spate relaxat si sa vezi cum masina se parcheaza singura. Spatiul nu mi s-a parut prea generos - o lungime de masina si vreun metru - dar nici nu expertiza necesara sa evaluez parcarile laterale.

Au mai prezentat si alte tehnologii automatizate ce vin in ajutorul soferului: semnalizarea pe HUD a potentialelor pietoni/animale mari care ar putea sa iti sara noaptea in fata, asistenta de faza lunga adaptiva sau computerului de bord care stie ce urmeaza sa faci pe baza informatilor distribuite de ceilalati soferi care au parcurs drumul repsectiv. Totusi, magia volanului care se invarte singur este greu de depasit, chiar daca celalalte tehnologii sunt mai utile in condusul de zi de zi.

Si pentru a reveni la intrebarea din titlu, i-am intrebat cat de mult mai avem de asteptat pentru self driving cars. Raspunsul a fost mult. Dezvoltarea unei serii noi poate dura si 7 ani, ca sa nu mai vorbim de faptul ca o masina autonoma are nevoie de semnificativ mai multe ore de test in real life conditions.

Damn. Speram ca or sa apara mai repede.


Pana una alta, noul model hype-uit de BMW ro este acest acest i3 - model full electric. Dragutica masia si surprinzator de incapatoare in spate - am stat lejer doi oameni de 1.90 si 90 kg. Radu chiar are un review pe blog pe care va invit sa il cititi daca aveti curiozitati despre acest model care va se va comercializa candva in 2015.

Comentarii

Populare în ultima săptămână

Opinie nepopulară legată de mersul la vot

Problema asta cu îndemnurile de a ieși la vot stă în faptul că se fac între ăia care oricum ies la vot.

- Ieși la vot pentru că zeci de motive pertinente! - Da! Ce bine ai zis-o, ia-ți like-ul bine meritat. Ne vedem la vot.  - Ce mișto, uite câte like-uri am și oameni care zic că vin la vot. Sigur de data asta o să fie altfel. 
Doar că nu e. 
Se va ieși la vot ca și până acum. 
Până la ora zece deja au votat jumătate dintre morții satelor românești și aproape toți ăia care încă sunt în viață. La ora 13 avem deja primele sondaje care prevestesc nepăsarea ăstora de pe comercial. 
Dar cum se poate așa? Doar am dat cu toții like și share. 
Nu chiar.  Prințesa de pe Instagram n-a promis nimic de gen, nici măcar într-un story. Dani Mocanu era prea preocupat să mai cumpere 2-3 uniforme de mascați pentru următorul său hitJumătate din ăia de 18-19 ani n-au timp pentru că trebuie să facă un videouri în care să numere greșelile noii piese 5Gang. Studenții sunt prea mahmuri după o seară de pomină în …

Lași bacșiș la Uber Eats? Foodpanda? Glovo?

Eu nu.

Până azi de dimineață credeam că asta e normalitatea serviciului. Pentru că de fapt de asta plătești taxa aia de livrare pentru a scăpa de căutat mărunt prin casă. Faci comanda, îți ajunge acasă, zici mulțumesc și gata.

Dar simt cum mă îngrop încet-încet. După ce că nu las bacșiș la serviciile astea ce au incluse taxe de livrare, atunci când las la alea cu livrare gratuită o fac sub forma a câtorva lei - cam 5% din comandă.

Îmi dau seama că sunt o persoană îngrozitoare, dar nu prea înțeleg de ce trebuie să recompensez pe cineva că și-a făcut treaba pentru care a fost plătit - direct din taxa de livrare sau din salariul pe care îl primește de la take away.

Înțeleg că dacă i-am complicat viața celui care livrează și implicit i-am mâncat mai mult timp decât necesita comanda este de obraz să recompensez timpul acela extra pe care l-a pierdut cu mine, dar altfel de ce i-aș lăsa bacșiș?

Ca să fiu sincer, până să îl văd pe Marius de la bucharestBIKEtraffic primind 5 lei la prima coma…

Nu mai donați căcaturi!

Pe bune.

Dacă nu puteți să îl mai puteți purta voi nu înseamnă că cineva mai sărac îl va purta cu mândrie.

Nu mai umiliți săracii cu haine rupte care au trecut de mult de vremea în care puteau să devină cu mândrie cârpe de șters pe jos.

Donatul e despre lucruri de care nu mai ai nevoie nu despre lucruri pe care ai vrea să le arunci.

Destul de rezonabil, nu?

Acum vreo săptămână eram la deschiderea The Empty Shop, un magazin temporar din Promenada unde poți dona hainele de care nu mai nevoie, și printre discursurile interminabile și opulența gratuită pentru un astfel de eveniment, cineva de la Crucea Roși a amintit așa în treacăt că lucrurile pe care le donăm ar trebui să fie cât de cât de calitate.

Vă dați seama cât de gravă este situația dacă la un eveniment privat cineva a simțit să zică asta pe scenă?

În altă ordine de idei, mai poți până pe 19 mai să donezi hainele pe care nu le mai porți/vrei la Empty Shop.