Treceți la conținutul principal

Epopeea resigilatelor Emag

A fost sau n-a fost? pare sa fie intrebarea care e pe buzele tuturor. Unii sustin ca este doar o alta lovitura mizera de marketing ca cea din 2010, altii zic ca emag a dat cadere pe bune. On a side note - ma bucur ca am reusit sa folosesc expresia a dat cadere intr-un cotext ce pare adecvat!

Bonus, s-au mai trezit cativa care sa zica ca de fapt emag nu a avut pierderi niciodata de 1 157 200 ron. E doar o cifra scoasa din burta. Pai cate resigilate sa aiba nene? N-aveau cum sa aiba mai multe de 10 bucati per produs. Rezonabila teoria asta a conspiratiei daca faci abstractie de faptul ca au vandut intr-o zi mai speciala (pana la ora 18:00 de Black Friday) 430 000 de produse. Daca 0.1% din alea se intoarceau inapoi, tot reprezinta 430 de produse bagate la resigilate.

Ipoteza unei strategii de marketing pare sa pice si ea. Nimeni nu cred ca vrea sa arunce 200 000 de euro pentru posibilitatea de face niste buzz pe internete dupa Black Friday. Nu pare o decizie logica luata de un specialist de marketing. In plus, de 200 000 de euro iti luai mega expunere pe TV, outdoor sau online. Cristi a si calculat cat inseamna asta: o luna pe tot tv-ul din top 5, 3 luni de outdoor, 10 luni de radio si 40 de milioane de afisari online.

Afisari fara rebate. 

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc!

Ce m-a stresat cel mai mult zilele astea este informatia gresita care s-a strecurat in toate discutiile astea virulete. Falsul adevar de la care toti au pornit sa scrie pe blog-uri, Facebook si alte cele: 1 157 200 de lei sunt mai mult sau mai putin 200 000 de euro. Nu! Gresit. Sunt putin mai mult de 260 000 de euro.

Nu cred ca am vazut vreun om care sa foloseasca conversia corecta. Nu stiu cine a facut pacatul conversia originala, dar este interesant sa vezi cum o informatie gresita se perinda pe internet. Cum fiecare insemnare si fiecare comentariu de pe Facebook au dus mai departe o informatie care putea sa fie verificata cu usurinta de toata lumea. Iti cam da putin de gandit asta :)

Comentarii

  1. Cre` ca a fost PR crap doar pentru ca BF a avut un succes fantastic, si s-a intamplat intr-o perioada in care majoritatea concurentilor s-au alintat cu termeni si conditii cand au gresit preturile, practic cu chestia asta au castigat internetu`, nicio campanie publicitara nu le-ar fi asigurat imaginea asta de cavaler alb-stralucitor al retail-ului, e un milion si ceva din vanzari de peste 145 de milioane in 24 de ore.

    RăspundețiȘtergere
  2. E un sfert de milion de euro pe care nimeni nu o sa-l arunce pe imaginea "au gresit si au platit". Ce-o sa faci acum? O sa astepti urmatoarea greseala ca sa cumperi de la emag? Nu. Aveai probleme pana acum ca plateai si nu iti livrau produsul? Nu. Atunci ce au castigat? Pragmatic vorbind.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si-au consolidat pozitia de cei mai buni dintre cei mai buni si acum sunt si cei mai drepti.
    Practic, spre deosebire de cel.ro si pcgarage, cand vezi un pret suspect de mic la emag, o sa iei ca o sa-ti primesti produsu`, pentru ca ei isi asuma greselile :)
    Pe langa asta, e o greseala de un sfert de milion...e enrom, intamplarea face sa lucrez intr-un loc de genu`, chestile astea nu au absolut nicio sansa se intample, si sa se intample atat dramatic, practic o sectiune intreaga a primit reducere intre 70 si 99,99%, e mult prea suspect, si daca se intampla, il lasi asa cateva minute/ore...meh, bate la ochi

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai plauzibil daca te gandesti ca au fost la 1 sau 2 lei. Si oricum damage-ul cred ca s-a facut instantaneu. Pana apuci tu sa te conectezi remote nu mai ai niciun produs pe stoc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acu` am trecut si eu printr-un supersale de genu`, e cineva de garda pana tarziu in noapte, astea nu se pun in productie decat daca e cineva de fata in caz ca bubuie portalu`.
    La nivelul asta nu merge sa faci bube de genu` asta...sunt mult prea multi ochi care verifica si se uita si cauta bug-uri, se poate intampla sa calculeze scriptu` procentu` gresit, dar de la 10 la 100% e mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inteleg ce spui, dar atunci de-al de cel cum au stalcit-o? Ca nici ei nu sunt buticul din coltul online-ului.

    RăspundețiȘtergere
  7. de-al de cel n-a gresit o sectiune intreaga, ei au uitat virgule aiurea, e cate-un produs busit, pe langa asta cel.ro nu radiaza de profesionalism. Si par a aplica metoda romaneasca de-a face bani, platim putin lume putina, se mai intampla...


    Emag n-a lasat niciodata impresia ca nu stie ce face cel, pcgarage si restu` au avut scapari foarte des, de la produse cu stocuri aiurea la preturi gresite si neasumate

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok. Nu este o ipoteza in care sa cred, dar ti-o respect. Daca e sa vorbesc din perspectiva mea, eu nu aruncam 260 000 de euro. Cu 50k cred ca imi faceam treaba de buzz. De asta ma gandesc sansele se duc in directia erorii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana sa vad cum se intampla chestile astea, ma gandesc ce se intampla unde lucrez eu sunt un fel de best practices, nu vad de ce la ei s-ar intampla altfel, as fi zis, "da, uite ce oameni buni, au gresit si-si asuma buba", dar dupa cate failsafe-uri si cati ochi se uita-n cod, si in sandbox si pe live...si ...sunt mult mai sceptic :)

    RăspundețiȘtergere
  10. De cel de pui zic eu: e bun, peste ce au in meniu acum in mod cert. E posibil sa fiu subiectiv, pentru ca nu suport castravetii murati, iar cel de vita avea castraveti si nu l-am incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca esti primul tip pe care il aud vreodata ca are o problema cu castravetii murati. Sunt viata. Sunt ambrozia unei dimineti cu mahmureala!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca mai zic si ca-s moldovean si nu mananc mamaliga deja o sa fiu zeul hipsterilor pe nise alimentare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Lansezi un nou trend. Castraveto-mamaligan free!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O reclamă mișto cu care să începi ziua de luni

Internetul tinde să nu fie echilibrat în modul în care alege să își premieze favoriții. Un clip teribilist este scăldat în milioane de views, iar o bijuterie precum video-ul de mai sus se chinuie de 10 33 zile să strângă prima sută de mii de vizualizări juma de milion de afișări. Poate pentru că e reclamă, dar să fim serioși - mi-aș dori ca toate reclamele să fie ca ea.

Pe lângă cel mai mișto lucru din tot video-ul, gigelul care a filmat și regizat este tata' lor, suferă și el de molima asta care s-a abătut asupra YouTube-ului de ceva vreme: să punem un thumbnail cât mai incitat că așa oamenii vor da click.  N-au dat, surprinzător.

Oricum, am aberat mai mult decât trebuia pe tema asta pentru că de fapt tot ce doream să zic e să dați play, muzica mai tare și 6 minute să nu vă uitați la notificările de pe telefon. E o rețetă sigură pentru a însenina ziua.

[Later Edit] Ca să explic ce e cu tăieturile astea, video-ul inițial pe care l-am pus nu era originalul. Am remediat acum și i-a…

Ieri mi-am dat seama că folosesc greșit Netflix

Am primit ieri pe adresa redacției infograficul de mai sus și am fost surprins să descopăr că n-am văzut nici măcar un episod din serialele care au fost cele mai devorate și savurate de români. Ce naiba e în neregulă cu mine?

Eu dacă aș face un top ochiometric prin ce am în viewing history, acesta ar arăta cam așa pe zona de seriale:
The Good PlaceGlowStar Trek DiscoveryThe Good WitchThe Seven Deadly SinsAscensionCastleveniaArcherShadowhunters: The Mortal Instruments13 Reasons Why
După cum se vede, n-are nicio legătură cu ce apare în imaginea de mai sus. Un ochi mai ager probabil va observa că în lista mea apare 13 Reasons Why, dar în apărarea mea pot spune că eu personal nu m-am uitat la el și cineva din casă ar trebui să învețe mai bine magia asta cu profile diferite...
Topul meu îl recomand cu mâna pe inimă pentru că știu ce bijuterii am prin el, deși între noi fie vorba ar trebui să îmi fie rușine maximă pentru copia adolescentină după Underworld numită Shadowhunters. Asta e. În v…

M-am mai liniștit, apocalipsa nu vine în 2018 cu GDPR

Aseară am fost la prima conferință din viața mea la care eram total pe lângă subiect. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) este o lege aprobată la nivel european care din 25 mai 2018 redefinește ce sunt și cum poți să te folosești de datele cu caracter personal. Nume, adresă de email sau IP-uri, toate sunt considerate date personale și ceea ce faci cu ele trebuie explicat utilizatorilor.

Inițial mă panicasem că va reprezenta o bătaie de cap prea mare pentru un blog scris când îmi mai aduc aminte, dar întâlnirea de aseară m-a liniștit. Sunt lucruri de bun simt care au ca scop oferirea unei mai mari transparente.

Pe scurt treaba stă cam așa. Fiecare site va trebui să aibă 3 pagini distincte unde trebuie să explice exact ce fac cu toate datele pe care le colectează de la utilizatori: termeni și condiții, politica de confidențialitate și politica de utilizare a cookie-urilor. Nu este necesar să se intre în prea multe detalii, dar o imagine de ansamblu trebuie să existe. …