Treceți la conținutul principal

Epopeea resigilatelor Emag

A fost sau n-a fost? pare sa fie intrebarea care e pe buzele tuturor. Unii sustin ca este doar o alta lovitura mizera de marketing ca cea din 2010, altii zic ca emag a dat cadere pe bune. On a side note - ma bucur ca am reusit sa folosesc expresia a dat cadere intr-un cotext ce pare adecvat!

Bonus, s-au mai trezit cativa care sa zica ca de fapt emag nu a avut pierderi niciodata de 1 157 200 ron. E doar o cifra scoasa din burta. Pai cate resigilate sa aiba nene? N-aveau cum sa aiba mai multe de 10 bucati per produs. Rezonabila teoria asta a conspiratiei daca faci abstractie de faptul ca au vandut intr-o zi mai speciala (pana la ora 18:00 de Black Friday) 430 000 de produse. Daca 0.1% din alea se intoarceau inapoi, tot reprezinta 430 de produse bagate la resigilate.

Ipoteza unei strategii de marketing pare sa pice si ea. Nimeni nu cred ca vrea sa arunce 200 000 de euro pentru posibilitatea de face niste buzz pe internete dupa Black Friday. Nu pare o decizie logica luata de un specialist de marketing. In plus, de 200 000 de euro iti luai mega expunere pe TV, outdoor sau online. Cristi a si calculat cat inseamna asta: o luna pe tot tv-ul din top 5, 3 luni de outdoor, 10 luni de radio si 40 de milioane de afisari online.

Afisari fara rebate. 

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc!

Ce m-a stresat cel mai mult zilele astea este informatia gresita care s-a strecurat in toate discutiile astea virulete. Falsul adevar de la care toti au pornit sa scrie pe blog-uri, Facebook si alte cele: 1 157 200 de lei sunt mai mult sau mai putin 200 000 de euro. Nu! Gresit. Sunt putin mai mult de 260 000 de euro.

Nu cred ca am vazut vreun om care sa foloseasca conversia corecta. Nu stiu cine a facut pacatul conversia originala, dar este interesant sa vezi cum o informatie gresita se perinda pe internet. Cum fiecare insemnare si fiecare comentariu de pe Facebook au dus mai departe o informatie care putea sa fie verificata cu usurinta de toata lumea. Iti cam da putin de gandit asta :)

Comentarii

  1. Cre` ca a fost PR crap doar pentru ca BF a avut un succes fantastic, si s-a intamplat intr-o perioada in care majoritatea concurentilor s-au alintat cu termeni si conditii cand au gresit preturile, practic cu chestia asta au castigat internetu`, nicio campanie publicitara nu le-ar fi asigurat imaginea asta de cavaler alb-stralucitor al retail-ului, e un milion si ceva din vanzari de peste 145 de milioane in 24 de ore.

    RăspundețiȘtergere
  2. E un sfert de milion de euro pe care nimeni nu o sa-l arunce pe imaginea "au gresit si au platit". Ce-o sa faci acum? O sa astepti urmatoarea greseala ca sa cumperi de la emag? Nu. Aveai probleme pana acum ca plateai si nu iti livrau produsul? Nu. Atunci ce au castigat? Pragmatic vorbind.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si-au consolidat pozitia de cei mai buni dintre cei mai buni si acum sunt si cei mai drepti.
    Practic, spre deosebire de cel.ro si pcgarage, cand vezi un pret suspect de mic la emag, o sa iei ca o sa-ti primesti produsu`, pentru ca ei isi asuma greselile :)
    Pe langa asta, e o greseala de un sfert de milion...e enrom, intamplarea face sa lucrez intr-un loc de genu`, chestile astea nu au absolut nicio sansa se intample, si sa se intample atat dramatic, practic o sectiune intreaga a primit reducere intre 70 si 99,99%, e mult prea suspect, si daca se intampla, il lasi asa cateva minute/ore...meh, bate la ochi

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai plauzibil daca te gandesti ca au fost la 1 sau 2 lei. Si oricum damage-ul cred ca s-a facut instantaneu. Pana apuci tu sa te conectezi remote nu mai ai niciun produs pe stoc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acu` am trecut si eu printr-un supersale de genu`, e cineva de garda pana tarziu in noapte, astea nu se pun in productie decat daca e cineva de fata in caz ca bubuie portalu`.
    La nivelul asta nu merge sa faci bube de genu` asta...sunt mult prea multi ochi care verifica si se uita si cauta bug-uri, se poate intampla sa calculeze scriptu` procentu` gresit, dar de la 10 la 100% e mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inteleg ce spui, dar atunci de-al de cel cum au stalcit-o? Ca nici ei nu sunt buticul din coltul online-ului.

    RăspundețiȘtergere
  7. de-al de cel n-a gresit o sectiune intreaga, ei au uitat virgule aiurea, e cate-un produs busit, pe langa asta cel.ro nu radiaza de profesionalism. Si par a aplica metoda romaneasca de-a face bani, platim putin lume putina, se mai intampla...


    Emag n-a lasat niciodata impresia ca nu stie ce face cel, pcgarage si restu` au avut scapari foarte des, de la produse cu stocuri aiurea la preturi gresite si neasumate

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok. Nu este o ipoteza in care sa cred, dar ti-o respect. Daca e sa vorbesc din perspectiva mea, eu nu aruncam 260 000 de euro. Cu 50k cred ca imi faceam treaba de buzz. De asta ma gandesc sansele se duc in directia erorii.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana sa vad cum se intampla chestile astea, ma gandesc ce se intampla unde lucrez eu sunt un fel de best practices, nu vad de ce la ei s-ar intampla altfel, as fi zis, "da, uite ce oameni buni, au gresit si-si asuma buba", dar dupa cate failsafe-uri si cati ochi se uita-n cod, si in sandbox si pe live...si ...sunt mult mai sceptic :)

    RăspundețiȘtergere
  10. De cel de pui zic eu: e bun, peste ce au in meniu acum in mod cert. E posibil sa fiu subiectiv, pentru ca nu suport castravetii murati, iar cel de vita avea castraveti si nu l-am incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca esti primul tip pe care il aud vreodata ca are o problema cu castravetii murati. Sunt viata. Sunt ambrozia unei dimineti cu mahmureala!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca mai zic si ca-s moldovean si nu mananc mamaliga deja o sa fiu zeul hipsterilor pe nise alimentare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Lansezi un nou trend. Castraveto-mamaligan free!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ce faci când hipsterul pe care l-ai crescut te mușcă de mână?

Încă nu mi-am acceptat condiția de hipster pentru că eu nu mănânc mici ironic la bomba din cartier, dar trebuie să recunosc că mă bucur când văd din când în când hipsteri revoltați pe prea mult hipsterism. Ca în conversația de mai sus pe Facebook unde o persoană s-a plâns de politica celor de la cafeneaua/coffee shop-ul Bloom de a interzice clienților utilizarea laptopurilor în timpul weekendului.

La nivelul ăsta de hipsterism s-a ajuns: laptop = muncă, muncești prea mult așa că în weekend e bine să lași munca deoparte și pentru că sunt cool and everything else îți vor impune asta. În plus, să nu uităm ca de fapt este un lucru pe care îl fac pentru a completa experiența de a savura cafeaua.

Povestea celor de la Bloom sună bine, doar că este vorba de experiența lor de a bea o cafea. Nu experiența mea sau a celorlalți. Oricum nici nu contează. Este prăvălia lor și pot să facă aproape tot ce își doresc într-o marjă destul de largă. La fel cum persoana de mai sus este liberă să nu mai ca…

Era un om simplu, nu știa să îți desființeze achiziția Vector Watch în 5 minute....

Îmi imaginez că asta o să fie scris pe piatra mea de mormânt și n-am cum să schimb acest fapt. Am ajuns la concluzia asta în weekend în timp ce mă îndopam cu fasole bătută mânjită cu niște ardei copt și ceapă. Ăla a fost momentul când am realizat că orice aș face, nu voi face parte din elita țării ăsteia - vecina de la masa alăturată m-a convins de acest lucru.

Eu, om simplu, am venit la terasă să bag bere ieftină la halbă și ceva în ghiozdan că era fomiță, ea a venit la date-ul ei să vorbească despre cât de nepregătiți sunt pe LinkedIn oamenii de HR ce o abordează, achiziția Vector Watch de către Fitbit pe bani puțini pentru că se știa că n-are viitor, atacurile cibernetice recente și, desigur, o analiză a posibilităților de extindere a campusurilor universitare Oxford și Cambridge. Toate astea în decurs de nicio oră și doar din gura ei.

Îmi este și rușine să zic despre ce vorbeam noi la masa noastră în acea zi toridă de duminică la o bere pe terasă.  N-ai cu cine. Și m-am simțit at…

Băi băiete, ce naiba s-a întâmplat cu manele de au ajuns în halul ăsta?

Mă uitam azi pe YouTube trending și am dat peste ultimul super hit Guță. Am dat click de curiozitate, că așa se zice întotdeauna pe internet, să vadă și ochiul meu ce mai e pe val în zona asta muzicală. Șoc și groază. Dezastru. INCREDIBIL!

Intro-ul este unul banal și nu te atrage la aruncat nici măcar cu monede în cântăreț. Guță este în mizerie și a ajuns să poarte Calvin Klein. Calvin-Fucking-Klein! Opulența a dispărut și cum petrece cu cafea la dozator și apă plată. Fata aia e mai înfofolită ca un prichindel înainte de Revoluție - nu tu decolteu generos sau animal print. Băi băiete!!! Ce dracu e asta?

Pentru mine, Maestrul este era cel dintâi profesor de șmecherie al țarii. O legendă ce acum 5 ani ne-a făcut tuturor o favoare și ne-a adus pe calea cea buna printr-o exercițiu de forță și artă ce, pentru mine cel puțin, a rămas în istorie ca cel mai mișto videoclip de manele al tuturor timpurilor. Îi dau embed mai jos că să vedeți despre ce e vorba, deși cred că toți știți la ce mă r…